zondag 29 maart 2020

Lente??????? Het is gewoon bok koud!!!!

Gelukt hoor, het gordijntje is af. Nu alles goed gemeten en geknipt dus volgende week kunnen we het ophangen. Pfffffffff, ik dacht even ik kan niets meer maken, gelukkig was het een eenmalige dwaling { hoop ik } Misschien toch door de Corona.......
Ik heb zo wel het een en ander gedaan, namelijk ook nog een kraampresentje gemaakt voor de dochter van een vriendin-Oma.
Kijk maar even mee.....
Een klein vlaggenslingertje voor op de baby-kamer en natuurlijk mijn zelfgebreide slofjes.
Die heb ik niet nu gebreid, deze heb ik gewoon op voorraad.... voor je weet maar nooit......Het is gewoon handig en ik brei gewoon zo nu en dan een paar babyslofjes.
Breien is een goede oefening voor Artrose vingers, net als afwassen.
Het kadootje gaat naar Engeland want daar woont deze kleine babygirl..... Ze heeft ook een echte Engelse naam, zo leuk.....
IMOGEN
Straks zal ik een passende envelop zoeken of zelf maken, dat zien we wel.
Greet, mijn patchie vriendin, maakt vaak ook zelf gezellige enveloppen, ja gewoon op de naaimachine....misschien ook voor mij een idee.

Het schijnt lente te zijn, nou ik vond het maar koud!! vanmorgen.
Lammetjes genieten van hun twaalfuurtje - De Veluwenaar
Je zal een lammetje zijn, en dan moet je buiten met je moeder......brrrrrrr, ik moet er niet aan denken.
Hebben jullie wel allemaal aan het uur vooruit gedacht.....ik vind het niet fijn want mijn binnenklokje raakt ontregeld.....ik heb geen keus dus ik doe mijn best, maar voor mijn gevoel klopt de tijd niet.

Ik heb ook nog een spreuk....
Deze vind ik wel heel mooi....
Ik ben namelijk zelf een beetje zo......ik denk altijd dat ik iets wel kan....proberen doe ik het zeker en als het dan echt niet lukt....Dan heb ik pech gehad.
Kleding naaien......gewoon begonnen en hier en daar wat hulp gehad....
Behangen.....van een oom geleerd die bij mij toen de babykamer ging behangen, hij hoefde nooit meer te komen, hij had het mij goed geleerd.
Schilderen.....zorgvuldig het voorwerk doen, zoals schuren en reinigen, dan kan er qua schilderen niet zo veel mis gegaan. Mijn vader heeft het mij geleerd.
Autorijden...natuurlijk les gehad, maar ik rij heel graag.
Trouwen...verliefd geworden op 1 augustus 1975, getrouwd op 7 april 1976 en nog steeds heel gek op elkaar. 
Kinderen krijgen.....Ik dacht dat ik het wel kon, helaas daar had ik wel hulp bij nodig. Dat kon ik niet goed. 
Werken met een computer......Al doende geleerd bij de DSB bank, en zie hier een BLOG! Wie had dat gedacht.
Oma zijn....het leukste wat er is en dat valt niet te leren.
 Zo, dit is het voor vandaag,
Fijne zondag, groetjes,
Marion.





3 opmerkingen:

  1. Ach ja mijn vader had altijd van die gezegdes, alles kan als je maar wilt of kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt ernaast. Nu kan ik een keer een reactie plaatsen. Op mijn hele oude tablet lukt het niet sinds je je blog omgeving veranderd hebt. Ik lig graag als ik vrij ben op de bank 's ochtends vroeg blogs te lezen met een pot thee erbij. Nu zit ik achter de computer en lukt het wel. In ieder geval bedankt voor je blogjes. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, weer even bijgelezen. Leuk, je verhaaltjes altijd. Het tasje had ik ook gezien, een leuke.
    Je bent weer actief. Leuk idee, de dozen bekleden met de stof. Natuurlijk weet je weg met de restjes toch? Je kan er zelfs een tas van maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha! Grappig stukje! En wat lief voor Imogen 😍

    BeantwoordenVerwijderen