donderdag 2 mei 2024

Wat is er met het weer aan de hand in EURO PAPA……….


We beginnen maar met een gezellig plaatje, dat geeft een beetje troost…..ik heb troost nodig want het REGENT hier pijpenstelen in de Provence….het is echt ongekend hoeveel regen hier al is gevallen de afgelopen week. Wij zijn zaterdag, Koningsdag, van huis vertrokken en toen was het droog en meer was het niet, somber en koud. We hebben de 1e dag gereden tot Luxemburg  en wel naar het plaatsje Alzingen, grenst aan de stad Luxemburg. Hele fijne camping met een prachtig verwarmd toiletgebouw, in de douches zelfs vloerverwarming, en daar bleven we 1 nachtje. Het was droog en koud, ‘s nachts ging het regenen…..de volgende dag weer droog gelukkig maar koud…..2e stop was Changy in Frankrijk, we kwamen aan met droog weer en een schraal zonnetje en ‘s nachts ging het gelukkig weer regenen anders zouden we de kluts kwijt raken. Water moest er vallen want er is tekort drinkwater, zeggen ze…..In Changy bleven we 1 dag over staan en dan reden we woensdag verder naar de Provence. De hele dinsdag in Changy gelukkig ook weer regen en woensdag onderweg naar de Provence was het droog met af en toe een zonnestraal……je schrok er echt van, zo’n fel licht ineens….. De hele woensdag morgen had het hier in de Provence geregend en na 3 uur was het droog geworden……fijn voor ons konden we de caravan met droog weer op z’n plek zetten. ‘s Avonds begon het gelukkig weer te regenen en dat doet het nog steeds. Het is nu donderdag…..Het “ schijnt”, volgens de weerprofeten vrijdag beter te worden…..we gaan het zien…..

Wie zien we hier….dat is onze Peppie…hij is met ons mee vanwege zijn ziekte, schildklierproblemen en moet dus medicatie, en de dierenarts vond het fijner als hij met ons mee zou gaan. Nou geen probleem, hij is mee en vindt het tot nog toe wel aardig. Buiten valt nu niet mee met al die regen, dus hij kijkt maar uit het raam.

Slapen gaat ook prima, lekker op het bed……Voor buiten heb ik een hele mooie bench gekocht maar die zal ik later wel tonen, als het nog eens droog wordt.
Vandaag ook nog niet veel gedaan, het spoelt nog steeds van het water, ik heb alleen boodschappen gedaan en ga weer lekker in mijn boek lezen. Ik ben  Tijden van Vuur aan het lezen van Kate Mosse. De 2 opvolgende delen heb ik ook mee, dus dat komt wel goed met de leeshonger. Deze schrijfster heb ik ontdekt in de kringloop toen ik het boek Citadel had meegenomen. Mocht je het kunnen vinden, direkt meenemen en lezen, prachtig boek…..📖 
Dan blijft het vandaag bij dit verhaaltje, als ik beter weer heb kom ik weer tevoorschijn, nu blijf ik bankhangen met een boek..📕 

Bij jullie is het zomers hoorde ik op de radio dus geniet er maar van want wat hier aan regen is geweest is nog niet op, de rest krijgen jullie, helaas…..
Fijne dag, groetjes, Marion.

Onderstaand kleedje heb ik van Ria gekregen, ligt gezellig op tafel…..




5 opmerkingen:

  1. Ik zit te puffen en probeer de zon te ontwijken. Toch ben ik niet jaloers want het oogt overal zoveel vriendelijker als de zon schijnt…
    Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had me deze week opnieuw voorgesteld aan de zon. Het was zo lang geleden dat ik haar zag. Ik zei al, rustig aan, ik ben het maar. Gelukkig regent hier nu ook weer 🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer dat jullie zover reisden en toch nog regen hadden. Het zal vandaag niet veel beter zijn, denk ik. De camping in Alzingen heb ik genoteerd, altijd fijn om goede adressen te krijgen. En Changy kennen we niet, maar staat ook genoteerd. Ik hoop echt dat het mooier weer wordt. Voor jullie en voor ons, want wij vertrekken ook binnenkort.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Net ff op je blog gekeken want ik wilde je wat zeggen, als je naar Alzingen gaat wel ff van te voren een reservering doen want het kan er wel eens druk zijn. Het kost je niets extra…..wat een leuke tassen had je gemaakt, vooral die van die stof uit N-Zeeland….tassen blijven leuk….gr. Marion.

      Verwijderen