donderdag 30 mei 2024

Voorbij gevlogen, 5 weken vakantie……

Vannacht alweer het laatste nachtje in de caravan, in Alzingen, dit ligt vlakbij Luxemburg stad. We kwamen hier aan met droog weer en binnen 10 minuten spoelde het van de lucht. Welkom in de normale wereld van regen en wat zonneschijn en de nattigheid overheerst. Op deze camping kunnen ze namelijk niet alle plaatsen benutten omdat sommige plaatsen letterlijk onder water staan…….dat is toch erg als je er goed over nadenkt…..bijna juni, zomer, en je camping staat hier en daar blank van het water…..
Toen we onze plaats moesten zoeken en wij langs de nummers reden met auto en caravan, zag ik 2 mensen lopen op korte afstand….ze kwamen mij bekend voor……dus ik riep naar ze dat ze wel ver van huis waren…..zij keken op en moesten ook lachen…..het waren dorpsgenoten van ons en de man was een oud DSB collega….Jan Kamp en zijn vrouw staan hier op de camping met hun camper…soms is de wereld heel klein….
Het was toch wel weer leuk om nog wat dagen in de Bourgogne te staan, voor ons is alles daar zo gewoon…we komen er ook al 45 jaar en wij houden van die omgeving. 
De druiven, ze staan er weer heel florisant bij, ze hebben geen last gehad van de late nachtvorst eind april, gelukkig…..

De rozen, al volop in de bloei…gewoon langs een kale muur die dan toch minder kaal oogt….

En dan die leuke doorkijkjes….bijna ieder wijngoed heeft wel een poort met daarachter mooie oude deuren en kozijnen….
Deuren waren er toch nog heel wat, en toch ook weer deuren die ik nog nooit op de foto had gezet…best wel bijzonder….
Oud en verveloos, met brievenbus…..zou deze deur ooit nog gebruikt worden?

Nou deze ook niet want er groeit van alles voor de deur….je moet eerst wieden voor de deur open kan….

En wat dan wel te denken van deze deur…..kan ook niet open….
Inmiddels worden veel oude deuren vervangen door kunststof exemplaren, heel jammer vind ik dat….gelukkig heb ik de foto’s nog….ja, ik maak al zeker 10 jaar deuren foto’s en vooral in Frankrijk.
En zo heeft de vakantie voor mij van die leuke hoogte punten…..
Koken in de buitenlucht bijvoorbeeld….zo leuk is dat…
Dit jaar kon het niet alle dagen maar als het weer het toe liet nou dan was de camping kok gauw gevonden hoor….wat ik aan maken was….Wel kipspiezen op Provençaalse wijze gemarineerd, gebakken aardappeltjes met kruiden en knoflook en een heerlijke aangemaakte sla met tomaten en mijn eigen mengsel a la mijn lieve moeder, die heel lekker koken kon….

Gister nog een lekkere slaschotel gemaakt…..samen met een aardappelsalade uit de winkel…wat bosui erdoor, tomaten en wat ham en kruiden, afgewerkt met tomaten en hard gekookte eieren…..en dan dat goddelijke stokbrood erbij…..smullen maar….
Ook gister nog even op pad geweest voor 2 stukken perentaart, ja, dat is zooooo lekkerrr…en die wilde ik meenemen voor mijn vriendin Betsy en haar man….hoe dan, gewoon in de vriezer….komen we aan bij de bakker in Meursault is ie gesloten, balen natuurlijk maar…..toch weer een goede reden om weer naar de Bourgogne terug te gaan…..ja toch…
In de stad Beaune nog naar de grote kaas winkel geweest om naar wat theedoeken te zoeken, was niet nodig geweest want ze hadden niet wat ik zocht, helaas…en, dat was minder leuk….de prijzen waren verdubbeld……het is hier net Bergen aan Zee…..toeristen betalen toch wel, nou deze toerist dus niet.
Morgen rijden we weer naar huis, ik hoop op een droge dag, dat rijdt wel zo prettig…..

Het was een leuke vakantie met veel gezellige mensen om ons heen, oude en nieuwe contacten gemaakt en zo hoort het ook, dat is ook het leuke van kamperen.🏕️ 
We gaan ons nu even richten op de nieuwe knie van mijn lief, en op de tassenmarkt , ja die komt er nu ook aan met rasse schreden…..
Fijn weekend alvast met hopelijk ☀️ ZON…..ik heb wat wassen te draaien dus kan wel een zonnetje gebruiken.
Groetjes, Marion.

1 klaproos, oftewel 1 poppy…..1 pavot op z’n frans….

Welnee, een heel veld vol…..mooi om te zien….











 

3 opmerkingen:

  1. Jammer voor jullie dat het voorbij is. Maar ook fijn dat jullie er weer zijn. En ik heb een mooie Franse blouse erbij die niemand hier heeft 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is dat…en je kan nog ruilen met je zus..

      Verwijderen
  2. Jammer dat u geen blogjes meer plaatst !

    Gr Petra.

    BeantwoordenVerwijderen