maandag 13 mei 2024

Nog steeds een frans getint blogje……


 Het was een prachtige dag vandaag….het begon een beetje bewolkt maar na een uur, volop zon en warmte…heerlijk. Alhoewel er voor  de komende  week slechter weer wordt voorspeld….we gaan het zien, misschien valt het mee…..ja, dat kan toch…..soms hebben de weer voorspellers het gewoon mis….Zo niet, nou dan begin ik in het derde boek wat ik mee heb, Schip der Zielen van Kate Mosse, echt zo’n mooi verhaal verdeeld over 3 boeken….zucht…..zonde als ze uit zijn…..

Vandaag nog wat oude deuren gespot in Lagnes, ik zal ze even laten zien…..

 
Oud en niet meer in gebruik….

Dagelijks in gebruik, gewoon de voordeur….

Gewoon mooi door de lak, bijna altijd zijn Franse deuren verveloos….

Mooie deur naar een grote boerderij, niet voor vee maar een wijngoed….

Deze dan lekker goed gebruikt, zie de onderkant….

O ja, ik heb ook nog een foto gemaakt van de temperatuur overdag….
Vandaag om 16:40 was het 28 graden….lekker warm….

De camping is weer aardig leeg gelopen na het weekend, nu zal er nog wel wat komen voor het weekend want dan is het Pinksteren…we gaan het zien. 
Gister, zondag, was het wederom markt in Coustellet en ik ging niet weer naar de markt, dacht ik….maar toen ik brood ging halen stond er vlakbij de bakker een kraam met allerlei gevlochten tassen en toen heb ik toch een echte Franse strandtas gekocht.Ik heb er thuis een, een hele grote en nu heb ik een kleintje voor in de caravan …..naar het zwembad wil ik toch een tas mee….zodoende toch nog even een klein marktbezoek……
Verder vermaken wij ons prima, we rusten lekker uit, lezen heerlijke boeken, snoepen lekkere Franse kaasjes, drinken heerlijke Ventoux wijntjes, of een Luberon roseetje….kortom 
GENIETEN….
Een echte Franse kat….

Fijne avond, groetjes, Marion.


 


 




3 opmerkingen: