zaterdag 18 mei 2024

Over eten dan maar……

Het was een heftige week, niet qua werk of wat dan ook, maar qua weer…..3 dagen van niet het Franse weer wat je hier zou verwachten…..ik kom hier al bijna 50 jaar, maar wat ik nu meemaak dat is echt anders dan anders. We staan aan de rivier de Sorgue en die is door de vele regenbuien buiten zijn oevers getreden en zodoende staat het achterste gedeelte van de camping blank van het water…..komt wel weer goed hoor, maar toch. Donderdag hadden wij hier echt vreselijke stortbuien, echt zoveel water als daar uit kwam, verschrikkelijk…..zelfs hagelstenen, gelukkig kleintjes en heel veel onweer…..de eendjes die normaal in de rivier zwemmen waren nu aan het zwemmen op de kampeerplekken op de camping…conclusie, we hadden gewoon SLECHT weer……En dan gaan we lekker koken…

Een heerlijk croissantje van de bakker, hier vlakbij….nou heb ik zelf bij een bakker gewerkt en ook croissantjes afgebakken, maar deze zijn toch zoooooo. Lekkerrrrrrr…..echt zo lekker vind je ze zelden, goeie bakker dus…

Zijn stokbrood is ook zo lekker…wij kopen daar dagelijks een Parisien, ja zo heet dit brood, en die is dagelijks tot de laatste kruimel vertrokken. Na het diner hebben we nog net genoeg voor wat Franse kaas met stokbrood, ja, dat doen wij wel, wijntje en Franse kaas, echt een frans diner….we hebben toch vakantie????
Gister had ik ook zo’n lekker maaltje gemaakt, zal ik het vertellen…
Ik had verse gnocci gekocht en dat ben ik gaan bakken in wat olijfolie en boter, tot het een licht bruin korstje had. In een andere pan had ik wat vlees, kan van alles zijn, hier hebben ze worstjes met kruiden erin en die gebruik ik vaak, gebakken, uien en knoflook erbij, champignons en een rode paprika en een frans ingrediënt , namelijk een uitgelekt blik groente uit Macedonië..koop je gewoon in de supermarkt. Aan het einde voeg je de gebakken gnocci toe met wat geraspte kaas, en dan 
Bonne Appetit, smullen maar…..
Vandaag nog weer even naar de markt geweest in Petit Palais om 🍓, en die waren er gelukkig….het verbaasde mij wel want het weer was slecht deze week…..Het was weer gezellig druk op deze kleine gezellige weekmarkt.
Vandaag nog een mooi ritje gedaan met de auto, Menerbe, Bonnieux, en Lacoste en ook nog Oppede…
En dan kom je deze wijngaard tegen…..mooie rozen aan het begin van een regel wijnstokken….en het geurde daar heerlijk…

Rode en witte rozen, zo mooi….

En dit was de oprijlaan van het wijngoed….prachtig met die cypressen….en ook weer rozen…

Ook hebben we Peppie nog weer even in zijn bench gehad, maar na een kwartier begon het kattengejank weer…..en echt daar wordt je gek van…
Ik dacht ik geef hem eten in de bench, net of hij uit eten is, misschien is dat leuk….nee hoor…

Hij at wel wat, maar daarna begon het gejank weer…..helaas pindakaas….hij is het liefst in de caravan, nou ja, dan maar…

Morgen, zondag, ga ik toch nog weer even naar de goederen markt in Coustellet, altijd weer leuk….ik wordt gebracht en gehaald…mijn lief wacht op een nieuwe knie, die krijgt hij in juni, dus lopen valt niet zo mee….niet erg hoor, ga ik gewoon alleen, ook goed.
Dit was onze week met ☀️ en ☔️…..misschien aankomende week beter…..hopen maar weer. 
Fijn pinksterweekend, oftewel Pentecost…..mooi woord weer bij geleerd….🧐 
De camping staat weer helemaal vol…..
Fijne dagen, groetjes, Marion.






6 opmerkingen:

  1. Pentecostes heet het in Portugees. Wat heerlijk, die croissants en de Parisien 😋
    Weer is erg van slag over de hele wereld.
    Geniet van jullie vakantie 🎉🍀🍾🥂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om te lezen weer Marion.

    Groetjes Robina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om van je te horen...je ziet het nog steeds frankofiel...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We wensen jullie nu nog maar alleen zonnige dagen toe, dat gun ik jullie .

    BeantwoordenVerwijderen