zaterdag 20 april 2024

Eindelijk heb ik er zelf ook een......

Bij het zien van dit plaatje gaat er misschien bij jullie een belletje rinkelen, want ik heb een caravan.....maar wat ikzelf nog niet had was een caravan tas.....Ja, heel gek is dat....ik heb erover nagedacht en kwam toen tot de conclusie dat ik er al 25!! heb gemaakt en ze allemaal kado heb gegeven en een paar verkocht en voor mijzelf nooit de moeite nam om er een te maken. 
Ik ben net een loodgieter, zijn eigen huis lekt meestal, of een stratemaker, die heeft wel stenen maar geen pad om op te lopen.....of een automonteur, zijn eigen auto loopt beroerd.....
Maar deze week is het gelukt hoor, ik heb mijn eigen caravan tas....
Ik had nog een leuk stofje met caravans en tenten erop, daar een lapje atlas stof op genaaid en daar het autootje en de caravan op vast gemaakt. De trekhaak is een veiligheidsspeld, het woord zegt het al, het is heel veilig om zo je caravan te trekken. Wat bagage op het dak want ik heb altijd zoveel mee, dat past niet altijd in de auto, dan maar op het dak....Wat vlaggetjes aan de caravan, dat maakt het plaatje heel gezellig en daar ben ik van...van gezelligheid.....

Dit is de achterkant met het fietssleutelzakje, ik heb een vouwfiets in de caravan dus ook een sleuteltje, aan alles is gedacht....Ik had nog een ander caravan stofje en daar mocht het zakje van gemaakt worden, staat wel leuk toch?

En de binnenkant heb ik zo opgelost, een binnenzak erin en aan een kant 2 stukjes stof die samen groot genoeg waren voor de voering, er zit alleen een naad in. En dat is niet erg want het is handwerk en dat mag je zien....Ik heb ook 2 verschillende hengsels gedaan, zo had ik precies genoeg stof. Heel blij met mijn eigen caravan tas......dus let goed op in het Franse land want binnenkort kun je deze tas daar spotten en als je de tas ziet, ben ik niet ver weg.

Heb ik nog meer gedaan op tassen gebied?
Ja zeker, kijk maar even mee....
Van deze borduurwerken heb ik er 6, gekregen van Dorcas en de lijsten wilden ze graag terug en dat was de deal, een goeie deal....Deze tas is af, er liggen er 2 geknipt en gezigzagd klaar, die kan ik dus zo in elkaar zetten als ik daar weer tijd voor heb....

Deze tas heeft een achterkant van Kaffe Fasset stof en daar past altijd alles bij. Iedere stof die hij ontworpen heeft kan bij een andere gevoegd worden zonder dat de lapjes ruzie krijgen. Vandaar die rode zak op die gele ondergrond, staat heel fris vind ik. Volgens mij had ik deze lap van een van de Patchie vriendinnen gekregen.....Hij is gebruikt en ik vind het een mooi geheel geworden....

Dit is de binnenkant, ook een gezellige lap met binnenzak en en heeel klein borduurtje van een Hummeltje. Misschien kennen jullie die beeldjes wel, Hummeltjes.....Dit zijn hele dure beeldjes, sommigen kosten wel € 1200,--!!!!
De borduurwerken lijken op Hummeltjes en zijn daarom zo leuk.....Ze worden voor de Weversmarkt, dus als je er een wil hebben dan zie ik je 24 juli in Hoorn, afgesproken....
Deze ligt klaar met stof, zakken en hengsels....

En deze moet nog een voeringstofje erbij, maar dat komt wel goed.....

Jullie kunnen weer lekker even lezen over het wel en wee van een tassen oma....
Fijn weekend, groetjes Marion.










 

7 opmerkingen:

  1. Jezelf verwennen met een mooie tas mag soms ook! Leuk! Kan ie lekker mee op vakantie straks en gevuld worden met lekkernijen van de Franse markt 😀

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke caravantas. Ik ga goed opletten komende vakantie of ik hem zie. En dan spreek ik je zeker even aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou leuk zijn…..ik kom wel eens mensen tegen die ooit een tas van mij gekregen hebben en dat is altijd bijzonder

      Verwijderen
  3. Leuk dat je nu ook zelf een tas bezit. De andere plaatjes voor een tas zijn ook leuk.
    Je bent er maar druk mee met altijd een mooi eindresultaat.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weetje Marga al die jaren dat ik werkte had ik geen tijd voor dit…kleren naaien voor mijn dochters en voor mezelf…en nu kan en mag het….ik geniet er echt van om in mijn atelier lekker te knutselen….deze zomer nog een keer naar de markt en daarna maak ik alleen nog tassen voor de winkel van Supergoof en om als kado weg te geven…..

      Verwijderen
  4. Zeker op reis nu we weinig van je horen ,fijne vakantie !

    Gr Petra.

    BeantwoordenVerwijderen