dinsdag 9 april 2024

Een weekend met een sterretje ****

Ik begon zaterdag met een feestelijke regio dag van het Quiltgilde in Hoorn. Het was namelijk de 75 ste keer dat er een regio dag in Noord-Holland Noord werd georganiseerd. In onze regio hebben we namelijk 2x per jaar een regio dag in andere delen van ons land maar 1x......wij zijn dus verwende gilde leden....wel fijn....Het had natuurlijk al eerder kunnen zijn want corona heeft wel wat roet in het eten gegooid want toen hadden we een paar keer geen regiodag. 
We werden welkom geheten met koffie en een heel klein petitfour gebakje van de warme bakker, dus dat stond allemaal klaar op de tafels en zag er daardoor heel gezellig uit. Wij versieren de zaal altijd met gemaakte quilts en zo krijg je dan toch een feestelijke sfeer in een hele grote ruimte. Er was natuurlijk ook een quiltwinkel aanwezig want ja onze lapjeshonger moet ook gestild worden. Nou bezit ik natuurlijk al wel wat lapjes maar ik koop altijd wat in de winkel die er is, want die winkel moet je toch sponseren anders willen ze niet meer komen. Ik had mooie Tula Pink stofjes gekozen.
Ik hou wel van kleurig....Kaffe Fasset heeft ook vaak zulke mooie kleurige stoffen. Er hing op de regio dag een hele mooie quilt gemaakt met Kaffe Fasset stoffen, prachtig was die...en heel groot....
Ook kregen we een workshopje en daar mochten we de hele dag over doen....we gingen een tasje maken en dat moet dan met de hand, maar met mijn artrose vingertjes is dat toch echt een brug te ver, dus mijn naaimachine gaat dat werkje voor mij opknappen.
Het wordt zo'n  tasje, deze ooit van Patchie Gerrie gekregen....

Ook hadden we nog een lezing over stof bedrukken, heel interessant en die mevrouw kon er ook heel leuk over vertellen en niet onbelangrijk ze had ook beeld materiaal bij zich....Het ging over bedrukken met stempels en het weven van wollen stoffen die dan weer behandeld werden om het waterdicht te maken, het zgn. vollen .......En nu weet ik dus ook waarom een volmolen zo heet....zie je dat, nooit te oud om te leren.
Het was een erge leuke gezellige dag.....voor mij helemaal...
Ik was nog maar net binnen toen Patchie Ellen ook binnen was en die had in haar auto een tas meegenomen met allemaal lappen erin en die mocht ik hebben.....Ik kon het net allemaal meenemen op de fiets naar huis.....ik had bijna een soort van gevarendriehoek aan mijn fiets moeten binden.....maar het is gelukt. Thuisgekomen alles uitgepakt en bekeken en wat een mooie lappen zaten erbij....mijn hoofd draaide alweer overuren want als ik een lap zie dan weet ik ook wat ik ga maken.....jammer dat het dan niet meteen kan.....
Dan was er ook nog borduurwerk, dat kreeg ik van gildelid Christa. Christa sprak ik laatst bij de kringloop en die kocht geborduurde schilderijen voor de lijsten en kreeg het borduurwerk. Goeie deal want nu worden de borduurwerken weer gebruikt, dat is toch fijn.
Ik moet tenslotte nog 40 tassen naaien voor de Weversmarkt op 24 juli a.s.
Of ik daar niet zenuwachtig van wordt, Nee hoor want ik weet het komt goed. Binnenkort ben ik gewoon een paar weken onbereikbaar voor iedereen want dan zit ik in het Atelier te W E R K E N.....dat deden schilders toch ook altijd...nou ik schilder met lappen en een naaimachine, dus....
En toen werd het zondag, 7 april, onze trouwdag sinds 1976......reken maar uit al 48!! jaar getrouwd met deze lieve man.....
Wil je hem even zien...

Hier gaat hij op de foto voor een kerstkaart.....ja heel professioneel. .....hij speelt namelijk graag met auto's en daarom mocht hij ook op de kiek....
's Avonds zijn we lekker uit eten geweest samen met onze buren Frits en Elly, want......ja, het is echt waar, die zijn namelijk op dezelfde dag en in hetzelfde jaar als wij getrouwd. Hoe leuk is dat! Nou heel leuk. We kijken al uit naar het feest dat de Gemeente Medemblik geeft aan 50 jarige bruidsparen....ik ga dan zeker de krant bellen.....
Van onze kinderen en kleinkinderen krijgen we een nieuwe foto want deze is alweer 4 jaar oud, dus daar moet een nieuwe voor komen. Gaan we regelen met mooi weer...
Lekker gegeten bij Zorbra de Griek in Hoorn, een aanrader.....
Het was nog even de vraag of het wel door kon gaan want mijn lief was 's nachts uit bed gevallen en had met zijn hoofd het nacht kastje geraakt, het was nog heel, maar zijn hoofd bloedde als een gek en later zag is dat het een behoorlijke ontvelling was.
Nou, de opmerkingen waren niet van de lucht.....dat krijg je als je wilde sex hebt op jouw leeftijd....en je moet ook niet aan de lamp gaan hangen...en allemaal van die onzin....gelukkig kunnen we er om lachen....Ik heb er naderhand vloeibare pleister opgespoten en zo werd mijn Kees toch weer toonbaar.

Ook zijn we dit weekend nog bezoek geweest bij onze jongste dochter want die heeft een kat uit Spanje geadopteerd. Alsof hier geen katten zijn, maar ze kon geen match vinden bij verschillende asielen en zo kwam Ricky uit Spanje op hun pad. 
Thuis nog wel even ons Spaans geoefend, Ola, en verder kom ik niet maar dat was geen probleem....hij kwam evengoed ff lekker bij mij zitten en had het reuze naar zijn zin in zijn nieuwe huis.
Een Spaanse kat in Nederland, hij zal wel moeten wennen aan de kou denk ik.

Dit is  Ricky, een beetje siamees zit er en gesieperd als een tijgertje, met blauwe ogen, heel apart...
een beetje van hemzelf en een beetje van Maggi....

 En niet onbelangrijk....
Vorige week donderdag had ik 15 tassen naar Supergoof in Kampen gebracht en zaterdagavond vertelde Ingrid dat ze er nog 5 over had......

Deze mevrouw ging er met de grote Tulpen tas vandoor....leuk vind ik dat omdat ze van  buitenlandse afkomst is en dan neemt ze dus de Tulpentas....geweldig...

Zo, ik heb alles weer verteld, fijne week...
Vanmiddag moet ik even met een vriendin naar Alkmaar naar het ziekenhuis, ze moet met een rolstoel en de auto en haar man is chauffeur buitenland dus niet thuis, dus dan draait de dag alweer. Ze heeft geluk dat ik nog op de radar ben.....hahaha...... Nee hoor Linda, doe het met plezier....
 
Groetjes, Marion.
















 

3 opmerkingen:

  1. Fijn om te lezen dat je zo geniet. De tas vind ik geweldig aan de dame te zien gaan jou creaties de wereld over hoe mooi is dat. Maar het is ook hele mooie tas met die tulpen. Een lieve Spaanse poes heeft een mooi nieuw tehuis gekregen in Nederland en nog Proficiat met jullie trouwdag ik hoop dat er nog heel veel bijkomen. Ons haal je niet meer in met onze 56 jaar en wij zijn meestal blij met elkaar.
    Groeten
    Marga
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanx….en leuk om te horen dat jullie al zo lang bijelkaar zijn…en als het goed is blijft het goed….wij hebben samen gewerkt en wij kunnen samen behangen dat is een goede basis zeggen ze hier in West Friesland…

      Verwijderen