zondag 14 april 2024

Score deze week.....2 tassen en een geboorte tas.....

Dit is een foto gemaakt door Anne Geddes, en die mag mijn blog sieren vandaag want er is een baby geboren waar ik een tas voor heb gemaakt.
Wij hebben vrienden die dus voor de 7e keer opa en oma zijn geworden, het is hun 7e kleinkind, maar wel een beetje bijzonder. 
Opa en Oma zijn Gerard en Caty, Gerard komt uit een gezin van 2 kinderen hij en zijn zus.....Caty komt uit een gezin van 7 kinderen, 6 meisjes en 1 jongen......best wel bijzonder...
Gerard en Caty kregen samen 4 kinderen, 3 meisjes en 1 jongen.....Deze meisjes hebben samen voor 5 kleinkinderen gezorgd, allemaal meisjes en de zoon kreeg ook als 1e een dochter....toch wel bijzonder....Opa en Oma zijn natuurlijk heel blij met al deze meisjes maar een kleinzoon zou toch wel heel leuk zijn.....ja toch, er zijn 2 soorten dus waarom zou dat niet lukken...
Wel het is gelukt, zoon Joost heeft zijn ouders een kleinzoon gegeven, hoe leuk is dat....
Ik heb een tas gemaakt, die was al een tijdje klaar...
Er staat op beide zijden een kinderliedje....


Natuurlijk een leuk ooievaartje eraan gemaakt...

En hier komt de naam van de kleine op te staan en die maak ik ook nog vast aan de tas.
Zijn naam is
Mathis
De pappa van Mathis vond het vlaggenlijntje dat ik zijn dochter heb gegeven zo leuk dat ik er ook een heb gemaakt voor Mathis.
Deze is nog niet helemaal klaar...
Kijk op ieder vlaggetje moet nog een letter van zijn naam...

En ze moeten nog aan een slinger vastgezet worden.....
Volgens mij een leuk kraampresentje.

*****

Heb deze week tussen de bedrijven door ook nog 2 tassen voor de markt gemaakt....was een beetje druk want ik moet mijn huis weer eens goed op orde brengen en dat kost tijd en energie. Geeft niks, komt goed.
Voorkant, een mooi borduurwerk met hoedjes, romantisch plaatje..

Deze achterkant gekozen....

Nog een mooi borduurwerk van seringen in een vaas...

Met deze achterkant....
Ook heb ik nog een tas gemaakt met een kopje en een lepeltje voor een mevrouw hier uit het dorp die mij spontaan lappen stof kwam brengen waar ze niets meer mee deed.....dus als beloning een tas.

*****
Gister was het lekker weer dus gingen we even op de fiets naar Hoorn, op de terugweg nog zijn we nog bij de Spaanse kat gaan kijken....

Hij woont nu een week in zijn nieuwe gezin....
Wij kwamen en hij was buiten in de achtertuin, beetje wennen aan buiten....
Opeens had hij de schutting in de gaten, even zijn nagels scherpen en .....
natuurlijk, binnen no time zat hij bovenop de schutting.....het blijft een jonge kat op ontdekkingsreis....
Gelukkig kon Marloes hem nog pakken....pfffff
Maar daardoor werd hij wel erg baldadig....
Mijn lief ging met 3 pleisters op zijn handen naar huis en bij mij was geen bloed maar wel tanden in mijn arm....Spaans Temperament zullen we maar zeggen....

En zo was de week toch weer om, en had ik wel een voldaan gevoel.
Volgende week weer verder...
Fijne zondag, groetjes Marion.

Nog even en dan ga ik weer naar de Bourgogne.....














 

2 opmerkingen:

  1. Wat lief een tas voor een baby. daar zal de Moeder blij mee zijn want dit is niet in een winkel te koop. De seringen tas is ook geweldig wat een prachtig borduurwerk. Ik hoop dat je van de katten beet geen last krijgt altijd oppassen met dierenbeten.
    Vlaggetjes doen het ook altijd goed ik heb ze gemaakt voor alle 6 kleinkinderen met hun naam erop en als motto dan heb je zelfs in het bejaarden centrum altijd nog je eigen vlaggen lijn. Als er tegen die tijd nog een bejaarden centrum is????
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die bejaardencentra….waren ze er nog maar, het zou veel problemen oplossen….

      Verwijderen