woensdag 19 oktober 2022

Voor de 1e keer in mijn leven Grof vuil weggebracht......

 

Bij zo'n station ziet dat er ongeveer zo uit.....dit is een promotiefoto, want in werkelijkheid is het er vuil...
Hoezo was ik daar? Wel, ten eerste hebben wij een nieuw matras op ons bed gekregen dus de oude moest naar het grofvuildepot......ten tweede heb ik een mooie oude kast van Greet gekregen dus moest er een ander kastje naar het grofvuildepot.....ten derde had onze jongste dochter nog verbouw afval liggen en dat moest natuurlijk ook weg. 
Manlief had een karretje geregeld maar kon deze klus niet alleen klaren omdat hij nog wel wat benauwd is. Dus ik ging mee......
Toen we daar aankwamen zag ik al een bord staan waarop stond geschreven dat we respectvol met elkaar omgaan! Heel apart, hoezo....
Nou dat weet ik nu.....
Manlief had de auto erop gereden en ik ging vragen waar het een en ander in gegooid moest worden. Dat het niet allemaal bij elkaar kon dat had ik al bedacht. Er stonden 3 mannen, en een jong meisje en een beveiliger!!!
Ze stonden allemaal onder een grote paraplu/parasol want het regende hier maandag nogal veel water.
Allemaal met de handen in de zakken, zeer zorgvuldig opgeborgen, zodat ik niet het idee kon krijgen dat ze mij en mijn man ook maar ergens mee zouden gaan helpen.
De meneer die ik aansprak deed heel verbaasd toen ik vroeg waar het een en ander in moest want dat wees zich toch vanzelf, nou dat vond ik niet, maar goed hij vertelde het toch, een beetje lacherig....ik was natuurlijk ook dom dat ik het vroeg.....
Oké, we wisten hoe of wat en gingen aan de slag....hout in de ene bak, ijzer in een ander, plastic ook weer ergens anders en het matras in een container.
Het enige wat mij stoorde was dat de containers erg hoog zijn en je dus alles omhoog moet werken om het erin te gooien......in mijn beleving zou dat makkelijker kunnen, maar ja wie ben ik.....
Uiteindelijk waren we aan het bouwafval toe...zakken gevuld met stukken gipsplaat, beton, hout, spijkers....van alles wat....
Nou dat moesten we uitsorteren, ja dat begrepen we wel.....maar...
Ik had alle plastic zakken leeg en in 1 zak zat nog wat waar ik niks mee kon, en dat mocht gewoon bij het restafval. pffffff
De mannen stonden nog steeds gezellig met elkaar te kletsen, het meisje moest alles in de gaten houden, wat niet mogelijk was omdat het er erg druk was.

Wat een prachtige baan, droog staan in de regen, lekkere warme handen de hele dag, en alle nieuwsonderwerpen en ander geneuzel lekker met elkaar op de korrel nemen.

Een baan bij HVC Hoorn, mij N I E T  bellen.

Kijk daar staat ie, mijn nieuwe kast. De pootjes moesten er wel af want anders kon de kast onmogelijk naar boven. Zonder pootjes staat hij ook prima, dus niet erg. Ik ben er zooooooo blij mee want nu kan ik mijn lappen op kleur in de kast leggen, dat werkt beter.

Kijk hoe mooi, allemaal stapeltjes gemaakt...een lust voor het oog.
De rest van het atelier niet, want als je ergens iets weghaalt krijg je het domino effect van waar moet nu dit en waar moet nu dat.
Maar ik heb tijd dus het komt vanzelf goed.
Ik ga straks weer verder en eigenlijk ben ik tegelijker tijd heel veel aan het opruimen en dat is ook wel prima. Deze spullen gaan naar de kringloop, zijn die ook weer blij.

Fijne woensdag, groetjes, Marion.

Deze mensen hebben een grote voorraad hout dicht bij huis.......ze zullen het wel nodig hebben deze winter.....







2 opmerkingen:

  1. Heerlijk verhaal, heb heerlijk genoten van je schrijfstijl! Zo kom je je dag wel door, die mannen dan(met warme handen ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn ambtenaren daar mag / moet je niet teveel van verwachten bij ieder station kun je hetzelfde verwachten qua hulp ze zijn erg goed in niks doen of weglopen , en wij betalen daar belasting voor !!!! Gr Lies .

    BeantwoordenVerwijderen