donderdag 27 oktober 2022

Een verrassing voor het robijnen stel, en een verrassing voor mijzelf.........

Dit spreukenrek heb ik met hulp van Wout, het timmerwerk, buurman Sander, die de pallet wilde weggooien, en ikzelf, de letters en afgelakt, gemaakt voor mijn zwager en schoonzus die gister hun
Robijnen huwelijksfeest vierden, dat is dus 40 jaar trouwe dienst bij dezelfde echtgenoot.
Tegenwoordig best wel uniek.
Wij zijn daar gistermorgen om 9 uur naar toe gegaan met een ontbijtje voor ze. Het is vlakbij, ze wonen hier in het dorp. Ik had ze wel een berichtje gestuurd zodat ze wel gekleed waren voor de gelegenheid, zal ik maar zeggen.
Er hoort dan natuurlijk ook een vlaggetjes lijn bij met hun foto op stof gezet. Ik was alleen wel een beetje in de war want ik had als trouwjaar 1992 erop gezet ipv 1982.....Hilarisch want mijn zwager is boekhouder dus die zag het meteen.....Waren de achten op in je naaimachine,  was de vraag.....he, wat bedoel je....nou we zijn in 1982 getrouwd niet in 1992....pfff.....gekkenhuis...
Als ik de vlaggetjes weer teugkrijg van jullie zal ik het GOED maken, beloofd.

Kijk, daar zitten ze met een lekker ontbijtje, croissantje, sapje, zacht gekookt eitje, lekkere broodjes en een gezellig bakje yoghurt. Dat allemaal op servies van de kringloop, dus dat mogen ze houden.
Ze hadden een verdrietige week achter de rug, dus dit was even iets leuks om toch op terug te kijken.
Nog van harte Gefeliciteerd en nog vele jaren samen erbij. Op naar de 50!

Wat kwam er verder nog op mijn pad...
Ik had een afspraak met Gerty, de mevrouw van de markt die allemaal spulletjes voor mij had.....
Op naar Alkmaar.....
Nee maar, wat had ze veel...ik viel van het ene leuke lapje in het andere leuke boek. Ritsen, handvaten voor tassen, een geborduurd kleed, nou echt van alles....zoooooo leuk!
Kijk, allemaal borduurboeken en bladen, ook oude bladen, lekker schatzoeken....

Van alles wat, echt hele leuke lappen zitten erbij.....mijn brein werkt alweer op volle toeren....

Een tafelkleed, ja Retro, maar wel heel leuk.....ik kan er zeker wat mee......

handvaten voor tassen, dat ga ik zeker uitproberen.....

En ritsen, nou die heb je nooit genoeg.
Wat een verrassing Gerty, een tas vol "LEKKERS"
Heel blij mee.

Nu zoek ik nog een adres waar ze  "tijd"  verkopen, hahaha.....

Daarna heb ik mij ook nog even laten prikken bij de huisarts-Efteling. Hoezo Efteling vragen jullie je af...
Nou, door de ene deur naar binnen, mouwen opstropen, ik moest in 2 armen geprikt, en daarna door de zijdeur er weer uit.....een slang van mensen .......leuk om te zien.
Tot zover maar weer....
ik ga nog wat voorbereidingen treffen voor de Patchiedag, a.s Zaterdag.

Fijne dag, groetjes,
Marion.

Heel hoog in de Alpen, niet heel ver van Alpe d'Huez, vind je dit hotel......Heel bijzonder want de plek bestaat uit een hotel en 4 huizen. Wat zoekt iemand daar....ik denk rust en stilte.....de enige weg die er is is de bergweg, dus zeker niet druk. Dit is dus een plek om eens een nachtje in de bergen te slapen. Grappig zoiets. En ja, er waren best veel gasten, die zaten allemaal buiten omdat het behoorlijk warm was, zelfs zo hoog in de bergen.....









 

3 opmerkingen:

  1. Dat ontbijtje hadden ze echt even nodig denk ik, lief...
    Je bord is prachtig geworden. En die tas met lekkers is wel superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd naar de twee prikken in beide armen ,dubbel griep middel ?

    Gr Evelien.

    BeantwoordenVerwijderen