dinsdag 31 augustus 2021

Een feestdag voor Opa en Oma en ....kleinkind....

Dit jongetje {oude foto} wordt vandaag 6 jaar. Op 31 augustus 2015 waren wij in zuid Frankrijk op vakantie, want de geboorte zou pas eind september zijn. Maar zo bleek maar weer, niet alles valt te voorspellen of te sturen.
Mijn dochter liet ons weten dat ze in het ziekenhuis was voor controle en dat die niet goed was en dat het nog tot een bevalling zou komen die dag. Er was in de geboortefabriek van mijn dochter een fout gemaakt en daardoor kreeg dit mannetje geen voeding meer binnen. Achteraf bleek dat hij al meer als 3 weken geen voeding meer kreeg.
Er werd dus een "vechtertje" geboren dank zij een keizersnee. En wij.....wij zijn gaan inpakken en waren 2 dagen later thuis.
Maar o wat schrokken wij van dit kleine hoopje....toeters en bellen en slangetjes overal...maar hij deed het geweldig. Het was een hele spannende tijd en alles kwam bijna goed het enige is dat hij glutenintollerantie heeft. Dit gaat nooit over daar moet je mee leren leven....en zo klein als hij is, hij gaat er prima mee om.
En nu wordt hij 6 jaar en is vorige week naar groep 3 gegaan...een makkie volgens hem want hij moest de letter  i  leren nou die kende hij al want hij heet Ischa....hij heeft zeker humor....
Wij noemen hem wel eens de clown van het hele circus....hij is de derde in de lijn van 5 kleinkinderen.
Wij gaan vanmiddag lekker taartjes eten zoals dat gebruikelijk is. Zijn mamma heeft een glutenvrije taart gebakken en voor ons is dat ook prima te eten.


Ik heb ook nog tassen nieuws.....
Kreeg van een kennis een heren bermuda van spijkerstof, een grote maat, dat is fijn dan heb je veel stof. Doordat hij goed gedragen is voelt hij heel soepel aan. Ik wilde eigenlijk proberen om de zakken die erop zaten weer her te gebruiken of zelfs gewoon zo laten en dat is gelukt....yes! Het was een beetje puzzelen maar ik ben blij met het resultaat.

Hij is lekker groot, en de voering en de achterkant passen mooi bij spijkerstof. Die stof komt van de kringloop, dus mooi dat het erbij paste.

Degene die deze tas krijgt wilde wel graag een kopje met een lepeltje...oké, dat is bij deze geregeld. Dat was niet moeilijk want ik kon de achterkant van de zak aan de binnenkant van de broek loshalen, kopje erop zetten en het lepeltje, en toen de zak er weer tegenaan stikken.....kind kon de was doen, zeg maar....

De achterkant heb ik zo gemaakt, anders werd de tas wel erg massaal....voordeel van deze truc...ik kan er nog een maken.....
Ik moest ook nog een tas maken voor die mevrouw waar ik vorige week lepeltjes en vorkjes van kreeg.
Zij wilde als "betaling" wel een tas maar dan met een cupcake erop.
Ik moest dus een ontwerp maken van een cupcake. Papier en pen en ronde vormen bij elkaar geraapt en aan de slag.
Het resultaat zie je hieronder.....
Ik ben heel tevreden....
Hij moest er natuurlijk groot op anders valt hij in het niet...meteen een vorkje van haar erop genaaid, resultaat:  prima...

Hier zie je dan de tas, hij is ook nog gevoerd, dus helemaal top. Stiekum ben ik blij dat er geen plastic tasjes meer zijn, mijn creatieve geest kan weer zoveel bedenken en dan is het nog nuttig ook.

Mijn dag is feestelijk, ik wens jullie ook een leuke dag,
groetjes, Marion.

vandaag geen deurtje maar een mooi straat-naam bordje......ik verzamel ze.....










 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten