zondag 22 augustus 2021

FF tijd voor een verhaaltje............

 We beginnen vandaag met een sfeervol plaatje......een kiekje gemaakt in Theetuin de Libel.....gewoon simpel maar leuk....

Ik ben in de ban van een boek, vandaar dat ik geen blogje heb geschreven afgelopen week. Ja, daar kan je het zomaar druk mee hebben. 
De titel is de Blauwe fiets, en op de kaft staat een oorlogsfoto.....nou het is ook een oorlogsroman...het speelt zich af in de Bordeaux streek van Frankrijk. Het zijn eigenlijk 3 boeken in een vandaar dat het wel 1100 bladzijden zijn. Geeft niks, heerlijk leesvoer. Ik vond dit boek in de kringloop van het plaatsje 's Heerenberg en had nog nooit van dit boek gehoord of gelezen terwijl het toch wel een bekend boek is. Je kan het vergelijken met Gejaagd door de wind, dus een soort van klassieker. Afijn, ik heb deel 1 uit en het is een mooi verhaal dus ik ben nog wel even zoet.

 
Waar was ik nog meer mee bezig....nou met tassen natuurlijk...
Kijk, ik heb er weer 3 gemaakt, allemaal met een thee kopje en een lepeltje en als kers op de taart een theezakje.....Leuk geworden vind ik zelf.

Zo grappig met dat lepeltje op het schoteltje.......nu wil ik bij een andere tas een cup cakeje op de andere kant zetten met een vorkje erbij....kijken hoe dat wordt. Maar die ideeën werken bij mij door tot het verzinnen van een quilt en daarom ben ik op zoek naar lepeltjes, een beetje die ouderwetse die je oma had. 

Kijk, ik bedoel dit soort lepeltjes......wil je ze kwijt, denk even aan mij, ze krijgen een hele leuke bestemming. Deze 3 vond ik bij de kringloop, maar meer waren er ook niet, dus vandaar mijn oproep.

Dit is mijn eigen high-tea tas en daar heb ik het lepeltje van Lisa de kabouter op gedaan. Die lepeltjes, Lisa en David had ik ooit van mijn moeder gekregen en bewaard. Lepeltje David is al een paar keer bij de juwelier geweest want die bleef niet vast zitten, maar Lisa houdt zich kranig. Vooral nu zij weer wat van de wereld ziet. Gewoon op tafel in een thee kopje staan is ook maar gewoontjes, toch?

Zie hoe leuk, en ze zitten goed vast.  Gewoon een idee met verbluffend resultaat.
Verder heb ik ook nog 2 wasmanden gekocht....niet om "was" in te doen maar lappen stof. Op de een of andere manier komt er voorraad bij en dooit het niet af. Waar maak ik een fout?
O, ik hoor mijn lief al zeggen, je neemt iedere keer weer wat mee uit de kringloop....dat is ook waar, maar soms ligt daar zoveel moois dan kan ik het niet laten liggen. Deze week was ik bij een kringloop en daar stonden 3 dozen van €5,00.....ik keek wat erin zat en dat waren lappen stof. In 1 doos zaten mooie lappen en verder synthetische lappen waar ik niks mee kan. Ik wilde dus niet die doos kopen voor €5.00 en heb gewoon eruit gehaald wat ik mooi vond. Nou......... dat was niet de bedoeling......Ik bood aan om het weer terug te leggen maar dat vond ze dan toch wel jammer dat ik die lappen niet kocht....tactiek....het werkte wel....ik mocht ze toch hebben voor €1.00 per stuk. Kijk dat is handel. Ach en lappen eten zout noch brood, ze wonen op zolder dus we hebben er geen last van. 


Deze stond op een achterafje, blijft een mooi werkje, gekregen van mijn vriendin Betsy, nog steeds heel blij mee.

Over borduurwerk gesproken, dat hadden ze bij die kringloop ook, maar daar waren ze erg duur mee    { vond ik, en ik weet onderhand wel wat borduurwerk moet kosten wil je het verkopen}
Ze had een heel groot schilderij, ik weet zelfs in welk borduurboek het staat, Mies Bloch borduurstukken, en die moest € 15.00 opbrengen vanwege de lijst. Ik stelde voor dat ik het borduurwerk voor €7.50 mocht hebben en dat ik de lijst weer terug zou brengen. Nou nee hoor, daar begon ze niet aan. Ik heb het laten staan, hoewel er een hele leuke tas van gemaakt kon worden. Ik ga gewoon over 3 maanden nog een keer kijken of hij er nog staat, en misschien sla ik dan mijn slag, je weet maar nooit.

Zo jullie hebben weer wat te lezen, fijne zondag....nou ja,
het woordje ZON moeten we maar weglaten denk ik...
groetjes, Marion.
Ik zal nog even een deurtje zoeken....
grappig de schaduw van dat verkeersbord op de deur....








 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten