donderdag 12 augustus 2021

Wat een APPJE teweeg kan brengen..............

 

Na mijn fietstocht van vorige week vrijdag kreeg ik een ingeving, nou als dat gebeurt berg je dan....hahaha
Ik heb ook nog een vrienden en vriendinnengroep waar ik in terecht kwam toen ik verkering kreeg met mijn lief.
Ik ben de jongste van het stel want ik scheel 6 jaar met mijn lief. Lang verhaal kort, hoe leuk zou het zijn om met deze meiden naar de "Theetuin de Libel" te gaan in Andijk. Ik was daar langs gefietst vrijdag, dus dan komen dat soort ideeën bij mij op....
Een paar vriendinnen hebben best wel wat gezondheidsproblemen achter de rug en zijn nog aan het revalideren dus dan is zo'n uitstapje extra leuk.
Dus maandagochtend stuurde ik een appje de vriendinnengroep in......Resultaat....
Jaaaaaaaaaa, dat willen we.....
Nou dan moet je het ijzer smeden als het heet is, dus we gaan vrijdag de 13e, en dat is geen ongeluksdag want het wordt schitterend weer.
Ja, en dat afgesproken hebbende ging ik natuurlijk nadenken over welke tas ik mee zou nemen.
Ik heb geen high-tea tas bedacht ik mij......hoeft ook niet, die kan ik maken. Zo gezegd zo gedaan....

Ik had namelijk nog een kringloop borduurwerk van hightea....
Dit is toch een heel passend borduurwerk, al zeg ik het zelf.......

Gelijk maar een labeltje eraan gedaan.....anders weet je niet wanneer je deze tas moet gebruiken....


Dit is de achterkant, daar zit de zak en daar heb ik een kop en schotel op gemaakt met een echt lepeltje op het schoteltje. { kringloop heeft heel veel theelepeltjes, dus dat was snel gekocht}
Ik denk dat ik er nog meer ga maken, voor de verkoop.

Kijk zo kan je het beter zien.....ik wilde juist dat oude bloemenstofje voor een kop en schotel, dus daardoor is het niet zo heel duidelijk.
Nou kom maar op met die high-tea, ik ben er klaar voor.
Morgen worden we gehaald en gebracht als of het een soort van schoolreisje is. Daar krijg je toch binnenpretjes van....hihihi....

Weet je wie een high-tea ook wel kan waarderen, onze kat....kijk maar even mee....
Dit tafeltje staat in mijn voortuin en daaronder schuilt Peppie, de kat, vaak voor de regen of voor de felle zon......
Maar nu had hij dorst.....
Hij is opgegroeid in Amsterdam op een bovenhuis en weet daarom denk ik niet goed hoe hij moet drinken. Sommige dingen leer je op straat, dat is met mensen ook zo.
Hij doopt zijn poot in het water en likt die dan af.

Wel een schattig gezicht....

Ja, je krijgt wel hele natte poten, die slaat hij dan weer even uit.....

Zaterdag zal ik alles vertellen over de high-tea, tot zover vandaag.

Nog wel een mededeling:

DE WEVERSMARKT VAN ZATERDAG 28 AUGUSTUS IN HOORN

GAAT    NIET   DOOR!!!!
  helaas......
Maar volgend jaar staan wij op de woensdagweversmarkt als corona dan even met vakantie gaat.

Fijne dag, groetjes, Marion.

vrijdag zitten wij heerlijk in deze tuin.










2 opmerkingen:

  1. Heel veel plezier samen 🤗🍀🍒

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier morgen! De tas is superleuk! Het wordt vast heel gezellig. En die gekke Pep, wel leuk zo op het tafeltje met het servies.

    BeantwoordenVerwijderen