woensdag 25 augustus 2021

Ja, wat is het.......... Pech of Geluk......

 
Nou, ik vind dat we geluk hebben....
Waar gaat dit over.....Wel mijn lief en ik zouden a.s. zaterdag op vakantie gaan naar Drenthe, heerlijk rijden langs de Hunebed highway, ja, die bestaat echt.
Toevallig is er iedere vrijdag een programma over op tv, met als presentatrice Carry ter Napel, heel leuk.
Wij wilden niet naar Frankrijk, en dus werd het Drenthe. Helaas gaat het feest niet door, ik heb moeten annuleren, want mijn lief heeft wederom problemen met zijn longen. De 3e keer dit jaar!!!
En daarom heb ik Geluk want we zijn nog thuis terwijl de symptomen zichtbaar en hoorbaar werden...heel veel hoesten.
De huisarts was zo bezorgd dat die zelfs een visite aan huis deed......conclusie...vocht achter en om de longen en dat wordt bestreden met antibiotica en prednison........allemaal niet zo goed voor je, maar als het helpt dan is dat weer goed.
Maar ik ben blij dat het hier gebeurde en niet op vakantie. We blijven dus thuis tot alles op orde is en dan kijken we wel.....
We zijn nu net die mensen uit dat mopje....
Ken je Kees en Marion, die zouden naar Drenthe......ze gingen niet.........

Gister had ik een hele leuke middag...Ik had een oproepje gedaan of iemand nog oude lepeltjes en vorkjes had en die kwijt wilde.....Resultaat, oud collega Liz had nog wel wat voor me, en die ben ik dus gister op gaan halen. Ze woont in Hoorn, dus met dat mooie weer was ik op mijn stalen ros geklommen en ben er heerlijk naar toe gefietst.
Wat kreeg ik allemaal....
Dit kreeg ik allemaal...gisteravond ben ik aan het poetsen geslagen en het resultaat is prachtige glimmende oude lepeltjes en vorkjes!
Dank je wel Liz, en de tas met het cup cakeje kun je binnenkort verwachten, want voor niets gaat de zon op.
Toen ik onderweg naar Liz was stapten er 2 mensen en een hond op het fietspad......ineens zag ik wie het waren....oude bekenden die ik zeker al 25 jaar niet meer had gezien. Zo leuk om die dan even te spreken en binnenkort gaan we dat gesprek met een kopje koffie voortzetten....hoe kan een fietstochtje verlopen.....
Op de terugweg vanuit Hoorn kom ik bijna langs de Dorcas kringloopwinkel, even een zijstraatje in en ik ben er....zou ik even gaan kijken....mmmmmm
Natuurlijk, die verleiding kan ik niet weerstaan......
En er was zeker weer wat te vinden.....een paar lappen voor tassen, een borduurwerk { kan ik niet laten zien want het staat nog in de bleekwater, zo vuil was het }
En 2 boeken waar ik blij van werd.....
"Als de dauw hangt komt er regen", hadden wij vroeger thuis. Mijn moeder had het uitgeleend en we hebben het nooit meer terug gezien, terwijl ik het nog niet had gelezen. Gelukkig kan ik het nu alsnog doen, want het is wel een mooi boek dat weet ik.....eigenlijk net zo mooi als "Het geslacht Bjorndal"....echt dat is ook zo'n klassieker.....
Ik kom nog niet zonder leesvoer te zitten want dat heb ik opgelost.
Terwijl ik binnen bij de Dorcas aan het afrekenen was en natuurlijk met die mevrouw stond te kletsen hoorde iemand mijn stem en die kijkt en ziet dat ik het ben. Ze dacht het al, de stem van Marion.
Wie zag ik daar nou bij de kringloop, oud GGZ collega Mary. Door corona ook al 2 jaar niet echt live gezien, zo leuk. Even lekker bij gekletst en binnenkort maar met een kopje koffie voortzetten.
En zo had ik een bijzondere gezellige, nuttige middag.

Vandaag wordt ook een leuke dag....
Mijn zwager en schoonzus, Piet en Helma, geven ons, de broer en zus, zwagers en schoonzus, voor ons verjaardag altijd een etentje. Ja, dat is een erg lekker en gezellig kadootje. Vandaag gaan we dat doen in Volendam, bij Restaurant Pieterman, aan het water....gezellig met z'n allen.......heb er zin in....


Zomaar een dag uit het leven van een quilster.....fijne woensdag,
groetjes, Marion.















1 opmerking:

  1. Veel beterschap voor je man zeg. Als je ziek bent, wil je het liefst thuis zijn toch. Mooi je lepeltjes en boeken.
    Succes en gezellig heid met je koffie bezoek............liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen