zaterdag 14 augustus 2021

Een Theetuin + 7 vriendinnen= Gezelligheid...............

De vriendinnen op de kiek gezet door de theetuin-mevrouw, de gezelligheid straalt er van af.
Wat hadden we een leuke middag met elkaar. Door corona hadden we elkaar wel zo af en toe aan de deur gesproken en gezien maar meestal was dat kort en vluchtig.
Normaal gesproken hebben we in februari onze wereldberoemde stamppottenzondag, maar ook dat ging door corona niet door. We zijn met z'n allen toch de kwetsbare groep dus geen risico's nemen was het devies.
Maar deze middag kon wel, lekker buiten zitten met z'n allen aan een hele grote tuintafel in de gezellige Theetuin "de"Libel" in Andijk.
{Een aanrader}
En dan de versiering rondom deze theetuin, zo gezellig....

Wat kwam er allemaal voorbij.....
We begonnen met een heerlijke groentebouillon, echt huisgemaakt, zal ik maar zeggen, want dat is de kracht van deze theetuin, ze maken bijna alles zelf.
Daarna kwam er een echte Andoiker scone voorbij, met slagroom en huisgemaakte jam, gepresenteerd op een brocante vleesschaaltje.......sfeervol.....
Jullie denken misschien wat schrijft ze raar, maar Andoiker scone schrijf je zo omdat het Westfries is, ook weer leuk in het Westfriese land, z'n oigen scone.....

Die groentebouillon zat  in een echte soepterrine, brocante natuurlijk, net zoals de borden en kopjes en de theepotten......ik hou daarvan....

Ook een toom kippetjes kwam voorbij, lekker kakelend heten ze iedereen welkom, gezellig geluidje in de tuin.

En dan is er gewoon op de achtergrond een enorme vijver, met.......kikkers....
Zie je hem zitten, de kikker, of zou het een prins zijn......ik zie geen kroontje, dus ik denk een gewone kikker......

En wat te denken van dit "kunstwerk".........gewoon wat snoeihout en dan wat brocante servies erin hangen....en je hebt je eigen theetuin kunstwerk.....ideetje? {Bij mij is dit idee wel geland, heb nog een mooie stok uit Schotland dus die zou ik kunnen bekleden met servies mmmm}
Na de scone kwam natuurlijk het echte werk, de etagères met allemaal lekkere hapjes....smullen...
Deze was voor 2 personen, en lekker wat er allemaal op stond......jammie....

Dit is een sfeerplaatje van binnen in de veranda. Als het zou regenen en je hebt besproken kun je in de veranda toch droog je high-tea opdrinken.

Ja, de bekende Engelse sandwiches werden ons ook nog voorgeschoteld, en ze waren top. Wij waren er vanaf 13.00 uur en om 17.00 gingen ze  {helaas} dicht en gingen wij maar weer op huis aan....jammer dat het afgelopen was.

Gewoon gewolkt emaillen serviesgoed...sfeer...
Om de gezelligheid te verhogen had ik ook nog een quiz bedacht, geen pub-quiz maar een echte Theetuin quiz. Ik wilde even weten hoe het met de parate kennis van de dames was....
Na de scone kregen ze allemaal een envelop....de balpen hadden ze zelf meegenomen...
Hier liggen de enveloppen klaar......ik bewaar vaak mooie bladzijden uit bladen en dan stik je met de naaimachine 2 vellen op elkaar en......... voilà   Klaar is je envelop.
Ze vonden de plaatjes zo mooi en wilden die bewaren maar in de envelop zat de quiz....

Na de quiz, die ze allemaal hadden gewonnen kregen ze ook allemaal een prijs.
Ik had de afgelopen week 6 tassen gemaakt van een heel leuk reststofje waar precies, maar dan ook precies 6 tassen uit gemaakt konden worden......kijk wat een gezellig plaatje al die tassen bij elkaar....

Een echte high-tea tas met een kop en schotel en een lepeltje....{ dat vond ik nog het leukst}
De tekst die erop staat is:
Your friendship is a bright light in my life
En zo is het!

In de tas zat ook nog een verrassing.....zo kunnen ze de high-tea eventueel thuis ook doen. Er zat een kringloop theekopje in, chocolaatjes en natuurlijk verschillende theetjes + een bookazine.
Een tas voor een rustig uurtje op de bank, of in de tuin.

Bovenstaande tas heb ik niet zelf gehouden maar aan de theetuin mevrouw gegeven, vond ik echt bij haar passen.....en voor mijzelf had ik onderstaande tas gemaakt, een ander stofje want die mooie rode stof was echt op, maar deze stof met kopjes erop deed het ook goed.


En zo kwam er toch ook weer een einde aan deze leuke dag...we werden gehaald en gebracht, dus het was net "schoolreisje".....
Meiden ik heb genoten van jullie gezelligheid, humor en verhalen, enne........ jullie zijn nog aardig bij de les........ Volgend jaar maar weer zo'n schoolreisje?

O ja, in de Theetuin hebben ze ook nog hulp nodig....
Ik zou zeggen sluit je aan, je wordt verwacht.

groetjes, Marion.















 

4 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk allemaal. Mooie foto's en jullie staan er heel leuk op. De tasjes zijn heel leuk geworden. Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was een hele gezellige middag met elkaar en de hightassen waren natuurlijk de slagroom op de taart. Wat heb je er een werk van gemaakt Marion.
    Super bedankt.
    Liefs, Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige middag hadden jullie. Leuk plek zo te zien en fijn om elkaar weer te ontmoeten na zo een lange tijd. Leuke tassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie locatie en een gezellige vriendinnengroep. Fijn dat het weer kan. Ik kan mij voorstellen dat jullie nog wel even door hadden willen gaan na 17 uur. Waarom een jaar wachten? Leuk die tasjes met inhoud. Lief dat de eigenaresse er ook een kreeg.

    BeantwoordenVerwijderen