dinsdag 6 juli 2021

Vandaag ook weer een speciale dag.....

Hier staat ze, tussen haar broer en broertje in...onze kleindochter Ilyssa....Vandaag wordt ze 8 jaar.
Alweer 8 jaar geleden dat zij geboren werd, toen woonde het gezin nog in Amsterdam, nu lekker hier om de hoek. Het is een echte meid, zoals ze dat hier zeggen, met alle meiden dingen die je maar kunt verzinnen, heel leuk zo tussen  alle jongens, onze kleinzoons, 4 stuks.
Vanmiddag mag ik op visite komen want ze is vandaag jarig en ook nog naar school, dus een echte verjaardag zoals ze dat zelf noemde. Trakteren en het feestvarkentje zijn op school, hoe leuk is dat?
Nou heeeeeeel leuk, geniet ervan.
Ik moet op de fiets, en dat is niet erg want het is vlakbij, maar het zal er wel hilarisch uitzien want ze krijgt van ons een hoelahoep, en die stop je niet in de fietstas,  dan maar om mijn nek......dus mochten jullie een bejaarde zien fietsen met een hoelahoep om haar nek dan weten jullie dat ik het ben.

Genoeg hierover, nog even over mijn verjaardag van zondag.....
Wat een gezellige dag had ik en ook zoveel gekregen, echt veel te veel...
Boeken, wel 3....
De nieuwste Karin Slaughter van mijn lief....ieder jaar rond mijn verjaardag is er een nieuw boek van haar...

Deze dan, die kreeg ik van een lieve vriendin en haar man....dit is een heel bijzonder kookboek maar zo leuk om te "lezen"....Het is gebaseerd op de keukenprestaties van Rijntje Biljardt, die rond 1840 kookte voor Koning Willem 1, maar een burgerpotje kon ze ook koken.....

Ook kreeg ik aalbessen uit eigen tuin, en die kreeg ik op zaterdag dus had ik zondagochtend een heerlijk ontbijt. Bij dit kado was ook nog een tuinplant, en een heerlijke roman.....

 Van mijn meiden, schoonzoon en kleinkinderen kreeg ik kadobonnen van "de Quiltmuis", heel blij mee, en van onze buren een boekenbon, en daar verwen je mij ook mee, want ik hou heel erg van lezen en heb alweer een boek gespot in de boekenwinkel.

Van mijn andere vriendin kreeg ik dit handige rekje met bekers, ik zou zeggen koffie erin en dan draag ik dit zo naar de tuin.....Ze heeft geshopt bij Dorcas in Andijk, dit is een tip van mij......

Ik ga ook weer sparen, bedels dit keer....van Anneke en Cees gekregen.....

En dan krijg je dit in de brievenbus, een envelop gemaakt van radarpatroonpapier....hoe leuk is dat...
Nou weet ik toevallig wie daar achter zit en dat is Patchie vriendin Greet, mijn marktmaatje voor de Weversmarkt.

Kijk, er zat ook een kaart in......dit is de voorkant...

en dit is de achterkant, of andersom....Zo leuk gemaakt weer...65 kaarsen werd wel wat veel...


en deze van patchie Ellen, met bijpassende Provençaalse
 stofjes....

Het was allemaal leuk tot in de puntjes......

Zo, jullie zijn weer bijgepraat.....maar er was nog wel een dingetje.....
Binnen was ik onmiskenbaar 65, geen speld tussen te krijgen....
maar wie snel door de straat ging en niet zo heel goed keek, zag het getal 56.....

Dus......
Wat zei ik ook alweer, het is maar een getal en zo is het.

Fijne dinsdag....
Groetjes, Marion.
We sluiten met een dubbele deur die zo glanzend in de verf staat dat je mij ziet staan terwijl ik de foto neem.











 

1 opmerking:

  1. Je bent enorm verwend met leuke kadootjes. Ilyssa ook. Het was gezellig allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen