zaterdag 24 juli 2021

Ik wordt een beetje nerveus.....

Hier een hele oude foto van de Molenweg in Andijk, gemaakt bij de Westerschool die er allang niet meer staat.
Waarom wordt ik nerveus? Wel het is bijna weer tijd voor de Toer de Molenweg. Die tocht wordt altijd rond het 1e weekend van augustus verreden en die datum nadert met rasse schreden!
Ik moet nog naar een trainingskamp want ik ben wandelend wel in vorm maar fietsend nog maar half.
Ik vraag me af of ik ook nog op hoogte stage moet want er is wel een mogelijkheid dat de organisatie het Dijk fietspad kiest en dan moet je toch echt eerst omhoog fietsen.....pfffffff....


Het heet Toer de Molenweg omdat we daar geboren zijn. Wie zijn wij, nou Betsy, Ria en ikzelf. Dat is het hele peloton, niet te grote groep dus ook weinig kans op valpartijen. Daarom wil ik ook iedereen aanraden om ons niet  te komen aanmoedigen want dan komt een valpartij wel om de hoek kijken, en dat willen wij niet.


Wij fietsen geen rondjes om de kerk, en ook niet om het gemaal, maar gewoon een leuke tocht. Ieder jaar doen we dat gezellig en we hebben ook meestal heel mooi weer. Dus even duimen voor mooi weer.
Hier thuis ben ik natuurlijk ook al met de nodige voorbereidingen bezig. Ik train mijn voeten heel goed en mijn handen en dat doe ik dan in samenspan met de naaimachine.....
Ik bak geen taarten maar naai ze en dan lukken ze eigenlijk altijd.

Lekker gezellig tasje waar je het een en ander in kan doen......

Hier zie je zo'n lekker" taartje...." Zuurstokroze....
En waarom nou die taartjes?
Wel, mijn vriendinnen en ik worden dit jaar alle drie  65 jaar!


Wat een getal, nou ja dat is het ook gewoon, een getal, niet meer en niet minder.
Fijn dat we alle drie deze verjaardag vieren en dat we ook nog in goede gezondheid zijn.
Betsy en ik zijn al 65, Ria wordt dat in september, zij is de junior in ons gezelschap.
Binnenkort weet ik meer en dan vertel ik wanneer we met onze Toer de Molenweg het dorp Andijk onveilig maken.
Soms wel echt onveilig omdat we ineens oude bekenden tegenkomen en die moet je dan toch even gedag zeggen.....of een huis wat ineens heel erg verbouwd is, dat moeten we dan toch even zien.
Hier en daar wordt er dus ook gestopt en foto's gemaakt voor het Toer blad....

Ik ga in training...
Fijne dag,
groetjes, Marion.

Ik eindig met mijn favoriete plaatje van Buurtjes Kerk....in Andijk.
dit is een schilderij van Marius van Dokkum.







 

3 opmerkingen: