zondag 18 juli 2021

Het is alweer zondag.....

Ik begin gewoon eerst maar even met een deurenplaatje want er is gewoon een hele week voorbij gegaan zonder dat ik een verhaaltje heb geschreven. Hoe kan dat nou vroeg ik mij af.....had ik het druk, nou ja, een klein beetje.....als je niet meer echt werkt kun je het toch niet druk hebben.....vroeger deed ik alles en dan ook nog erbij werken......heel vreemd...
even toch maar van dag tot dag bekijken....
Maandag, ik was al om 6 uur opgestaan want mijn lief ging met auto's spelen dus die moest om 8 uur in Enkhuizen zijn. Dat is dan wel lekker want na het rondje met de hond ben ik in huis aan het werk gegaan. Daarna heb ik bij een oude buurvrouw koffie gedronken, dat moet je ook zo af en toe doen en zij geniet er erg van. 's Middags heb ik de ene slaapkamer verder ingeruimd, dat moest ook nog na het plaatsen van de dakramen en toen was het toch zomaar weer 5 uur......
Dinsdag, ja, ik was weer om 6 uur op want ik moest eerst naar de kapper. Daarna moest ik aan de slag in mijn atelier, daar stond ook alles nog op elkaar gestapeld en moest het een en ander weer worden rechtgezet en op zijn plaats. Boodschappen gedaan, want woensdag kreeg ik de Patchie club op visite i.p.v. dat ik op de markt stond.
Dat ging namelijk door de corona maatregelen niet door.
's Avonds heb ik nog een huzarensalade gemaakt, helemaal af behalve de topping.......dan smaakt het morgen lekkerder.


Woensdag, die stond in het teken van de Patchies......dat betekent een hele gezellige dag met een hapje en een drankje en een heerlijke lunch. Opgestaan, wederom om 6 uur. Ja, de salade was goed gelukt en heel smakelijk, de schaal was gewoon schoon leeg, en zo moet het.
Patchie Greet had haar tassen meegenomen, ja, alle 50.........En ze waren toch leuk geworden. We hadden zo een hele gezellige show en tell....
Ik heb mijn 50 tassen ook laten zien dus we hebben er heerlijk over kunnen kletsen. En zo leuk om te zien, we maken toch alle twee hele andere tassen, dus de variatie zal heel groot zijn op onze marktkraam. Er waren tassen bij die gaan werkelijk schreeuwen om jullie aandacht, zij zullen zeker verkocht worden.


Donderdag, ook weer vroeg op, en in huis van alles gedaan en met mijn lief nog naar de Dorcas winkel geweest in Andijk. Die is vernieuwd en heeeeeeeel mooi geworden.
De Dorcas winkel is een kringloop winkel voor degene die dat niet weten.
Vond daar nog een boek over merklap patronen en hun betekenis, heel interessant, daar ik lid ben van Merkwaardig, een vereniging die de merklap hoog in het vaandel heeft.


Vrijdag, wederom op tijd opgestaan, met de hond gelopen en naar de tandarts. Nou dat was nog weer een heel gedoe i.v.m de corona regels. Gel voor de handen, mondkapje voor.......hij mocht in de stoel wel af, gelukkig.....
en via een hele speciale uitgang weer naar buiten....pfffffff.  Echt bij de tandarts kun je geen corona oplopen, uitgesloten.....
Vrijdagavond kwam onze jonste kleinzoon alvast slapen want zijn mamma ging met Phlynn naar het eiland Texel want daar is onze oudste dochter op vakantie.


En toen was het Zaterdag....weer vroeg op want ik had een logee en moet toch eerst een rondje met hondje.......
De hele zaterdag stond in het teken van kleinzoon Morgan....hij was op de bestuurbare driewieler met mij mee even wat boodschapjes halen......vond ie geweldig......Hij kreeg wel in de gaten dat hij ook op de stepjes kon gaan staan.....hij is net 1 jaar en geen een van de andere kleinkinderen heeft dat gedaan, ze bleven altijd gewoon zitten, ja in Morgan zit temperament.....
We zijn samen op de fiets naar de Zuidermeer gereden om aardbeien te halen, vond ie ook weer leuk..
Toen heeft hij geslapen, dat was ook wel even relaxed en toen hij wakker werd mocht ie lekker in het zwembadje, dat was denk ik het leukst.
En zo is het dan weer Zondag geworden......Je denkt dat je niet zoveel meemaakt maar dat valt dus toch wel mee als ik het zo terug lees........

een plaatje van het Dwingelerveld.....

We hebben ook nog tussendoor een vakantie geboekt in Nederland voor September want ons Frankrijk uitstapje doen we toch maar niet nu Nederland weer rood is geworden. Door al dat rood worden is het wel wijs om te reserveren daar heel veel grijze hoofdjes in Nederland zullen blijven.
Wel jammer, wij houden ons overal aan de regels en met mij nog heel veel mensen en nu worden wij ook gestraft door die jongelui die zijn gaan dansen met Janssen.....Ik hoorde zelfs op het nieuws dat het corona virus al weer de verpleeghuizen binnensluipt door de besmetting van de jongelui die eigenlijk geen verantwoording hebben genomen. Als je werk verzorgende is dan moet je toch bepaalde risico's nu niet nemen dacht ik......maar ik denk dat ik ouderwets "denk...."
Wij gaan lekker kamperen in Ees in de provincie Drente en dan ook nog in Limburg, vlakbij Epen.
Ik hoop dat water dan gezakt is......die arme mensen, wat een leed.....zo wie zo alles onder de modder en kapot, maar ook zoveel slachtoffers, echt niet te bevatten.
Het Geuldal......zo hoort het te zijn.....

Jullie zijn weer bijgepraat en hebben weer wat te lezen.....
Fijne zonnige zondag, groetjes, Marion.











 

1 opmerking:

  1. Drukke week hoor! En toch nog een gezellige dag woensdag ipv markt. Goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen