woensdag 7 juli 2021

Het is GEEN leuk nieuws...........

Een tas met tranen en daar gaat dit blogje over.

De Weversmarkt op 14 juli gaat namelijk NIET door!

Helaas kan de gemeente Hoorn geen toestemming geven i.v.m de corona besmettingen.
Ik kreeg een verslag van de organisatie van de markt en daar wordt je moedeloos van.
Op zaterdag staan er in Hoorn 50 marktkramen op de wekelijkse markt. Daar komen eigenlijk inmiddels weer alle marktbezoekers die er altijd naar toe gingen weer op af. Gevolg drukte, ja, dat kan niet anders, maar het is buiten { denken wij dan } en een groot gedeelte van de bezoekers is gevaccineerd.
Nu mocht de Weversmarkt wel doorgaan op 14 juli op de plek van de zaterdagmarkt met maar 50 kramen. Dat is natuurlijk niet gezellig, dus kreeg de Weversmarkt organisatie een alternatief voor 100 kramen op zaterdag 28 augustus.
Nou denk ik dat ik toch aardig bij de tijd ben maar deze oplossing kan ik niet begrijpen, jullie wel?
Normaal voor de Weversmarkt 100 kramen op Woensdag, dus alleen in de stad 100 kramen.
Nu 100 kramen Weversmarkt en 50 kramen weekmarkt is bij elkaar 150 kramen in de stad op zaterdag 28 augustus.
Welke gemeenteambtenaar heeft dit bedacht?
 Ik hou er sterk rekening mee dat het hele gebeuren Weversmarkt niet zal doorgaan in augustus, maar dat is mijn idee.
Greet en ik gaan erheen als het doorgaat, dus komen jullie dan ook, dan wordt het bij onze kraam in ieder geval heel gezellig......denk ik.
Maar ik kan mij ook voorstellen dat een zaterdag hier voor niet zo geschikt is als een woensdag.

Even resumé.......

Zaterdag 28 augustus  Weversmarkt in Hoorn.



groetjes, Marion.

 

4 opmerkingen:

  1. Ik snap er ook niets van hoor. De besmettingen zijn vooral bij jonge discotheekgangers en die zie ik niet naar de weversmarkt gaan! Nou we hopen dan maar dat het 28 augustus doorgaat. Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het kan wel eens zo zijndathet helemaal niet doorgaat...ik vertrouwecht niet op die datum 28 augustus...veel te druk in de stad...let maar op mijn woorden...helaas

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo jammer voor iedereen die er moeite voor heeft gedaan. En zo'n gezellige dag als het had kunnen zijn (in een tijd waarin er al zo weinig evenementen zijn) wordt ons door de neus geboord. Echt heel erg balen.

    BeantwoordenVerwijderen