donderdag 25 augustus 2016

Eb en vloed.....

Gistermiddag ben ik even een paar uurtjes naar het strand geweest. Mijn lief ging lekker lezen bij de caravan en op de hond passen dus kon ik even naar het strand.
Ik was daar om half 3, en ik had net goed en wel een plekje gevonden toen er een sirene afging.
Een plekje vinden is niet zo makkelijk aan deze kust, er is namelijk alleen zand als het eb is, en dan is dat zand ook nog eens heel nat.
Dus ik ging op de grote kiezels liggen, niet comfortabel maar afijn....
Ik kon eerst niet goed die sirene plaatsen maar er was ook een omroeper, en die praat natuurlijk alleen frans.
Alsof er geen buitenlanders aan deze kust komen.
Nog een keer goed geluisterd en om me heen gekeken, en toen snapte ik het.
Iedereen moest uit het water en het zwemwater werd gesloten tot 5 uur!!!
Het was een zeer warme dag.
Het water komt namelijk heel snel omhoog, en er komt veel water. Binnen een half uur lag ik met mijn tenen in het water, en ik lag halfweg het kiezel strand. Het verschil tussen eb en vloed is hier ongeveer 8 tot 10 meter.
Maar het grappige vond ik dat ook iedereen naar de omroeper luisterde, niemand ging in het water.
Zoiets kan je je bij ons aan de Noordzee kust niet voorstellen, het water sluiten omdat het vloed wordt.
Wat zou iedereen protesteren.
Later mocht je wel langs de waterlijn lopen, maar niet!!! zwemmen.
Heel veilig.
Het is wel een mooie strand opgang met douches, toiletten, en badmeesters.
En je hoeft er niets voor te betalen, kan Nederland nog wat van leren.

Nog even het volgende,
mijn vriendin Anneke, die zo gevallen was en haar been had gebroken, mag vanaf vandaag met de therapeut weer proberen te lopen.
Wat een heerlijk gevoel zal dat zijn.
Doe je best, Anneke.

Hier weer heerlijk weer, bij jullie ook hoorde ik,
groetjes,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten