zondag 21 juli 2024

Nog maar 3 nachtjes slapen en dan is daar.......DE WEVERSMARKT.......

We beginnen even met een plaatje uit Twisk....hoezo....nou dat heeft een reden die ik nu ga vertellen...
Ben je in het bezit van een caravan dan zou ik zeggen maak hem vast aan je auto, neem je fietsen ook mee en ga naar het pittoreske dorpje Twisk......vandaaruit kun je namelijk makkelijk op de fiets naar Hoorn, a.s. woensdag 24 juli, en dan kun je lekker slenteren over de Weversmarkt....na afloop heb je dan ook nog weer een hele leuke fietstocht terug.....Als je namelijk hier de knopen route volgt kun je een heel leuk rondje maken. Neem gezellig ook je man mee naar de markt ook voor hem is er van alles te zien en is hij het beu, dan zijn er heerlijke terrasjes waar je kunt uitpuffen en dan kun je ook nog eens gezellig mensen kijken.....Dus in mijn beleving is iedereen in staat om naar Hoorn te komen, er rijden ook bussen en treinen.....ik zie jullie daar....

*****
Zullen we eerst de tassenshow maar doen want die staan nu al te popelen om gezien te worden.... Wat zijn ze toch zenuwachtig....ik begrijp het wel want het is de bedoeling dat ze een ander thuis gaan krijgen en afscheid nemen is nooit leuk....maar ik heb wel gezegd waar jullie ook terecht komen er gaat voor jullie gezorgd worden en alles is beter dan in een kringloop hangen, ja toch?

De tassen van Greet willen graag eerst.....

Romantisch / stoer past echt in de tijd van industrieel en stoere aankleding van de woning, daar past deze tas dus perfect bij....mooi bloemmotief ook....en....onze tassen zijn duurzaam want er is ook vaak materiaal gebruikt wat we gekregen hebben of bij de kringloop vandaan. Kopen doen we in uiterste nood.....

Dit ook een hele stoere tas, in grijze spijkerstof tinten, en de kers op de taart zijn weer de gekleurde ritsjes.....zien jullie ook de spijkerzakjes.....leuke tas geworden....

Dit is ook een gezellige tas, en subtiel zomaar van die klosjes, gezelligheid kent geen tijd...Gemaakt van donkere denim.....

Deze spreekt voor zich en verkoopt zichzelf.....Denim-blauw, afgezet met denim-streep en dan heerlijke zuurstok roze kleur.....en volgens mij zit dat ook aan de binnenkant....

Rode denim en zwart, een goede combi, en dan gelijk nog wat labeltjes weggewerkt.....een leuke kleurige tas....
Dus spijkertassen hebben we in overvloed, neem er gerust 2 mee, 1 voor jezelf en een voor de buurvrouw.....wij willen ze graag allemaal verkopen want dan kunnen we weer nieuwe maken, en dat willen we graag......

Ja, ja, ik kom er aan, die van mij staan ook al te trappelen om voor de laatste keer op te treden...
Nou daar gaat ie....de tassenshow van Marion....
Deze tas is gemaakt met een prachtig katten-stofje uit de winkel van Supergoof, ik was namelijk meteen vliefd toen ik die lap zag en ik wist dat ik ook nog een katten borduurtje had dus die samen maken deze tas....voor de katten liefhebber....

De romantiek druipt eraf, wat een leuk borduurwerk is dit, een hele toef bloemen in een hele aparte puntvaas....heel mooi geborduurd overigens...ik vind het zelf een hele leuke combi qua stof en borduursel....

Een oude meester, een echt hollands plaatje....met deze tas kun je gerust naar Kunst & Kitch gegaan, je mag volgens mij zo doorlopen naar de kenner van oude meesters....Ik heb gezorgd dat het een gezellige tas werd door mijn stof gebruik...Kom deze maar van dichtbij bekijken op de markt...

Ik heb al 4x een tas gemaakt van dit borduurwerk, er ligt inmiddels weer zo'n borduurwerk te wachten, en altijd wordt er bijna om gevochten...ja, de tas is echt leuk en hij is ook groot.....de stof is gebloemde Denim uit de vorige eeuw, ik denk 1986......

Romantiek ten TOP....zo'n mooi borduurwerk in pastel tinten, echt prachtig gemaakt...Je hebt echt een tas waar met bewondering naar wordt gekeken...het borduurwerk is ook heel mooi gedaan en dat is ook van belang......

Dit is tas nummer   50 !!! Een meisje met een hondje op een kattenstof....echt een hele grote tas met een leuk borduurwerk.

Denken jullie ook nog aan de geheimzinnige tas, die geschikt is voor het museum van de 20e eeuw....
Dit is het plaatje wat er bij hoort.....denk nog maar even goed na....hij ligt woensdag a.s. op de kraam te shinen in volle glorie.....dus kom op tijd vanaf 10 uur begint de verkoop.

*****
En dan was ik gister ook nog naar DORCAS in Andijk, naar de markt die ze hadden georganiseerd.....En het was er DRUK!  En dat moet ook...heel veel kopers en alles wat je kocht is voor het goede doel.....Heb ik nog wat gekocht?
Ja, natuurlijk wel, 2 borduurwerken en ik kreeg er 3 van de zus van mijn vriendin....Stripboeken voor de kleindochter.....en een hele leuke franse klepmand, en 3 boeken voor een €1,-  
De borduurwerken lagen vannacht in de SPA en hangen nu in de regen......
Weer hele mooie werken...zelfs 1 met een indiaan erop....oeps zou dat nog wel mogen....ik vind hem mooi dus ik ga hem gebruiken....en die lange is er een van Marjolein Bastin met allemaal brutale mussen erop....
Dit boek heb ik nog niet gelezen en mijn dochter Marloes houdt ook van deze schrijfster, dus win/win

Dit boekje dan....jaren geleden met vriendin Betsy een wandeling gedaan langs de Amsterdamse grachten gordel en daar mocht je dan tuinen bekijken....die staan in dit boekje.....

Een echte franse  klep mand....met deze mand ga ik in Frankrijk boodschappen doen....stokbrood, wijn, kaasjes, een bos worteltjes, wat tomaatjes en een geruite lapje om het compleet te maken...Zie je het plaatje voor je.........
Blij mee....

Strips voor kleindochter Ilyssa, die kan ze mooi lezen nu, want ze heeft vakantie....

Ja, koken blijf ik er wel bij doen, en in dit kleine boekje staan heerlijke dingen....ook lekkere vakantie gerechten...weet je wel,  zonder oven te gebruiken...

Nou tot zover vandaag, toch nog wel een lang verhaal geworden, maar goed het is zondag, jullie hebben tijd om te lezen en plaatjes te kijken......ja, er zijn veel plaatjes...

Ik eindig met een mooi plaatje ook uit Twisk en hoop jullie allemaal te zien en te spreken, samen met Greet en mijn dochter Marieke, 

Woensdag 24 juli a.s. in HOORN  op de 

WEVERSMARKT

Tot dan....groetjes, Marion.

Wij, GREET, MARIEKE en MARION
hebben er ZINININ.......
























6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige tassenshow. Ik hoop dat je er heel veel verkoopt. Ik heb ook nog allerlei borduurwerk van mijn moeder liggen. Vies, verkleurd, ach, je kent het wel. Ik wil het ook eens gaan gebruiken, maar vraag me af hoe ik het het beste schoonmaak. Zou je mij je SPA geheim willen vertellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou daar komt ie, de borduurwerk wellness….eerst het borduurwerk met schoonzus water opspoelen….dan maak je een sopje van groene biotex, scheut bleekwater en een schep vanish oxi action, mag een goedkopere versie zijn…..daar laat je de werken 24 uur in badderen en dan weer opspoelen met schoon water dan nat ophangen, dus niet centrifugeren, buiten het liefst in de zon…die bleekt dan het witte werk weer op…..nat ophangen en een beetje in model trekken ….het kan wel eens scheef zijn….succes….

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn. Dank je wel voor je uitleg. Na de vakantie maar eens mee gaan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neem altijd de tijd voor dit klusje…soms herhaal ik nog eens 24 uur bij hele bruine exemplaren…ja dat komt voor…

      Verwijderen