donderdag 25 juli 2024

De dag nadat.......

Dit is een foto van 2022, de Weversmarkt, onze eerste markt als Tassen Team, Greet en Marion, Tassen met een verhaal.......
We zouden 1x op een markt gaan staan en de leukste markt is in Hoorn, dus dat hadden we geregeld.....2022, een prachtige dag en een druk bezochte markt, dat dachten we toen.....we weten inmiddels hoe het ook kan zijn.....
Gister was de Weversmarkt van 2024, en wij, Greet en ik waren wederom van de partij.....gewoon omdat het in 2022 zoooooo leuk was geweest....het proefde naar nog een keer, dus zodoende waren wij van de partij.....
Greet met 60!! tassen en ik met 50! tassen, kijk dit is gistermorgen 8uur, de stal is al ingericht en wij wachten op de koffie die Marieke gaat halen....
Deze foto was achteraf gezien stilte voor de   "TASSENSTORM "....
Volgens mij waren er veel dames zonder tas van huis gegaan en hebben ze massaal een tas bij ons gekocht......het was gewoon een GEKKENHUIS, maar wel een gezellig gekkenhuis.
We hadden gelukkig wederom mijn dochter Marieke weer mee om de financiën in goede banen te leiden want dat was nodig ook.
Kijk hier staat ze, mijn lieve dochter, onze steun en toeverlaat in drukke marktdagen, echt zo fijn dat ze mee was....
Er was een mevrouw die een hele leuke tas kocht met een merklap erop....
Dat was deze tas.....
deze mevrouw ging daarna de markt over.......ze is wel 3x terug geweest met voor haar vreemde mensen, om die naar onze kraam te brengen....
Ik zeg ook altijd met onze tassen ben je nooit meer eenzaam, 
hoezo? is dan de vraag....
Nou iedereen heeft wel iets te zeggen over het borduurwerk wat op je tas zit, dus......voor je het weet heb je een gesprek......Het zijn dus echt tassen met een verhaal....
Er was nog een hele lieve mevrouw, die kon er niet over uit dat ik tassen maak van borduurwerk wat eigenlijk in de kliko verdwijnt als het niet verkocht wordt in de kringloop......Ze bleef zich verbazen en bewonderde elke tas....en ze vond het apart dat we zo goedkoop waren....hoe dat dan kon want zo verdienen jullie toch geen geld, was haar uitspraak.....
Wij willen helemaal niet rijk worden van deze tassen....als we maar goed garen, Gutermann, kunnen kopen want daar naaien we alles mee, of een nieuw snijmes, of een schaar, de Wellness kunnen betalen voor de naaimachine, nou dan zijn wij tevreden.....ze bleef zich verbazen...
Meiden, zei ze ik koop 3 tassen en hier heb je € 50,00, ik wil niets terug de rest is voor jullie wan jullie redden stof en borduurwerk en maken er weer wat moois van.
Ze had namelijk ook gezien dat wij wel heel netjes te werk gaan, en Greet prees zij voor haar binnenzakken in de tassen want die zijn voorzien van een rits.
En zo werd onze kraam wel heel druk bezocht gister.....
De mensen naast ons met een kraam hadden genoten van onze klantenkring en hoe wij daar mee omgingen.....ja, wij houden van gezellige kletspraat overal en altijd, dus dat doen we ook op de markt.

Volgend jaar slaan we over, dan gaan we weer gezellig zelf koopjes scoren, en heel misschien, ja echt heel misschien komt er nog een vervolg, maar dan in 2026.....
Wij zijn niet meer piep-jong ook al voelen wij ons nog 18.....er kan zomaar een kink in de kabel komen vandaar dat ik wat voorzichtig zeg......

 Tot de volgende keer.....op de Weversmarkt in Hoorn

Dank lieve mensen die wat bij ons gekocht hebben, wij hebben mede dank zij jullie een hele mooie dag gehad...

Nu even een rustige dag, want ja, ik ben toch wel een beetje moe...

groetjes, Marion.





   







 

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat het zo gezellig druk was bij jullie kraam. En dat er massaal tassen werden gekocht. Toppers🌸🍀

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was echt een TOP dag…wij hebben genoten…

      Verwijderen
  2. Gefeliciteerd met jullie geslaagde verkoop. Heerlijk genieten van jullie succes en hop weer naar de kringloop. 🤪

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo gaat het idd….is ook erg leuk allemaal…ik geniet er van…

      Verwijderen
  3. Fijn om te lezen dat jullie tassen gretig aftrek vonden. Ik kan mij ook echt wel voorstellen dat de verkoop goed is gegaan want tassen zoals jullie verkopen vind je nergens anders.
    Ze zien er geweldig uit.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanx…het is idd waar,onze tassen werden erg mooi gevonden en daardoor graag gekocht…

      Verwijderen
  4. Fijn dat het een goede dag was. Jullie hebben er hard voor gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanx…ja hard gewerkt dat is waar maar de moeite waard…

      Verwijderen