woensdag 17 juli 2024

Het 2e blogje over Tassen ..............

Ga ik na 24 juli op mijn lauweren rusten.......nou dat dacht ik niet.....vandaag hangt mijn toekomst alweer aan de lijn. Gister weer wat borduurwerk uit lijsten gesloopt en daarna mochten de borduurtjes lekker genieten van een SPA/WELNESS die dan ongeveer 24 uur duurt. Ik moet zeggen ze knappen er echt van op. Mooi wit zijn ze weer geworden en nu doet de de zon, ja, ik weet het, als die schijnt het laatste stukje van de Welness, namelijk het "bleek" gedeelte. 
Ze mogen de hele dag lekker buiten zijn dan kunnen ze vast wennen als ze straks op een tas zitten want dan komen ze ook veelvuldig buiten, althans dat hoop ik natuurlijk.  Dus mocht je de 24ste een tas met borduurwerk kopen denk dan ook aan het borduurwerk, dat vind het fijn om  het middelpunt te zijn.....doe er je voordeel mee.....

Ik denk dat de tassen inmiddels klaar staan op de bekende catwalk.....dus we gaan aan de 2e show van 5 tassen beginnen...
5 tassen van Greet, die op de markt te koop zullen zijn....
O ja, iemand vroeg hoe groot de tassen zijn en wat er ongeveer in kan.....
Ik zou zeggen kom gezellig op 24 juli naar Hoorn, neem mee wat je erin wilt stoppen en zoek daar dan een tas bij...Win/Win volgens mij....

Degene die fan zijn van spijkerstof tassen kunnen zeker bij onze kraam hun slag slaan, we hebben er zo'n kleine 50 op de kraam liggen.....

Dit is een gestreepte denimachtige stof met een mooie bloem erop, door het kleur gebruik oogt de tas heel fris....

Ook dit is een eye-catcher......De grijze tinten zijn opgeleukt met knoopjes en wat rode banen en hele leuke labeltjes....sommige labeltjes zijn uniek....

Een super leuke spijkertas met wat rode accenten en die maken de tas tot een hebbeding....lekker stevig...

Dit is ook een stevige spijkertas, gemaakt van restjes spijkerstof.....als je namelijk een spijkerbroek sloopt hou je toch wat kleinere stukjes over en daar maak je dan gewoon een tas van.....zo werkt dat bij ons ontwerpsters....

Een spijkerstof afgewisseld met een stevige kaki stof en oranje ritsen....jammer dat de voetbal over is anders zou dit zeker een EK topper zijn....maar  er komt nog meer voetbal hoor in de toekomst, altijd leuk om dan zo'n tas bij je hebben....

Zo, de Greet tassen ruimen de catwalk, dan komen nu de tassen van mij....
Ze staan al achter de gordijnen te gniffelen omdat ze zo "op" moeten...

Hier is de eerste, een super romantische tas, echt wat voor een romantische vrouw die graag een tas bij zich heeft om daar echte vrouwendingen in te verzamelen....lekkere parfum, een mooie shawl, misschien lingerie.....iedereen zal opkijken van deze tas.....

Dit is ook een hele mooie tas en hij is GROOT...door het borduurwerk heeft de tas een grote afmeting gekregen, en samen met de Burberry stof heb je echt een eye-catcher over je schouder hangen.......Die stof, Burberry ruit, heb ik gewoon ooit gevonden in een kringloop.....dit past weer in het plaatje waar wij voor staan
* Tassen met een verhaal *

Deze tas moet je echt van dichtbij bekijken, zo mooi is ie....Het borduurwerk kreeg ik van vriendin Betsy, een lap met allemaal geborduurde kruiden....Daar heb ik een stof bij gekocht, ook met plaatjes van allemaal kruiden erop, zo leuk bij elkaar....ik denk dat deze tas niet lang op de kraam zal liggen...

En wat vind je hier van, kakketoe's op een tas...In Australië leven deze vogels in het wild en ik denk dat daar ook het borduurpatroon vandaan kwam, gewoon een leuke kleurige tas met een madras ruit gemaakt.... 

Sluit ik weer af met een Fairie, dit is de klaver fairie, ze blijven lief en leuk.....mooie blauwe stip-stof erbij gewonden en die maakt het plaatje compleet....
Dit waren de tassen voor vandaag, weer 10 mooie exemplaren en nog 2x 10 te gaan, dus dat gaan we gauw doen.

Nou is er ook nog een speciale tas....
Met deze tas moet je eigenlijk naar het museum van de 20e eeuw gaan hier in Hoorn...dan scoor je hele hoge ogen.....

psssssst, er is daar een expositie van een BN-er en daar past deze speciale tas bij....echt waar
Ik laat alleen een sneak preview zien.....
Kopen aan de kraam op 24 juli a.s. Weversmarkt Hoorn. 

*****

Wat heb ik verder nog allemaal gedaan behalve tassen naaien....
Nou, wij zijn naar de Musical geweest van groep 8 van school De Rank, hier in Hoorn. Ons oudste kleinkind gaat de lagere school verlaten en dan is er altijd een musical. We hebben genoten en petje af voor de leerkrachten die dit allemaal weer voor elkaar boksen, ga er maar aanstaan met al die pubers...
Zo gaat dat , de 1e die al verder gaat......wij zullen nog 4x naar een musical gaan op deze school want ze zitten allemaal op dezelfde school, hoe leuk is dat. Je zou dan wel misschien 2x dezelfde musical kunnen zien.....nou ja, dat is van later zorg.

Geniet van het verhaaltje en de tassenshow, ik ga weer verder met tassen maken...
Fijne dag, groetjes...
Marion.








 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten