zondag 14 juli 2024

De eerste ronde van de tassenshow...............

Vanaf vandaag zullen de komende 4 blog's die ik ga maken, gevuld zijn met plaatjes van onze tassen die we hebben gemaakt voor de Weversmarkt die 24 juli a.s. zal plaats vinden in Hoorn.
Zoals jullie zien loop ik al met mijn hoofd in de tassen, er hangen er daar 20 stuks om mij heen. De rest van de 50 tassen zit al in dozen, die blijven daar ook want als jullie meer willen zien dan nodig ik jullie van harte uit om naar de  Weversmarkt te komen dan kun je ze allemaal zien. Kom wel op tijd want die tassen die wij hebben gemaakt  "vliegen"  echt letterlijk over de kraamtoonbank. Ik ga jullie dus tassen laten zien van Greet, mijn partner in tassencrime en van mijzelf.
We laten alleen de buitenkant van de tassen zien want de binnenkanten zijn namelijk zo spectaculair die moet je met je eigen ogen zien. Hiermee wil ik zeggen dat alle tassen die wij gaan verkopen zijn gevoerd en voorzien van binnenzak en fietssleutelzakjes......

Ga er ff lekker voor zitten hier komen de eerste 5 tassen van Greet....
Op de catwalk een hele leuke tas met klosjes garen en knoopjes in de bruin/beige kleurstelling afgewisseld met groen en oranje, dat geeft deze tas precies de goeie uitstraling.....

Beige en blauw, gaan altijd goed samen...het blauw is overigens spijkerstof.....

Nog een tas van spijkerstof afgewisseld met gekleurde streepjes, denk je, maar weet je wat het echt zijn?  Ritssluitingen!  Kom maar op het idee.....Maakt deze tas echt uniek.....

Of deze dan, wederom een  echte stoere tas van denim en kleine stukjes rits voor de kleurnuances.....ik vind het heel leuk bedacht.....

Nog een spijkerstof tas, afgewisseld met een denim-streep, maakt hem  toch net even apart om te zien...
In het volgende blog komen er weer 5 van Greet voorbij....

Zal ik dan ook maar 5 tassen laten zien die ik heb gemaakt....
Let op, val niet van je stoel....Mijn tassen zijn ook gevoerd en hebben zakjes net als die van Greet...Mijn tassen zijn gemaakt met hulp van kringloop borduurwerken en daar zitten echt wel pareltjes tussen.....
Een echte oude merklap uit 1982, ja,  je hebt een nieuwe tas met een antieke uitstraling.....het geeft je tas allure.....menigeen zal je tas heel apart vinden.....De buitentas lijkt op denim maar is het niet.


Nog zo'n leuk borduurwerkje, allemaal oudhollandse uithangtekens. Vroeger hadden winkels uithangborden, denk maar aan een slagerij, een bakker en de apotheek...hier zie je ze allemaal terug op deze tas.....De tas stof is een gewoon zwart/wit/groen ruitje en het stukje "wild" stof maakt het uniek...

Dit is een hele romantische tas geworden door het borduurwerk en de kleuren die gebruikt zijn.....de kleur lila overheerst en dat is bij deze tas heel stemmig....Met deze tas gooi je hoge ogen....De buitenkant is een lavendelblauwe/witte streep...

Een gekregen gordijn en een winkel borduurwerk vormen samen deze gezellige tas. Oersterk is hij geworden en de kleurstelling noem ik gezellig.....Deze binnenkant doet je verbazen, echt waar....

Deze verkoopt zichzelf......een fairie, een kersen-fairie, schattig plaatje en op een rozenstof genaaid....deze wil je gewoon HEBBEN.....Dat kan, op 24 juli in Hoorn te koop op de Weversmarkt bij onze kraam

Tassen met een verhaal...

Het verhaal vertellen wij er live bij....

Tot zover de tassen show....

Even tussendoor, met mijn vinger gaat het langzaam beter, maar over is het nog niet. De medicijnen waren vandaag voor het laatst, dus nu afwachten.....loopt het spaak dan zal ik toch afreizen naar de handclinic in Amsterdam want daar weten zij er vast wel raad op en misschien weten ze ook hoe het komt en wat ik er aan kan doen om het te voorkomen......voorkomen kan ik het niet want het heeft met artrose te maken en het komt gewoon zomaar langzaam opzetten...maar goed je weet nooit wat de artsen hebben bijgeleerd...

Tot zover ook dit blogje, slaap lekker voor straks en morgen gezond weer op....
Zo was het toch....
Groetjes, Marion.

De deur is dicht, iedereen slaapt....








 

11 opmerkingen:

  1. Prachtig zijn de tassen, succes met alles. En beterschap met je hand, hopelijk is er een oplossing 🌸

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja er moet wel wat gebeuren, maar wat…..dat is de vraag….o en zo’n zin in de tassenmarkt…..we hopen op een droge dag dat is toch niet teveel gevraagd dacht ik….

      Verwijderen
  2. Xpert clinic de beste op hand gebied m.n. Dr Reinier Feitz .Verschillende keren geopereerd aan mijn hand door deze top arts !

    Gr Evelien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je feedback…ik ben al verschillende keren in Amsterdam geopereerd vandaar mijn keuze….fijn dat er mensen zijn die ons kunnen helpen….

      Verwijderen
  3. Wat een bijzondere tassen. Veel succes gewenst met een verkoop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanx…het is ook heel leuk om te maken….

      Verwijderen
  4. Marion wat hebben jullie dit ontzettend leuk gedaan! En wat heb je het weer mooi verwoord! Geweldig!
    Ik hoop dat het met je vinger weer goed komt……
    Ik zal schitteren door afwezigheid op de markt. ‘Jammer! ‘t is niet aars’
    Niet slecht voor een Limlandse toch……
    Liefs, Ⓜ️arlie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marion, kan je laten zien wat er in een tas past? Ik snap dat ze niet allemaal even groot zijn, maar om te weten waar je de tas voor gebruiken kan is de inhoud wel van belang?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De kleine die je ziet zijn 50 bij 50 cm in het vierkant en die andere zijn groter omaatjes borduurwerk dat aan geeft….die van Greet zijn 50 bij 40 cm…..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige parade! Dan weet ik in ieder geval wat ik ga verkopen straks 😄. Ik heb er zin in!

    BeantwoordenVerwijderen