woensdag 31 januari 2024

Onverwachts een kado krijgen......

Ik ben gek op porselein en aardewerk en er zijn mensen die dat weten......Gister kreeg ik van mijn buurvrouw Elly een schattig chinees serviesje...Was van haar moeder geweest en daar deed ze niets mee en toen dacht ze aan mij.....Ik heb het meteen op de kast gezet, zo schattig.....Die grote Chinese pot had ik al, ik kreeg die kleinere met dat leeuwtje op het deksel, plus kopjes en schoteltjes en kleine schaaltjes en drie bordjes en een suikerpot en melkkan...nou hoe leuk kan je dag zijn.......
Ik blij en Elly ook want nu kan ze het evengoed af en toe nog zien.....

Gister was mijn lief met auto's aan het spelen dus ik mocht van mijzelf lekker in het Atelier zitten.....heb even gekeken naar een kleine workshop voor mijn patchie-vriendinnen want die komen 22 februari bij mij, dus dan moet ik iets voorbereiden. Gevonden hoor, was even wat boekjes doorbladeren en toen had ik al wat leuks, iets richting het voorjaar.....meer verklap ik niet.
Natuurlijk heb ik ook aan het tassen project gewerkt. Deze komende 2 weken ga ik tassen naaien voor de winkel van Supergoof want daar hangen nu geen tassen van mij dus dat is jammer. Bij deze, ze komen eraan, even geduld nog.

Had wel andere tassen klaar....
Dit is een heel mooi romantisch borduurwerk, heb er ook al eens een tas van gemaakt en laatst vond ik deze in de kringloop en dus wederom een tas gemaakt.

Ik had namelijk nog hele mooie stof die ik erg geschikt vond voor deze romantische tas....stof uit Frankrijk, echt linnen met het Etoile de Jouy patroon erin geweven.....

Kijk dit soort plaatjes......Volgens mij heel leuk bij elkaar..........Valentijns ideetje?

En ik heb nu 3 ABC tassen klaar met hetzelfde borduurwerk maar toch anders. Als je een van deze tassen koopt dan heb je een zelfde patroon maar je tas is echt uniek, er is er maar 1 van...kijk maar even mee...
De bovenste tas is groot, en met een ouderwetse groene tijk gemaakt.....de 2e tas heeft geen stof aan de buitenkant maar is helemaal gemaakt van het kaaslinnen waarop geborduurd is, wel gevoerd natuurlijk...en de 3e tas heeft aan de onderkant en aan de bovenkant gebloemd spijkerstof gekregen, en daardoor zijn ze alle 3 anders, toch leuk....
Vandaag ga ik verder met de Supergoof tassen want ik borrel van de ideeën.en daar moet ik wat mee doen...10 tassen in 2 weken moet te doen zijn.....Het gaat bijna op werken lijken, hahaha....

Maar goed dat ik deze hobby heb. Om mij heen hoor ik mensen klagen over de maand januari dat die saai is......nog niks van gemerkt, dus.....
Ik vermaak mij prima.

Tot zover maar weer....
Fijne dag, groetjes, Marion....










 

3 opmerkingen:

  1. Wat een blij en positief verhaal om de dag mee te beginnen 👍🏻🙋🏼‍♀️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die ABC tassen zijn zo leuk!! Vanmiddag maar eens naar kringloop, kijken of ik nog borduurlappen zie liggen en/of hangen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veel succes Ineke….hier hangt bij een kringloop ook nog een hele mooie merklap en daar vragen ze €40,.. voor…te duur want hij staat er al sinds november….ik heb nu aangeboden dat ik hem hebben wil voor €15,.. en dan krijgen ze de lijst terug….zal mij benieuwen…

      Verwijderen