woensdag 24 januari 2024

Ik voel mij niet SENANG......

Dit blogje begint een beetje vreemd en dat komt door mijzelf....ik hoorde namelijk maandag vertellen dat we op onze hoede moeten zijn voor een 3e wereldoorlog! Nou ben ik daar al een tijdje bang voor en het houdt mij ook bezig in mijn hoofd. Ik weet het, ik kan de mensen niet veranderen, ik kan ook geen invloed uitoefenen, ik moet het allemaal maar afwachten.....Maar 1 ding weet ik wel zeker als Poetin wint in Oekraïne dan stapt hij daarna Polen binnen, en zo is hij dan al aardig op weg naar ons mooie landje waar alles gewoon eigenlijk heel goed voor elkaar is......Ja, ik hoor jullie denken, goed voor elkaar, nou dan heb jij nooit te maken gehad met......noem het maar op......Nee, ik bedoel het anders, wij wonen in het mooiste land van de wereld waar alles { eigenlijk}  goed geregeld is.....Dinsdag staat er weer een andere hoge heer te vertellen dat we helemaal niet op onze hoede moeten zijn, kijk,  en daar wordt ik nou onrustig van.....Aangezien er  in dit land ook veel NIET wordt gezegd om iedereen maar aan het lijntje te houden....
Wat kan je doen met deze info, niks!
En dan zit ik in mijn Atelier waar ik met veel lol tassen zit te naaien voor een markt ......of ik maak andere leuke dingen, en ondertussen vechten ze over de hele wereld elkaar de tent uit.
Ik blijf op mijn hoede en ik blijf het Journaal volgen en de krant lezen en de radio luisteren en dan filter ik het maar voor mijzelf.  Ik heb net als vele van jullie ook kleinkinderen en dan denk ik wat voor wereld blijft er voor jullie over? Mijn generatie, die van de jaren 50, is opgegroeid in weelde, ja echt waar....het kon niet mooier en niet beter en toch knapte deze ballon......
Blijf toch maar op je hoede....

*****
Ik heb ook nog wel wat leuks te vertellen hoor....

Ik ben begonnen in dit boek, geleend van Marga, die ook Outlander fan is, en het is een heel leuk boek. Het gaat over een reis die deze 2 acteurs maken door Clanland, Schotland. Ik vind het prachtig want ik ben daar gewoon ook geweest. Misschien een aanrader.....

Het is wel heel wat anders na het boek Alter Ego van Esther Verhoef....ook een aanrader hoor...Ja, ik lees van alles, maakt mij niet uit.....Leuk toch...

*****

En dan komt er ook zo af en toe nog wat onder de naaimachine vandaan...
Kijk in deze kast bewaar ik mijn lappen.....jullie zien het goed hij zit VOL! Dus ik kan nog jaren vooruit en dat wil ik ook.....

Dit is de kist die gevuld is met borduurwerken, gewassen en gestreken, ook deze kist zit VOL!
Dus 50 tassen met borduurwerk maken is geen probleem......en dan geniet ik van het resultaat en het borduurwerk met zo'n mooie bestemming. Als tas komt het borduurwerk weer lekker buiten en wordt gezien door iedereen en dat is zo fijn, daar doe ik het voor......en.....niet onbelangrijk .....ik ben lekker bezig...

Kijk hoe mooi deze tas is geworden....elfenkinderen, gewoon 3 stuks...gekregen van Greet...

Een gezellige zak voor het fietssleuteltje....

Deze ook zo lief, komt door het borduurwerk.....elfenkinderen...

Kijk nog een klein werkje op het fietssleutelzakje, komt dat ook weer tot z'n recht

Deze dan, van Greet gekregen, komt zo mooi uit op die roze stof.....

Het fietssleutelzakje heeft een sterrenbeeld borduurtje....die kom ik heel vaak tegen en die zijn precies de maat voor een zakje...win/win....

En de binnenkant van alle 3 de tassen zijn een zak met een rits en rolschaats stof. Die lap is nog van de jaren 80, vorige eeuw, maar was genoeg voor 3 tassen. Ruimt lekker op en het is een nostalgische lap want volgens mij zijn er geen rolschaatsen meer, skeelers zijn het nu...
En wat gaan we nu doen?

Zij die opletten hebben het al gezien, dit ligt klaar voor vandaag en inderdaad ik heb  pas een tas van dit borduurwerk gemaakt.....Ik heb dit werk namelijk 3x gevonden en de tassen worden er erg leuk van dus....

Goed tot zover maar weer.....
Senang wordt het niet maar het opschrijven en delen helpt wel...
Fijne dag, groetjes
Marion.




 





















 

5 opmerkingen:

  1. Ik begrijp jou gevoel. Er gebeurd teveel op deze wereld wat niet goed voelt. Geboren in 1946 opgevoed door ouders met een oorlogstrauma opgevoed heeft invloed gehad op mijn hele leven. Dus hoop ik dat er een paar knappe koppen zijn die alles nog een beetje in goed banen kunnen leiden zodat de kinderen en kleinkinderen ook in de toekomst ook een fijn leven hebben. Maar gewoon respect voor elkaar zou al een goed begin zijn.
    En dan jou tassen? Stiekem ben ik soms aan het kijken naar borduurwerk voor een tas want weet zeker dat ik een kleindochter daar heel blij mee kan maken.
    Ze zijn zo mooi en apart.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als er een bij zit direkt zeggen….dan is ie voor jou…..tot de zomer krijg je er zo’n 50 te zien….dus…..

      Verwijderen
  2. De mens lijd het meest door het lijden wat hij vreest en wat nooit komen gaat !

    Gr Marlies.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je het een keer aankaart, het is ook beangstigend. Ik denk alleen niet dat Polen maar de Baltische staten aan de beurt zijn. Maar al die mensen die roepen dat we ons geld niet aan de Oekraïne moeten weggeven, die zijn kortzichtig want als we dáár niet een halt toeroepen dan komt het wel heel dicht bij. We hebben het inderdaad zo slecht nog niet in Nederland. En ik weet dat er mensen zijn die het heel zwaar hebben, maar over all, ik zou nergens anders willen wonen want er zijn weinig landen waar het zo goed geregeld is als hier. Al is er, nogmaals, altijd ruimte voor verbetering.

    Je roze elfentassen.....mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thanx voor het tassen compliment….en die oorlog en al die ruzie overal…dat vliegt mij af en toe naar de keel, vandaar….maar ik ben ook blij dat mijn wiegje in Nederland stond…

    BeantwoordenVerwijderen