zondag 14 januari 2024

Vers van de pers................

Ja, echt waar...vers van de pers deze grote tas....hij is nog warm van de strijkbout.....ik moest en zou hem even laten zien op het blog.....Het is een hele grote tas en dat was ook een beetje de moeilijkheid want wilde ik de tas wel zo groot maken.....Eerst even mijn grootste tassenpatroon erbij gepakt en dan scheelde het in de lengte van de tas niets en in de breedte aan iedere kant 5 cm. nou dat is niks eigenlijk dus gewoon gedaan. Een hele grote tas gemaakt.
Ik had dit borduurwerk al maar wat wilde ik aan de andere kant, daar was ik ook nog over aan het denken tot vorige week...
Wij moesten even sinaasappelen halen op de markt en daar vlakbij staat nog een stoffenkraam, een uitgestorven beroep bijna maar deze beste man had nog een stukje rode polkadot stof en dat mocht ik meenemen voor €4,00.....ik blij en hij ook want hij was er vanaf.
Polkadot vind ik altijd zo gezellig....
Dit is dus de achterkant geworden van de tas en de hengsels zijn er ook van gemaakt......

Natuurlijk, ja, dat durf ik nu te zeggen, een binnenzak met rits.....

En dit kleine borduurtje is de zak voor de fietssleutel geworden.
Nou, een gezellige grote tas, waar heel veel boodschapjes in kunnen, is het geworden...

Straks ga ik nog weer een nieuw borduurwerk uitzoeken om de volgende tas van te maken.

Vrijdagmiddag ben ik ook nog even naar de kringloop geweest. Mijn lief was met auto's aan het spelen dus voor 4 uur zou hij toch niet thuis komen en kon ik daar mooi even naar toe. Of ik nog wat heb gevonden?   Natuurlijk wel, zo wie zo was ik op zoek naar een gordijnstof zonder print, want ik wou een stevige ondergrond stof hebben voor een quilt project.....{ staat nog wel even in de wachtkamer en dat is prima} maar ik kijk dan wel rond of ik wat zie....Gelukt een heel groot grijs canvas-achtig gordijn bestaande uit 3 stukken en heel lang voor de belachelijke prijs van € 5,00. Wat een geluk. Bij thuiskomst gelijk gewassen en gister nog gesloopt dus dat ligt nu bij het idee in diezelfde wachtkamer... Vond ook nog wat kleinere lapjes met leuke printjes voor een binnenzakje of zo....en...ik had ook nog 2 boeken 
deze en...
dit boek. Verzamel al weer wat voor de vakantie, ja, want dan lees ik heel wat boeken, soms wel 2 in de week....ja, echte boeken want ik ben niet van de e-reader, dat vind ik niks...ik wil een boek in mijn handen...ik weet het ik ben apart, maar laat het maar zo zijn.....Weet je wat ik bijvoorbeeld altijd doe, ik kijk naar de kaft, geen mooie kaft dan staat het boek mij soms al niet meer aan...dan lees ik de achterflap en als dat goed is dan neem ik het boek.....
Ooit kreeg ik voor mijn verjaardag het boek

Over een zee van ijs...
De kaft vond ik niks en dat het over mensen ging die 40.000 jaar geleden leefden, nou dat was niet mijn cup of tea....Maar ik had dat boek gekregen....na een jaar ben ik er toch maar in begonnen en het was toch een mooi boek...ik heb zelfs daarna de hele serie aangekocht, bestaande uit 11 delen....Echt zo mooi om te lezen...dus ja, het zegt niet alles......

En zo kom je van een lapje en een gordijn zomaar bij boeken terecht....ik heb ook nog een boek met foto's gekocht over Noord-Holland en die ga ik niet lezen maar de foto's ga ik verknippen tot tassen en dat wordt dan weer de tassenslinger in onze marktkraam...en dat is niet zonde want het boek lag voor €0,50 bij de kringloop en ik kan er wat mee....

Tot  zover het zondagblogje  maar weer, er ligt weer een nieuwe week voor ons en ook al is het Januari, een saaie maand volgens sommigen, ik kom bijna alweer tijd tekort dus ik heb geen last van 
Blue Monday, en dat is het morgen.


Geen last van want ik heet al BLAAUW, dus ik deal elke dag met BLAAUW....en dat is fijn al zeg ik het zelf.....

Fijne zondag, groetjes, Marion.
Met een blauwe deur dan maar......




















 

2 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige tas. Ik geloof dat mijn schoonmoeder dit borduurwerk ook had. En dan weer lekker twee boeken. Ik neem ook het liefst echte boeken mee op vakantie. En ik laat er regelmatig een achter op een camping.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de Provence liggen al verschillende boeken van mij…..ik doe het ook….

      Verwijderen