zondag 7 januari 2024

Hoe je met creativiteit kan omgaan......

Dit plaatje is ter illustratie van dit blogje, het is de quilt van mijn kleinzoon Phlynn die ik, zijn oma, voor hem heb gemaakt....het blijft een leukerd.....
Maar waar ik het over wilde hebben is het volgende....
Als je zoals ik aan de weg quilt, schrijft en marktverkopen doet, dan heb je veel bekijks, zo is het spreekwoord....toch?
Nou het is WAAR.
Afgelopen donderdag had ik een Atelierdag want mijn lief was met auto's spelen helemaal naar Limburg, naar het plaatsje Echt. Voor ons is Echt een bekende plaats want daar komt onze vriendin Marlie vandaan en zodoende kennen we het. Omdat hij helemaal naar Limburg was had ik een lekkere lange dag voor de boeg en die heb ik ook gegrepen, zal ik maar zeggen. 
Op een gegeven moment ging de bel, nou hoor ik die bijna niet maar het alarm "Hondengeblaf " is veel duidelijker, dus ik snelde naar beneden. Voor de deur stond buurvrouw Ilse met een AH hamsterknuffel in de hand.
Ze zei : omdat ik weet dat jij misschien iets voor mij kan betekenen, creatief gezien,  wilde ik je wat vragen...Zou je op deze knuffel de naam "Cindy"  willen maken en het getal 18, want ik ga op verjaardags visite bij haar en ze is heel sportief en wordt 18, daarom deze knuffel.
Dit is namelijk de sport knuffel, vandaar....

O ja, de jarige houdt ook erg van kaas....
Ik zat aan de lunch toen het idee in mij op kwam....ergens heel diep onderin een kist met lapjes zou nog een stukje stof moeten zijn met afbeeldingen van stukken kaas....Na de lunch ben ik meteen gaan zoeken, en.......natuurlijk had ik het nog...
Mijn idee was namelijk het volgende....
2 sateprikkers en daartussen een spandoek van het kaaslapje en daarop de naam Cindy en 18 jaar geschreven.  { Mijn naaimachine kan schrijven, knap he} 
Een goed half uurtje verder was mijn idee uitgevoerd en heel goed gelukt.....Ik kan het alleen niet laten zien want buurvrouw Ilse kwam het alweer ophalen voor ik een foto had gemaakt. Dit was een creatieve uitspatting in het nieuwe jaar.....

Wat ik die donderdag verder nog heb gemaakt, nou dat zal ik ook even showen.........
Deze grote tas, ja, groot, want ik moest mijn grootste tassenpatroon gebruiken om het borduurwerk een mooi plaatsje te geven. Dit is de voorkant....

Hier de achterkant...ik heb het borduurwerk door midden gesneden en er een klein reepje kaaslinnen weer aangenaaid en toen omzoomd met een lief lapje.....

En dit is de binnenkant. Aan de buitenkant zit geen zak, wegens ruimtegebrek maar binnenin een zak met RITS, ja het gaat de goede kant op met de ritsen in de binnenzak.....en een borduurtje met een uiltje...Letters en een uil geven wijsheid aan.....Dus misschien wordt je wel een stuk wijzer met deze tas, het kan zomaar....

Maar we zijn er nog niet qua creatieve oplossingen...
Vrijdagmiddag kwam er een andere buurvrouw aan de deur....Buurvrouw Wil had een nieuwe auto gekocht samen met haar man Klaas en ze hebben een hondenkind, Baesjou, en die mag altijd mee en daar gaat het over....
Baesjou is een klein hondje een soort Boomertje
dit formaat dus...en als die met de auto mee is zit hij tussen Klaas en Wil in, de beste plaats op de console.....kan alles bekijken en het baasje en vrouwtje zijn ook dichtbij.
De vraag was of ik iets kan maken voor over de console want anders zitten er meteen al weer krassen op.  Mijn brein draaide alweer op volle toeren en gister heb ik de maten genomen van de console dus ik kan aan de slag. Het wordt een hoesje met elastiek  en dan 2 bandjes om het om de console te strikken, en dat maken we van een oude handdoek.
Kijk dat ziet er zo ongeveer uit....Als het klaar is laat is een foto zien....

Dus wie aan de weg timmert......

Ik heb nog een tas gemaakt, ook een schatje...
Dit is de buitenkant stof....schattig klein roosje, was een gordijn, gekocht bij Dorcas....dus wel stevig...

Dit is de binnenkant, voeringstof was een krijgertje, denk van een van mijn patchie vriendinnen...Zien jullie de binnenzak wederom met RITS....tada...ik ben goed op dreef..........


Dit is de ene kant van de tas, het borduurtje is ook een zak....
En aan deze kant ook nog een klein borduurwerkje wat ook een zak is geworden. Zakken genoeg bij deze tas....maar het is een schattige tas geworden met van die lieve plaatjes.....

En ze gaan mee naar de Weversmarkt op 24 juli 2024. { schrijf de datum alvast in je agenda }

Tot zover mijn kletspraatje, fijne zondag ...
groetjes, Marion.

En de boer, hij ploegde voort tussen de dure druivenvelden van Fleurie, Frankrijk.

























 

3 opmerkingen:

  1. Tsjonge, wat een helpende hand ben jij. Je bent er maar druk mee 😀 Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk toch, altijd klaar staan voor je buren en vriendinnen. De tassen zijn weer prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mensen weten je wel te vinden voor klusjes. Wat een leuke alfabet tas is het geworden. Heet lukt je steeds weer om er iets leuks van te maken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen