vrijdag 28 april 2023

Toch wel druk vakantie VIEREN……


 Eigenlijk  zou vakantie vieren rustig aan moeten zijn, gezien bovenstaand plaatje…..maar soms heb je het er gewoon druk mee…..
Gister op Koningsdag nog op zoek gegaan naar oranje bloemen, helaas niet gevonden wel een ander mooi bloeiend veld…
Zo mooi al die kleuren…..en dan te bedenken dat het in onze ogen “ onkruid “ is……mijn dochter deed de groenschool en die zei altijd Onkruid bestaat niet…..ze heeft dus toch gelijk dat zie je hier wel…..heel veel insecten waren daar al druk aan het boodschappen doen……
Wij reden langs en konden daar gelukkig even stoppen voor dit plaatje……Overigens is de natuur hier ook druk aan het werk…in 2 weken tijd, want zolang ben ik hier nu, staan alle bomen volop in het blad…..prachtig om die metamorfose te zien, iedere dag een beetje meer groen….wat dat betreft is in het voorjaar in warme streken verblijven een prachtige tijd als je er oog voor hebt natuurlijk.

Zal ik jullie ook mijn stofjes nog even tonen, de Provençaalse stofjes dan…
De mooie Franse kleur geel met de Cigalou erop en dan daarnaast die mooie kleur rood…..Maarrrrrrr….jullie snappen het wel, ik ga toch zondag nog een keer naar de markt……

Ook heb ik weer wat tassen uitgedeeld….de 1e tas was voor de bazin van de camping in Changy, die was er zo blij mee en het verbaasde haar dat ze die zomaar van mij kreeg…..zo leuk als je dan vertelt waarom en dat het van de kringloop borduurwerken wordt gemaakt……dat maakt mij dan ook weer blij…
De 2e tas was voor een Belgische mevrouw die hier vorig jaar ook op de camping stond en van mij een tas had gekregen……zij hoopte dat ik er dit jaar weer zou zijn want haar tas had ze niet meer die was in de handen van haar 18 jarige dochter gevallen en die wilde hem niet meer teruggeven…..Zij wilde nu bij mij een nieuwe tas kopen….maar ik zei dat dat niet kon want ik had alleen weggeef tassen mee…..Ze heeft er een voor haar dochter uitgezocht, foto van gemaakt en geappt naar dochterlief…..en wat denk je? Mamma heeft haar tas terug want deze tas wilde de dochter.
De 3e tas was voor mijn Duitse buurvrouw die heel veel van koken houdt en daar graag met mij over wilde babbelen, zo hebben we recepten uitgewisseld en kreeg zij van mij een tas, ze was heel blij….
De 4e tas was voor een Nederlands echtpaar die hier op de camping stonden en waar ik iedere avond gelijk mee stond af te wassen. Sociaal gebeuren op een camping, de afwas….ik hou ervan….je ontmoet de leukste mensen.
Gister nog Koningsdag gevierd met buren uit Drenthe die hier vorig jaar ook waren, die mevrouw kreeg toen een tas van mij en nu dronken we Oranjebitter op de gezondheid van onze Koning, ook weer leuk.
Maar jullie begrijpen nu wel dat ik van dat alles veel drukte heb, gelukkig heb ik vakantie.

Mocht ook nog een heel leuk kookboek inzien…..deze gaat op mijn verjaardagslijstje, wat een leuk boekje, echt een aanrader…
Leuk hoor, ik kan hem niet draaien, dus jullie moeten hem maar op z’n kant bekijken…..Lieve meiden van mij als jullie dit lezen het ISBN nummer is ISBN-9789021558530 van uitgeverij Kosmos, maar ik denk dat Bol.com hem ook wel heeft…..dit is een TIP!

Tot zover maar weer, fijne vrijdag, wij  “ vieren”  nog even door…
Groetjes, Marion.








2 opmerkingen:

  1. Tjezus, je moet uitrusten als je thuiskomt 🤣! En goede kadotip! Superleuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh heerlijk Marjon. Ik zou bijna linea recta naar Frankrijk willen rijden door jouw verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen