maandag 17 april 2023

Vakantie vieren is best vermoeiend…..


Vanuit de Bourgogne naar de Provence gereisd…..door de tunnels van Lyon….eigenlijk had ik daar een trauma van maar het ging prima deze keer. Vroeger met mijn ouders in de begin jaren 70 gingen wij al naar Zuid Frankrijk op vakantie en dan moest je door de tunnels van Lyon…..geen airco natuurlijk en dan kwam je in de tunnels in de file te staan…..smoor heet en de ramen maar open van de auto….heerlijke diesel geuren en benzine geuren opsnuiven echt daar kan geen cocaïne tegenop…..ik ruik het nog als ik er aan denk….Mijn trauma was dus die file’s en dat is tegenwoordig toch anders. Vrachtwagens moeten omrijden en zo kunnen wij lekker door tuffen  zonder stank en file….Heerlijk. Vrijdagmiddag om half 4 waren we op de plaats van bestemming en konden we een fijn plaatsje uitzoeken….wij staan op dezelfde plek als vorig jaar….zonnig en ook schaduw, fijn voor onze Silka en ook voor ons. 
We hadden wel meteen een harde storm te verwerken, gelukkig geen mistral anders duurt dat 3 dagen op z’n minst…..dat kwam gelukkig goed af. 
Maar vakantie vieren is echt een werkwoord, ik had niet eens tijd voor een blogje zo druk had ik het. Waarmee vragen jullie je af…..nou er staan hier mensen die ik vorig  jaar ook heb ontmoet en die mevrouw had een tas van mij gekregen, waar ze heel blij mee was. Thuis gekomen heeft haar dochter de tas ingepikt dus hoopte zij dat ik er dit jaar weer zou zijn…ze had geluk, ik ben er…..en ik heb haar een nieuwe tas gegeven die gaat ze nu met hand en tand verdedigen want ze wil deze echt zelf houden. Zo niet dan stuurt ze een mail en dan maak ik er een voor haar dochter, afgesproken.

Natuurlijk al weer een paar uitstapjes gemaakt en wat plaatjes geschoten…..Zomaar een heel klein torentje, dacht ik, maar het was een woonhuis!! Zo woon je wel lekker dicht bij je werk als wijnboer….Ooit zal hij nog wel een groter huis bouwen denk ik als de stikstof perikelen zijn gedaald…..
Ook zijn we nog even langs de Abbaye de Senanque gereden……ik blijf daar een zwak voor houden en ik zal vertellen waarom….


 Ik had al vaak ansichtkaarten gezien met dit plaatje en dan alleen de toren en een mooi blauw lavendelveld ervoor……Vaak gevraagd waar dit was en dan vertelden ze het wel maar dat ging te snel en ik begreep het niet…….zo jammer…..en toen reden wij een mooie route door de Provence en kwamen we langs een Abdij en dat was deze…de Abdij waar ik al zolang naar zocht…..
Bij ons thuis heb ik hem hangen met het blauwe lavendelveld ervoor…..dat gaat nu niet want de lavendel bloeit pas in juni en is eind juni op z’n mooist……Maar ik zoek hem altijd even op als ik hier ben, gewoon omdat ik dat fijn vind.
Kijk en zo heb je het dus druk met vakantie vieren…..maar we blijven het wel doen…..
Wens jullie een fijne avond en tot blog’s….
Groetjes, Marion.


 


4 opmerkingen: