donderdag 29 december 2022

Bijna is het jaar 2022 weer voorbij......

Zo begon 2022 en zo zal 2023 ook weer beginnen, maar hoe lang nog?  Ik heb echt een hekel aan vuurwerk ook omdat mijn huisdieren er panisch van zijn. Deze hele maand is onze hond al van slag....na 5 uur 's middags wil zij niet meer uitgelaten worden want dan zou het wel eens kunnen knallen....arm dier. Van mij mag het oudejaarsnacht om 12 uur zo hard regenen dat het vuurwerk niet kan worden aangestoken. hahaha, lekker puh....
Ik had gedacht dat na de 2 coronajaren het wel heel makkelijk was geweest om vuurwerk totaal te verbieden. Alleen nog hier en daar een vuurwerk show en dat was het dan. Helaas, het gaat anders....


Wat ben ik zoal aan het doen deze dagen.....nou heel veel......
Ik was namelijk voor kerst in de kringloopwinkel, weet je waarom? Ik wilde vruchtenbowl maken maar ik had geen schaal waar ik het in kon presenteren....manlief, zoals altijd zeer behulpzaam, bedacht dat we wel even in de kringloop konden kijken voor een passende schaal...Top idee, want daar vond ik inderdaad iets wat ik zocht, maar ik zag nog wat......een soort dressoir, een lage kast dus....
Ik heb al weer 11 jaar de kast van mijn ouders in de woonkamer staan die ik wel met Annie Sloan verf heb wit gemaakt, maar ik wil wel wat anders. Wij hebben dus die kast gekocht, alleen hij is wel kleiner.....probleem? Nee hoor, ik moet van mijzelf nu echt opruimen want ik slib langzaam dicht, ja, echt waar. Dus ik ben al 2 dagen bezig met het leeghalen van die kast en het sorteren van spullen voor de kringloopwinkel. Dat lukt aardig....vanmorgen om 9 uur hebben we 5 dozen en een klein kastje en een oude naaidoos naar de kringloop gebracht. Ruimt lekker op!
Vorige week ook al 4 dozen weggebracht met allemaal handwerkspullen, zoals 3 kokers met breinaalden, tijdschriften, ook 2 naaidozen, heel veel garen wat niet voor de machine geschikt is en nog veel meer rommeltjes wat ik door de jaren heen gespaard heb. 
Gek toch, ineens komt het besef dat je moet gaan opruimen........ik ga nog wel even door....
Volgende week dinsdag komen ze de nieuwe kast brengen en dan nemen ze  mijn witte kast mee naar de kringloopwinkel. Makkelijk toch?

log cabin....

deze met driehoekjes

of gewoon blokjes en spijkerstof
of dit, allemaal verschillende rechthoekjes....
Verder ben ik een idee voor 4 kussens aan het uitwerken, zie hierboven. Die kussens zijn voor 4 zoons, die afgelopen jaar hun vader hebben verloren. De kleding van hun vader wordt erin verwerkt en op de achterkant komt een foto van hun vader die ik op stof laat zetten. Ik wil ze alle 4 verschillend maken en dat gaat lukken. Ideeën genoeg.

Wat gaan wij oudejaars avond doen? Nou dat zien jullie al wel, gourmetten, samen met onze buren Frits en Ellie. Het is ieder jaar bij ons want wij hebben de oppas, onze dochter, politiemamma, moet gewoon werken in de avond. De mannetjes liggen dan lekker bij ons in bed en slapen heerlijk. Altijd heel gezellig met onze buren, en ook zo makkelijk lekker naast de deur. Weer even kletsen over de afgelopen vakanties en wat gaan we volgend jaar doen.....Hebben we al weer plannen en hoe gaat het met de energiekosten, kortom een gezellige avond met een lekker hapje en drankje.

Kijk, en zo kabbelt de week gewoon door.....en het einde van het jaar komt in zicht....het lijkt ieder jaar wel sneller te gaan.....maar dat schijnt te komen doordat wij ouder worden....het zal wel....
In ieder geval wens ik iedereen een mooie, gezellige jaarwisseling en.....

Een GELUKKIG nieuwjaar......

Laten we hopen dat het een beter jaar wordt dan afgelopen jaar.
Fijne avond nog, groetjes, Marion.

Dit vind ik een onwijs leuk deurtje, het Muizenhuisdeurtje, gewoon een stukje boven de plint in de woonkamer.







  



 

4 opmerkingen:

  1. Lekker opgeruimd het nieuwe jaar in. Gezellige jaarwisseling

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je het weer mooi geschreven Marion. Ik wens jou en je gezin een goed uiteinde en een mooi en gezond 2023 toe😘

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Denk precies hetzelfde over het vuurwerk schandalig dat ze zich nog steeds in de luren laten leggen door deze groep die overlast bezorgd ,mag van mij heel koud worden zoals in Amerika of de zondvloed die over hun uitstort .
    Maar nee de gemeentes en wethouders zijn er erg goed in om hier over te ouwehoeren en verder niks uit te voeren ,alleen geld op strijken voor het “ werk “ wat ze doen klaplopers zijn het .
    En degene die zelf vuurwerk afsteekt en daardoor letsel oploopt ,net goed misschien leren ze ervan !

    BeantwoordenVerwijderen