dinsdag 3 januari 2023

Bij ons nooit een saaie dag....................

 

Voor iedereen die dit leest......

Vandaag hadden wij hier weer eens zo'n dag die echt niet saai was, o nee.....het was een hilarisch moment...
Waarom??? Nou lees maar even mee.....
Vandaag kregen wij de nieuwe {oude} kast die wij gekocht hadden bij de kringloop vorige week. Aangezien ik eerst de oude kast moest leeghalen en alles wat eruit kwam moest sorteren hadden wij gevraagd of ze hem op 3 januari wilden brengen. Geen probleem was het antwoord, dus dat was mooi.
Mijn lief vroeg toen meteen of ze misschien onze oude kast wilden meenemen voor verkoop in de kringloopwinkel. Dat wilden ze wel.... maar......en nou komt het....dan moest hij wel verkoop potentie hebben...Tja....hoe bepaal je dat....
Wel, vanmorgen waren wij al vroeg uit de veren want er moesten nog planken uit de kast gehaald worden de deurtjes eruit gelicht en de lades eruit gehaald, dan moest er in de woonkamer het een en ander aan de kant gezet worden om ruimte maken voor de grote kasten ruil.....
10 uur precies kwam de auto voor rijden, de chauffeur kwam eruit om polshoogte te nemen en voorzag al een groot probleem met de nieuwe kast want die zou te groot en te breed zijn om door de deur te kunnen, oké......we gaan het zien, dacht ik....
Toen ging hij ook meteen onze kast die in ons huis stond beoordelen op verkoop potentie en wat denken jullie????
Ja, dat is wel te raden, natuurlijk onverkoopbaar, oftewel....zie zelf maar hoe je van die oude kast afkomt, want ja daar kwam het op neer......
Vervolgens moest de nieuwe {oude} kast uit de auto gehaald worden en bij ons naar binnen geloodst worden. Gelukkig hadden ze 2 "hondjes" bij hun en die deden natuurlijk het meeste til werk.
{ hondjes zijn lage karretjes op 4 wieltjes} 



Waar moet de kast staan, mevrouw......nou ja zet hem zo maar neer zei ik, midden in de woonkamer.
Verder kon hij niet want de kast die we al hadden stond nog steeds op zijn plek.....
Eerst maar eens koffie gezet en even zitten om na te denken over de klus die ons te wachten stond. We moesten die kast natuurlijk slopen, het kon niet anders. Die kast kwam ooit bij mijn ouders vandaan en die woog echt loodzwaar, het was geen IKEA Billy, maar een echte ouderwetse kast die je hele leven meegaat plus nog eens 100 jaar. 
De koffie bracht mij wel op een idee.....want we zaten er zo bij, zie foto hieronder, dus er moest wat gebeuren....enne goede raad is soms vlakbij...

Kijk daar staat hij, midden in de kamer....

Dit was mijn koffie uitzicht....Ik zag ons vanavond ook al zo zitten, nee, er moest wat gebeuren..
Ik heb onze vriend Wout gebeld, die wist vast wel raad en ik weet dat hij ook wel van slopen houdt.
Ik kreeg zijn vrouw Ria aan de telefoon en die moest al vreselijk lachen toen ze hoorde hoe wij erbij zaten en niet wisten wat we nu moesten doen....het was ook wel hilarisch dat is waar....niet zo'n groot huis met 2 joekels van kasten.....geen stoelendans maar kastendans...weer eens wat anders.
Gelukkig,  Wout was thuis en zat aan de koffie en als dat op was zou hij komen...pfff, wat was ik opgelucht. Ik had hem nog een kop koffie beloofd met appeltaart en slagroom, nou dat was toch wel een lokkertje dacht ik....
Een half uur later kwam onze redder in de nood met een hamer en een zaag en bekeek de situatie...het zou zo gepiept zijn zei hij.....en dat was waar...
Er volgden een reeks rake klappen, ja, er moest behoorlijk geslagen worden maar dat heb je met zulke degelijke kasten.....Wout zei ook nog dat dooie dingen nooit winnen, dus het kwam goed.
Met een dik kwartier lag de kast in stukken buiten en kon de nieuwe kast op z'n plek.

En zo ziet het er nu uit.....Wout heeft ook nog de gaten voor de spiegel geboord, maar de passende bouten en pluggen haalt mijn lief binnenkort op en dan kan de spiegel ook hangen. 
En ik?
Nou ik ben heel erg blij met mijn nieuwe { oude} kast, het staat heel ruim, net of de kamer groter geworden is......Het is echt een leuke verandering.
Wout, dank voor je hulp, anders zaten we er vanavond heel anders bij want wij weten niks van kasten slopen. Fijn dat jij dat wel weet en ons hebt geholpen.

Dan ga ik morgen al mijn dozen met servies weer legen en alles leuk in de kast zetten, ook weer een gezellige bezigheid en wie weet wat ik nog vindt wat ook nog weg kan naar de kringloop. Het ruimt hier in ieder geval lekker op en dat MOET!!!

Fijne avond nog, groetjes,
Marion.












3 opmerkingen:

  1. Nou ja! Dat is toch ook weer wat! En hoezo onverkoopbaar?! De kringloop staat vól met dit soort kasten! Terwijl ik het schrijf...ha ha! Snap je 'm? Maar zonder gekheid: dat had ik niet verwacht, zeker niet omdat hij wit is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig verhaal, je maakt wat mee zo. Fijn zo’n goede hulp. Daar heb je veel aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze hadden zeker geen zin om zo’n zware kast te sjouwen ,bij de kringloop zijn ze liever lui dan moe !

    BeantwoordenVerwijderen