donderdag 8 december 2022

Eten jullie wel eens Bloemkool......

Zo wordt bloemkool geteeld, vooral hier in de omgeving. Het gebied voorbij Enkhuizen, Bovenkarspel, Grootebroek, Lutjebroek, genaamd de Streek, staat bekend om zijn heerlijke Hollandse Bloemkool.
Tot voor kort was ik degene die graag bloemkool at, mijn lief was er niet dol op, maar daar kwam verandering in. Eerst wilde hij het wel eten met een kaassausje, nou oké, dat kan....en zo aten we dus samen bloemkool. Maar nu heb ik een recept , om van te watertanden, zo lekker...
Het recept is van Sharon de Miranda, Binnenstebuiten kok.
Ik geef jullie het recept....


 bekijk het filmpje maar even en ga het dan maken, echt zoooooo lekker....Wij hebben gesmuld.


En het is ook nog eens een hele mooie groente om te zien. 

Wat heb ik verder nog gedaan.....

De tas voor Carla afgemaakt en op de post gedaan, dus die heeft ze met een beetje geluk morgen in huis.

Ik laat een kleine preview zien....niet alles want dan is er geen verrassing meer voor Carla...

Dit is de achterkant van de caravan tas....en de caravan die erop staat ziet er ongeveer zo uit....
Maar dat zien jullie later, als Carla haar tas heeft ontvangen.

Verder ben ik bezig geweest met mijn kerstkaarten, nog een paar dingetjes en dan kunnen ze op de post, de post gaat staken dus ik moet rap zijn.
Verder had ik veel hulp bij mijn klusjes....
Bij de kringloop had ik laatst dit mangelbakje gevonden, kleine werkstukjes zouden erin passen....nou er past dus ook een volwassen kat in. Heerlijk ligt dit bakje...uren ligt Peppie hier te luieren....

Af en toe kijkt hij mij even aan, vooral de radio vind hij niet zo gezellig, maar ik wel...Top 4000 op Radio 10, die mag je niet missen toch?
En de lamp is ook een stoorzender, dan doet hij zijn pootje voor zijn ogen....goeie oplossing....en anders...dan gaat ie naar beneden......ook goed.
Het mangelbakje is eigenlijk wel een goede oplossing want anders lag deze mijnheer altijd op de lappen waar ik mee bezig was.....dus een win/win oplossing.

Fijne avond allemaal, groetjes
Marion.










 

2 opmerkingen:

  1. Lekker recept! En malle (p)eppie 😆

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij eten regelmatig bloemkool en dan het liefst de Hollandse. Dus bedankt voor het recept, lijkt me heerlijk. De tas is enig geworden, daar heb je iemand heel blij mee gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen