zondag 11 december 2022

Het is weer gelukt....Kerstsfeer in ons huis.....


We beginnen met de tas voor Carla, mijn buurvrouw op een franse camping....Ik gaf daar wat tassen weg en voor haar wilde ik een caravan-tas maken omdat ze zo'n leuke caravan hadden. Hierboven zien jullie Model Eriba Touring ROCKABILLY....die naam alleen al was genoeg voor inspiratie. Het deed mij denken aan de rock and roll periode met petticoats en polka dots.......En laat ik nou ook nog van die stof hebben...rood met grote witte stippen en wit met kleine rode stippen....zo leuk om daar de caravan-tas van te maken. 
Dit is de voorkant van de tas, lekker op pad met Rockabilly....

Zo kun je hem beter bekijken......zelfs het hefdak zit erin.....en de bekende veiligheidsspeld trekhaak...als een speld een luier op z'n plek kan houden kan hij ook wel een caravan trekken....

En hier de achterkant met het bekende fietssleutelzakje....aan alles is weer gedacht....En Carla heeft hem inmiddels ontvangen en die wist niet wat ze zag zo mooi vond ze de tas.
Kijk, en daar doe ik het voor....ik een leuke tas gemaakt, oftewel mijn ei gelegd, en Carla blij en zo tover ik een glimlach op haar gezicht als ze met de tas boodschappen gaat doen. Wie weet komen we elkaar ooit nog weer eens tegen in het mooie Frankrijk, je weet het niet.....
 
*****
Maar nu even over de kerstsfeer....
Gister was ik met vriendin Betsy naar Aartswoud, voor wie niet weet waar het ligt, achter Hoogwoud, richting de Westfriese dijk van de Wieringermeer.
Een klein lintdorp met heel veel crea-bea's....Er was veel werk van de kerstmarkt gemaakt door de mensen die mee deden. Het verkooppunt was bij de mensen aan huis, waar een vlag hing mocht je naar binnen. Er was een folder met een route en als je niet zo ver kon lopen reed er ook nog een trein met kerstmannen.....goed geregeld toch.
Overigens kun je vandaag ook nog gaan......
Wat hadden we allemaal...

Mijn score....een zelfbeschilderd schaaltje, een gehaakte kleine Christmas pudding, ja, de engelse versie...Een theetipje met een poppetje erop, een gehaakte sleutelhanger van een caravan, en een wilgen tenen gevlochten voederkorfje voor pinda's, voor de Meesjes uiteraard........en ook nog een wilgentenen kerstboompje maar die staat nog in Nibbixwoud bij de maker,  en die haal ik deze week op.
Thuisgekomen had ik al een lekkere pan soep staan, champignonsoep, en ter afsluiting een broodje kroket, mijn favo en van veel mensen, dat weet ik.
Dus de buikjes waren weer gevuld .
Het was een leuk uitstapje en gezellig met Betsy. Volgend jaar gaan we weer.....

*****
Nou, dan hier de kerstsfeer in huize Blaauw.....
Al mijn kerstbomen....ja 4 stuks....
De VT-wonen kerstboom van zilverkleurig metaal met mijn toegevoegde lichtjes voor het voorraam, al wel 20 jaar denk ik....staat altijd zo gezellig....

Midden in de woonkamer op de site table 2 kleine nepperds, die heel mooi blijven en ook al  zeker 11 jaar meegaan. Dit jaar wel nieuwe verlichting erin, had ik vorig jaar na kerst gekocht { dan is alles veel goedkoper, slimme meid was ik toen} Die verlichting was nog wel een dingetje, hij deed het wel, dat test ik altijd als eerste, maar het was NIEUW en het zat in het doosje al vreselijk in de knoop!
Hoe kan dit????
 3 kwartier later zat het in de boompjes en de kerststal, en heeft wel 8 standen, ik gebruik er maar 1 want anders waan je jezelf in een Kerstdisco.....Wat we ook nog met die verlichting konden doen was via een app aansluiten op het WIFI netwerk zodat we op afstand de verlichting aan en uit kunnen doen.....WIJ....die eigenlijk bijna altijd thuis zijn....Aangezien we dit niet zagen zitten hebben we dat gedeelte overgeslagen, en het doet het GELUKKIG evengoed op de ouderwetse manier van een stekker in het stopcontact en gaan met de verlichting...pffffff

En dit is boom nummer 4...Mijn pallet kerstboom met 24 geborduurde zakjes.....patroon uit Creation Point de Croix, een frans borduurblad, no 67 uit november 2017. Als je op hun site gaat kun je dit nummer nog steeds bestellen, Deze info is voor de borduur liefhebbers onder ons
Mijn vriend Wout heeft geholpen met het slopen van de pallet en het maken van de boom. Die man is zoooo handig en hij heeft van alles aan gereedschap tot zijn beschikking, dat is ook makkelijk.
Bedankt nog  Wout, ben er nog steeds heel blij mee....
En zo kruipt Kerstmis toch zomaar je huis binnen.....
Gezellige tijd weer...

Ik wens jullie een gezellige zondag, misschien nog een kerstmarkt hier of daar, Aartswoud een aanrader,
Fijne dag, groetjes, Marion.




















 

4 opmerkingen:

  1. C Prachtig om te zien Marion, lekker op tijd. Ik stel het altijd te lang uit een heb daar later weer spijt van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik begin meestal direkt na 5 december…wel wil het weer opruimen meteen na nieuwjaarsdag….

      Verwijderen
  2. Leuk Aartswoud! En kerstverlichting zit ALTIJD in de knoop, dat weet je toch 🤣

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijk gezellige sfeer zeg! Soepje ziet er trouwens ook heerlijk uit mmmm
    Fijne dag, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen