vrijdag 16 december 2022

Er kwam nog iemand langs.....

 

Deze man is echt vertrokken, kijk maar hij zwaait naar ons op weg naar Spanje....

Deze man is nu onderweg vanuit het Hoge Noorden, maar is nog niet gezien.....en toch kwam er bij ons  een soort van Sinterkerstman aan de deur.....Het was mijn broer en hij had wat voor ons mee...
Het boek over het leven van George Michael en

een heerlijke fles Baileys met zoute caramelsmaak, volgens mij jammie.....
Ik kan nu dus lezen met een Baileys erbij, een ander neemt thee met een chocolaatje, ik doe het dus anders, hahaha.........
Dat boek van George Michael daar ben ik erg blij mee, ik ben een fan van zijn prachtige muziek....vroeger niet maar sinds een jaar of 10 vind ik het echt geweldige nummers...zit hem in de leeftijd denk ik.
Samen met mijn lief heb ik een jaar of 5 terug een concert bezocht van Charly Luske, die ook een groot fan van hem is. Die hele avond speelde hij met zijn band nummers van George, het was TOP.

 Van wie hadden we die avond gekregen.....ja, ook van die Sinterkerstman, mijn broer.
Ik kom de winter wel door.



Hebben jullie nog zin in een snelle soep om te maken?
Men neme verse soepgroente en een ui
1 pot runderbouillon
zelf gedraaide gehaktballetjes
handje vermicelli
1 pakje soep die je graag wilt, ik neem nu tomaten/groentesoep
blikje tomaten pulp
wat tomatenpuree

Zet je soeppan op het vuur, met een scheut olijfolie....fruit een uitje erin en de soepgroente even aan laten zetten, dus niet bakken..
dan de bouillon erbij, afblussen met de bouillon uit de pot met 3x de inhoud van de pot gevuld met water erbij......je blikje tomaten pulp, even het blikje naspoelen met wat water, je balletjes erbij en dan ongeveer een half uurtje zachtjes laten koken, maar zachtjes....dan maak je met een beetje water je pakje soep aan en giet dat erbij, nog even doorkoken en KLAAR is je snelle soepje. Voor de verrassing   doe ik er nog een klein potje witte bonen in.....

O ja, wat ik nog wilde vertellen over de gehaktballetjes....Ik koop altijd een pond half om half gehakt, maak dat aan zoals ik het lekker vind, verdeel het gehakt in 4 porties en draai daar balletjes van, ongeveer 20 per bal. Die balletjes gaan in zakjes in de diepvries. Ze kunnen bevroren worden toegevoegd dus je hebt altijd een balletje achter de hand.

Succes en eet smakelijk........

Deze kan wel vandaag, "Het Schaatsmeisje "...het is koud en glad, dus dit meisje doet haar best.
Fijne vrijdag
groetjes, Marion.


Patroontje van Steekjes en Kruisjes, en was heel leuk om te maken.












3 opmerkingen:

  1. De goeie oude tijd dat het winkeltje van Marijke en Gonnie in Huizen nog was geopend ,maar gelukkig heeft ze de webwinkel nog met mooie spullen ,hoop dat er ooit nog eens iets van hun samen gaat komen !,

    Gr Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dat betwijfel ik…de leeftijd speelt ook een rol…van beide inmiddels…heel jammer…maar fijn dat ik er wel vaak geweest ben…zo leuk was het.

      Verwijderen
  2. Tegenwoordig kan er heel veel via internet ,en dat is niet leeftijdgebonden ,en de creativiteit van beiden gaat nooit over ,dus blijft er hoop .Gr Petra. ( ze zijn echt nog niet zo oud als je denkt hoor )

    BeantwoordenVerwijderen