vrijdag 23 december 2022

Een kerstpakket ........en wat voor een.............

 

Kijk, ze staan al klaar om uitgedeeld  te worden, kerstpakketten in allerlei soorten en maten....Ik vind het nog altijd heel leuk om een kerstpakket te ontvangen. Ik krijg geen pakket meer, want ik werk niet meer, maar mijn lief, die  heel graag met auto's speelt, wel dus die kwam vanmorgen thuis met een heel leuk kerstpakket.

Kijk maar even mee.....
Hoe gezellig ziet dit pakket er uit......

En dan ook nog waar het vandaan komt.....EVLAC, een doe-het-zelf zaak,  maar dan anders. Ze werken samen met zorgboerderij Het Radje, dus een win/win kerstpakket. {www.evlac.nl}
Zo wie zo leuk dat het gewoon hier uit de buurt komt, Venhuizen, hier niet ver vandaan, gewoon West-Friesland.
Het zit in een fruitkratje, zo'n kratje wat achterblijft op de markt in de warme vakantie landen....stiekem vind ik dat leuk.....
Wat stro erin en dan maar vullen....
Knoflookdip, pindakaas, cashew pasta, een lekker jammetje, stoofperen, ketchup, een ontbijtkoek, chocolade, een soort glühwein met kruiden, een biertje, een knoflook kaasje, nootjes en speculaaskoeken en een sapje van  't Keetje......
Allemaal zelf gemaakt en uit de buurt behalve de ketchup, die komt uit Zeeland. Heel grappig om te krijgen want in het programma Binnenste-Buiten is Alain Caron daar namelijk op bezoek geweest en dat heb ik toen gezien.....en nu heb ik die ketchup.....jammie...
Ook ben ik heel nieuwsgierig naar de smaak van de pindakaas, wij zijn nogal kritische pindakaaseters, het moet eigenlijk van Calvé zijn.....we gaan het proberen....en als het lekker is weten we waar we het kunnen halen.
Er zitten allemaal hele lekkere dingen in.




Dank je wel Arjan en Marieke, dat wordt genieten.

Zo, dan ga ik nu nog een boodschaprondje maken, ik hoef nog maar een paar dingetjes te halen, de rest heb ik allemaal al in huis. Ja, ik ben van de voorbereidingen. Het doet wat met mensen Kerstmis....vooral als je in de supermarkt kijkt, toch evengoed wel hele volle karren, en dan denk ik dit krijgen jullie nooit op....Nee hoor, wij doen gewoon, niet heel veel poespas. 
1e Kerstdag gaan we gourmetten bij mijn schoonzus en zwager en daar zijn hun kinderen dan ook. Marloes onze jongste dochter is er ook met haar zoontje Phlynn. Haar andere zoontje is bij zijn pappa, zo gaat dat tegenwoordig. Mijn schoonzus en ik maken alle twee het een en ander en zo zitten we dan zeker gezellig aan de kerstdis.
2e kerstdag, gewoon samen en qua eten een lekkere Carpacio rollade, volgens mij heel lekker, aardappeltjes erbij en wat groente en een lekker toetje.....gezellig met mijn lief.

Wens jullie ook allemaal  gezellige Kerstdagen

groetjes, Marion.









7 opmerkingen:

  1. Fijne kerstdagen Marion, en gelukkig en gezond 2023

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, jij ook fijne gezellige dagen……

      Verwijderen
  2. Altijd leuk een pakket. Vooral het uitpakken. Geniet er lekker van. Gezellige dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie wel…jullie ook een gezellige kerst en een mooie jaarwisseling..

    BeantwoordenVerwijderen