dinsdag 4 januari 2022

Atelier momenten met resultaat......

 

Tja, ik denk dat het maar al te waar is.....zucht......

Maar goed, we hebben al deze dagen weer achter ons en gaan vol goede moed het nieuwe jaar in.
Nog wel weer even wennen 2022!
Zolang ik werkte was dat geen probleem maar nu moet ik er wel eens over nadenken....grappig eigenlijk...toch een teken van ontspanning en het niet meer moeten.
Daar hou ik wel van.
Oudejaarsnacht en nieuwjaarsnacht hadden wij de oppas op Phlynn en Morgan, hun mamma was aan het werk en bij de politie is er 's nachts altijd wel wat aan de hand. De mannetjes sliepen lekker door en wij hebben lekker met onze buren, Frits en Elly, een gourmet schotel soldaat gemaakt. Lekker smikkelen en gezellig kletsen over kamperen en vakantie en wat het nieuwe jaar ons weer brengen zal.....en dan is het heel snel 12.00 uur. Het was een goed uit-einde en een goed begin.



Nieuwjaarsdag waren de mannetjes er ook want toen moest mamma slapen. Om 15.00 hadden we afgesproken met onze andere dochter om even nieuwjaar te komen wensen dan konden de mannetjes gelijk mee want daar kwam hun mamma ze weer ophalen.
Dat was een gezellig stukje familie-time. Alleen onze schoonzoon ontbrak want die werkt in de zorg en was dus alweer aan het werk. En zo houden mijn kinderen de maatschappij wel draaiende, en wij ook want zonder ons is er geen oppas.........
Mijn dochter Marieke had wel iets heel lekkers bij de koffie...Een tompoucen taart van Bakker Otten, en die was toch lekker....echt een aanrader....
Maar we hadden nog een vrije dag, de zondag....
Mijn zwager en schoonzus, Piet en Helma wonen in hetzelfde dorp, op loopafstand zelfs en die nodigden ons uit om daar te komen eten en even lekker te kletsen over van alles en nog wat.
Gezellig borrelen en een heerlijke groenten quiche had ze gemaakt. Zo lekker gegeten.....



We waren redelijk op tijd weer thuis want het mannetje ging maandag weer met auto's spelen dus dan gaat de wekker om 6 uur. Niet erg want ik had zat te doen.



Het leek wel of ik een prik van een werkbij had gehad. Kerst spullen opruimen is een ding maar het vervolgens in de bergruimte plaatsen dat is pas een onderneming.
Bij ons huis hebben wij bergruimte onder de schuine kanten van het dak, dus jullie begrijpen wel dat ik daar dan bijna dubbel gevouwen in moet.....pffff...........
Kijk dit is ideaal en mooi....maar ik heb onderstaande foto...
Veel ruimte dat wel....enne mijn gymnasten oefeningen heb ik weer gedaan......Alles zit weer achter de schotten. Maar toen begon het te kriebelen....ik heb het idee dat het bij ons dichtslibt qua spullen dus wilde ik er wat aan doen.
Je kan wel bij de kringloop terecht om spullen te brengen dus ik heb wat dozen gevuld en die gaan we vandaag wegbrengen. Hier en daar ziet het er gewoon ruimer uit, pluspunt.
Maar ik heb ook nog wat in het atelier gedaan....
Een rugzakje gemaakt voor mijn kleindochter, Ilyssa...

Ilyssa heeft een kat en dat is een zwart met witte en dit plaatje lijkt op Binkie...

Het buitenkant stofje komt van de Noordermarkt, afgelopen zomer gekocht en de voering is een dekbedhoes, gekregen van mijn schoonzus en de katten panel is van "de Quiltmuis" uit Oosthuizen.
Ik hou zelf wel van een lichte voering in een tas want dan kun je tenminste het een en ander vinden.
Ze was er blij mee.
Nog wat gemaakt, ja zeker, een fietskussentje...
Kijk een prachtig etui om het kussentje in te doen.....

Hier het kussentje.....Ik ben met de naaimachine langs de vorm van de beertjes gegaan dus met het fleece erachter bollen ze nu een beetje op, dat staat wel leuk.

Het kussentje is gemaakt van een borduurwerk uit de kringloop. Dit borduurwerk vond ik een beetje groot voor een tas maar voor een kussentje ideaal. Dit kussentje heb ik op aanvraag gemaakt voor mijn oud bakkers collega Bernadet. Zo is ie geworden, ik denk dat ze hem wel leuk vind.

En wat nu? is de vraag......
Wel, in het nieuwe jaar hoop ik weer heel wat tijd in mijn atelier door te brengen want daar wordt ik heel blij van......enne....
Plannen Genoeg en { dat denk ik } Tijd te kort.....
Het zij zo, ik ga er wel voor.
Fijn begin van het nieuwe jaar...
2022!

groetjes, Marion.
















5 opmerkingen:

  1. Gelukkig en een gezond 2022 Marion🤗👍
    Wat een ijver, maar goed, daar ven ik ook steeds mee bezig, opruimen, cadeautjes maken en handwerken.
    Dat fietskussentje is geweldig, ook maar eens een paar maken. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ineke, ik weet niet of je lid bent van het quiltgilde, maar de kussentjes stonden in het zomernummer....ik denk no. 149 anders 148....

      Verwijderen
    2. Ja, ik ben lid van het Quiltersgilde. Dankjewel voor de tip, zal er naar op zoek gaan!

      Verwijderen
  2. Leuk tasje en kussentje, goed idee ook.
    Wens je een creatief 2022.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een ding is zeker Marion, het wordt weer een creatief jaar! Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen