zondag 16 januari 2022

We mogen weer wat......

 

Ik had gistermorgen al vroeg een "uitje".....Ik was namelijk vrijdag gebeld door de kapper....ja,
 echt waar...
Ik mocht al om 8.30 in de stoel plaats nemen om mijn "muts" knipperatief te laten verwijderen.
Ja, voor mij voelt het alsof ik een berenmuts op heb als ik niet ieder 6 weken wordt geknipt. Ik ben heel blij met mijn haardos maar het moet wel regelmatig goed geknipt worden.
Daarom vind ik dat bij een volgende Lock-down, ik hoop dat die nooit komt, de kappers open moeten blijven. Kappers zijn van essentieel belang. Ik zou daar het Kaag-mens op aan moeten spreken want langer haar werkt heel vervuilend bij mij thuis.
Ten eerste moet ik meer shampoo gebruiken en meer water als ik het ga wassen. Het föhnen duurt ook langer dus ik gebruik meer stroom.....Ik heb het warmer op mijn hoofd en dat werkt door naar beneden dus ik transpireer meer en moet daarom vaker mijn kleding wassen.......
Milieu vervuilend allemaal, kort haar is goedkoper voor mij........hahaha
Toch eigenlijk te gek voor woorden dat naar de kapper gaan het top uitje van de week is geworden.
Verder beleef ook ik niet zoveel want boodschappen doen doe ik ook maar 2x in de week om eventuele besmettingen te vermijden.
Maar.............
Dit mooie bolletje met de naam Omnikron is al naar mij op zoek....
Hij heeft eerst gelogeerd aan de overkant van de straat en die buren waren gelukkig volledig ingeënt dus ze kregen een milde variant te verwerken.
Maar nu logeert het Omnikron bolletje naast mij, bij mijn buurvrouw Elly. Gister is zij helaas positief getest. Gelukkig heeft ze wel alle prikken al binnen....... Heel naar en het geeft ook zorgen want ze is mantelzorgster van haar moeder die in de negentig is. 
Ik ben er echter wel van overtuigd dat we allemaal een vorm van de Corona variant zullen krijgen en als dat achter ons ligt krijgen we weer een open maatschappij.

*****
En zo gaat de week langzaam door je handen. Ik ben nog steeds blij met mijn atelier want daar kan ik mij heerlijk laten wegzakken en de leukste dingen maken.
Vrijdag nog 2 fietskussentjes naar mijn buren gebracht, was voor hun een verrassing en ze waren er erg blij mee. 
Nu ben ik weer fietskussentjes aan het maken en die worden heel speciaal, kan er nog niets over zeggen maar laat ze zien als ik ze heb weggegeven.
Gister heb ik ook nog een heerlijke maaltijd gemaakt, een echte zaterdag-dis zal ik maar zeggen. 
Lekker, smakelijk en niet te veel poes-pas.
Het was een gezonde Kip-Kapsalon van Binnenste Buiten kokkin,  Sharon de Miranda.
Voor de kook-sterren onder ons komt hier een linkje met het recept.


Volgens mij is dit wel wat voor jou, Yvon......


Nu zie ik gewoon uit naar de volgende week, je kan gewoon weer wat....het hoeft niet veel te zijn maar toch....even op de fiets naar Hoorn....misschien even een winkel in......We gaan het meemaken.
Wens jullie ook een leukere week dan de afgelopen weken....
groetjes, Marion.







1 opmerking:

  1. Ah fijn, De Kapper! Ik ga ook gauw. En vervelend voor Elly zeg. Hopelijk valt t mee en kan Omnikron jou niet vinden. Ik kijk ook uit naar een tochtje op de fiets de stad in, net als jij, lijkt me heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen