woensdag 22 december 2021

We naderen Kerst.......

Een soort van quiz deze foto.....Rara wat zie je hier?
Deze foto bracht mij in gedachten terug naar mijn jeugd en dan vooral de winter van 1963. Waarom?
Nou, toen hadden wij weken achter elkaar deze ijsbloemen, want dat zijn het, op de ramen. Hoe kom ik daar nu aan, aan deze foto.....
Deze bloemen zitten op de buitenkant van mijn dakraam in het atelier...heel bijzonder.....ik weet zeker dat mijn kleinkinderen dit nog nooit hebben gezien.
Toch wel leuk een raam met ijsbloemen......


Maar goed over tot de orde van de dag.
De workshop met mijn vriendinnen was wederom heel gezellig en smakelijk en met resultaat.
Nou ben ik een beetje nalatig geweest want ik heb ze niet alle 3 op de foto gezet.....zo jammer dit...maar goed het is niet anders.
Jullie kunnen wel naar mijn resultaat kijken.
Een leeg mandarijnen kistje wit geverfd......stof voor de letters uitgezocht en op plak vlieseline gestreken, vervolgens uitgeknipt en toen met goudkleurig garen op stof genaaid. Een malletje gemaakt van de binnenkant van het kistje, dit uit karton geknipt, stof erom heen gestreken met de opgenaaide letters et voilà, c'est ca......
Ria en Betsy kozen voor de letters X-MAS en ik voor NOEL.
Mijn potjes moeten nog aan een touwtje gemaakt worden en dan kunnen ze hangen.
We hadden dus echt een recycle workshop. Top!! 
Maar ik ben nog wat aan het maken....
Een rugtasje voor mijn kleindochter met een kat erop....
Het katten panel heb ik laatst bij "de Quiltmuis" gekocht en de achtergrondstof afgelopen zomer op de Noordermarkt in Amsterdam. En laat die stof nou toch zo goed matchen met de kat en de pompoen, daar wordt ik nou blij van.
En dan is het over 3 dagen 1e kerstdag....
Wij gaan lekker gourmetten met Marloes en haar kindertjes. Phlynn kan zelf al wat bakken en voor Morgan wordt het gedaan. Wat frietjes erbij, nou dan zijn hun al tevreden. Ik heb ook nog mijn vriendin Anneke en haar man uitgenodigd, dat is wel zo gezellig met elkaar.
2e kerstdag ga ik culinaire gerechten maken en dan maken we de tafel mooi en we hebben een goed glas wijn erbij....gewoon samen genieten en wat mijmeren over het afgelopen jaar. 
Dat vinden wij gezellig.
Voor mijn gevoel was het pas kerst geweest, wat vliegt de tijd toch.....genieten maar van deze dagen.

Wens jullie ook gezellige dagen ondanks de beperkingen.
groetjes, Marion.

Ik heb geen echte kerstdeur maar deze komt er wel dichtbij. 
Dit is de magazijn deur van de beroemde kaaswinkel in Beaune, Frankrijk.









 

1 opmerking: