donderdag 23 december 2021

Onze kerstkaart op het blog.....

Voor iedereen die het leuk vindt om via het blog of FB een kerstkaart te ontvangen, hier is ie dan, onze kerstkaart van de Blaauwtjes. Lekker in de kleuren kerstrood......
Het hart met de sneeuwpop heb ik zelf gemaakt tijdens een bee bij patchie Marja, het borduurtje met het schaatsmeisje ook zelf geborduurd. Het patroontje kwam bij "Steekjes en Kruisjes" vandaan.
Het roodborstje met ijsmuts en sjaal heb ik ooit van mijn moeder gekregen omdat ik gek op vogeltjes ben.
{ wel vogeltjes in de natuur, niet in een kooi}
En de friese doorlopers heb ik gewoon afgelopen zomer gevonden in de kringloop.
Mijn vader zei altijd: Een vliegende kraai heeft altijd wat. Hij had gelijk.
Ik hou van kerstkaarten sturen en van kerstkaarten ontvangen.
Afgelopen zomer vond ik ook schattige nostalgische kerstkaartjes, ja, bij de kringloop...
Kijk hoe schattig.......Echt als ik dit zie smelt ik gewoon....
Ik weet dat niet iedereen van kaarten versturen houdt en dat hoeft ook niet. Ieder is daar vrij in. Ik doe er wel wat leuks mee...kijk maar....
Toen ik hier in Wognum kwam wonen heb ik bij de zorginstelling Leekerweide, op de kerstmarkt, deze lat met knijpers gekocht, en daar verzamel ik mijn kaarten op. Staat heel gezellig en het is zo vastgezet.
Wat doe ik er mee na kerst vragen jullie je natuurlijk af.
Nou dan gaan ze in een doos en vervolgens naar een kennis die  * kerstkaarten spaart *.....
Dit is geen grapje, ze doet dit al jaren. Het is een makkelijke hobby want je hebt het er maar 1x druk mee, juist ja, in januari van het nieuwe jaar.
Ze spaart allemaal series, zoals van de kinderpostzegels en andere die je zo koopt dan weet zij welke bij elkaar horen.
Ook zelfgemaakte kaarten vallen bij haar in de smaak.
Die over blijven omdat ze dubbel zijn, die gaan naar de dagbesteding van de ouderenzorg en die maken er dan weer nieuwe kerstkaarten van.
Dan is de cirkel weer rond.
Dus mocht je twijfelen of je de kaarten bij het oud papier wil gooien of er toch een bestemming aan wilt geven, je mag ze bij mij brengen.

Bij deze dus....voor alle Blog en FB vrienden......


Allemaal gezellige feestdagen
en een Gelukkig en gezond nieuwjaar.
Kees en Marion Blaauw.











 

3 opmerkingen:

  1. Dank altijd voor je leuke verhalen! Jullie ook hele fijne dagen met elkaar! Tot ziens in 2022!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaart mam, leuk gedaan. Toen ik hem kreeg wist ik meteen dat ie van jou was! Gezellige dagen! En eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jullie ook...gezellig bij Willie, doe hun maar de groetjes van ons....tot 2 e kerstdag...

      Verwijderen