donderdag 16 december 2021

Een heel engelenkoor.......gelukkig zingen ze niet zo luid.....

En uit volle borst zongen ze allemaal....
Jingle Bell's.......
Wat een gezelligheid zo, al die engelen bij elkaar. Ik heb er gister al 2 weggebracht naar hun nieuwe adres. Eentje ging naar vriendin Caty want die is herstellende en kan wel een engeltje gebruiken, en een andere ging naar vriendin Marga, en die kreeg er een omdat ze zo leuk vond. Dat is nou zo leuk, 2 mensen blij gemaakt met een kerstengeltje.
Vandaag gaat er ook nog een naar een buurvrouw want die is pas haar zoon verloren, een troostengeltje heb ik gemaakt voor haar.
Zij krijgt deze, toch een gezellig bakje geworden. Ik had bij de kringloop wat mandjes gevonden, dit is een stokbroodmandje, en daar kun je dus best veel mee. De balletjes heb ik vastgeplakt en het boompje ook. Ik moet alleen de verlichting nog even aanbrengen maar dat is zo gedaan. Ik heb zo'n draadjes verlichting gekocht, subtiel maar wel aanwezig.
Maar er staan er nog 3 klaar....
Dit is de spijkerbroek engel, ja,......... met label aan de zijkant......en het leukste zijn de haartjes...En zien jullie de balletjes, bijna spijkerstofkleur......Het lijfje van de engel is gemaakt van een spijkerbroek zak, de armpjes van een spijkerstof bloes. 

Meestal zijn de haartjes kralen maar bij deze rockangel heb ik gekozen voor spijkerstof sliertjes en die geknoopt. Echt stoer vind ik zelf.

Deze zijn wat degelijker, maar toch wel een tikkie ondeugend. De schaaltjes,  van de kringloop, zijn gevlochten van papier. Voor mij de ideale schaal voor engel met balletjes, zelfs het boompje kon erbij, dus nu leunt de engel lekker tegen de boom. Gelukkig vallen de naalden niet uit.
En zo was ik deze week lekker aan het "engelen".

*****

Vandaag de laatste voorbereidingen treffen voor de workshop van morgen met mijn vriendinnen Betsy en Ria. Ik ga een hele lekkere lunch voor ze maken.
Wij hebben het zelf al een paar keer gegeten en het is zooooooooooooo  lekkerrrrrrrr....
Het gerecht heet Shakshuka en ik heb het voor de eerste keer gemaakt uit het kookboek van Yotam Lenghi
Wil je het recept, nou ik zet even een linkje....


En dan zaterdag.....dan heb ik nog een workshop...een smakelijke zal ik maar zeggen.....
Eten koken en de gerechten opeten met mijn schoonzusjes.....
Het is bij Helma, die woont hier in Wognum dus dat is makkelijk voor mij want ik ga de groente bereiden. Helma doet het vlees en de stoofpeertjes a la Corrie Koning { mijn schoonmoeder's recept}
Ik ga aan de slag met aardappelen op 2 manieren. Roast patatoes en een schaal aardappelschijfjes uit oven, zowel gewone als zoete aardappels in een schaal. { recept staat in de kerstallerhande}
Worteltjes naar een recept van Roberta, witlof a la Joop Braakhekke en dan sla zoals ik die zelf graag eet. Jullie zien het wel alle kok's zijn weer goed vertegenwoordigd. Gelukkig zijn ze niet live aanwezig anders werd het te Corona druk in de keuken, en dat mag niet.
Tine doet het voorgerecht en Gerda het toetje.
Het zal weer een gezellige avond worden dat weet ik zeker.
En als we dan alles hebben klaar gemaakt gaan we het gezellig nuttigen met natuurlijk een glaasje erbij, en gezellige verhalen. Heerlijk, heb er zin in.
Het geleerde kunnen we dan met Kerst in praktijk brengen.
Kijk, en zo is de week weer om voor je het beseft, leuk toch?

Wens jullie ook een gezellige dag vandaag,
groetjes, Marion.

Dat ziet er toch lekker uit?












 

5 opmerkingen:

  1. Het water loopt me in de mond. En wat zijn je engeltjes weer geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt lekker hoor, en heel makkelijk te maken zelfs van te voren. Wij eten het met turks brood of rijst of pasta.....gewoon een keer maken voor een makkelijke maaltijd.

      Verwijderen
  2. Wat leuk je engeltjes zeg, hele leuke kadotjes zo............Liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig, je bent zelf een engel! De rockangel rocks!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen