vrijdag 10 december 2021

Het engelenkoor groeit gestaag..............

Engeltjes......ik blijf ze schattig vinden. Ik maak ze ook graag vooral deze tijd, de dagen voor kerst. Ieder jaar is dit echt mijn ultieme knutseltijd. Gister al 2 engelen afgeleverd bij mijn overburen. Ze hebben pas een nieuw interieur en daar pasten geen doorsnee witte engeltjes bij. Ik heb ze een kleur van het interieur gegeven, wat lampjes erbij, balletjes en een kerstboom.....top kadootje...
ze waren er erg blij mee. Ik kan ze niet laten zien want ik heb vergeten een foto te maken...oeps....
Het zijn dit soort engeltjes maar dan in een bruinige en een donker groenige teint. Ze pasten echt in het interieur.....
Dat waren de eerste 2.....
Deze 3 zijn ook klaar, volgende week gaan die naar hun vaste logeeradres. Ik heb ze alle drie een stukje kerstmuziek in de handjes gegeven dan zijn ze wel voorbereid.
Zien jullie de haartjes van de engelen....dat zijn kralen....en wat wil nou het geval...
ik vond een prachtige doos kralen bij de Action met precies die maat kralen erin...kosten, lachertje..
€ 3,50 met een tangetje en slotjes erbij.

Er was slechts 1 minpuntje....ik kreeg de doos niet open....daar kwam grof geweld aan te pas en daardoor sluit hij nu niet meer goed. Geeft niks, ik heb doosjes genoeg, dat komt wel goed.
De vleugeltjes zijn gemaakt van berkentakjes en gelukkig had het vorige week hard gewaaid, dus kon ik zo de takjes hier en daar rapen.
 Alsof ze het wisten dat ik vleugeltjes nodig had..........

Hier liggen er ook al weer twee nog in hun geboorte stadium.....vanmiddag ga ik daar mee verder...
ook zo leuk om ze gezichtjes te geven...de oogjes doe ik met zwart of bruin borduurgaren. Ik maak als het waren een heel klein plustekentje en  het mondje is een rood v-tje. De wangetjes worden lekker roze aangezet met wasco krijtjes, dat werkt heel goed.
Met een zo'n doosje kan je leven lang toe.
En zo knutselen we nog even verder.
Morgen heb ik nog een Sinterklaas uitspatting, ja, de beste man zit al in Spanje maar wij gaan hem nog even eren.
Samen met mijn vriendinnen en hun mannen gaan wij het Sinterklaasspel spelen. Hun kenden het niet en het leek ze wel leuk, vooral ook nu weer met de corona maatregelen. We worden het een beetje zat die ophok plicht, maar we houden ons er wel aan. We gaan op afstand zitten en hebben het dan toch nog gezellig.
Kortom ik denk dat het wel een gezellig weekend wordt.
Fijne dag, groetjes
Marion.
















 

3 opmerkingen:

  1. Leuk bezig en een leuk weekend in het vooruitzicht, fijn! Veel plezier samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk mam, goede creatieve oplossingen ook overal voor! Veel plezier dit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk die engeltjes, ik ken ze ook, echt van Bep, toen ze nog in Hall woonde ging ik wel eens naar haar toe. Groetjes en een fijne Sinterklaasavond

    BeantwoordenVerwijderen