zondag 12 december 2021

Het Sinterklaasspel met ........eldery people.....

Ik weet natuurlijk niet of jullie het kennen, het Sinterklaasspel. Het is heel leuk om te spelen met mensen die "het geheim van Sinterklaas" kennen, om het even netjes te zeggen. Wat grotere kinderen vinden het vaak ook heel leuk en je kan ontzettend veel lol hebben met elkaar.
Wij hebben het gisteravond gespeeld met onze vrienden, Betsy en Bert en Wout en Ria. Alle 4 kenden ze het spel niet en ik weet nu al dat we het volgend jaar weer doen.
Het was inderdaad een groot succes.


 We hadden 3 pakjes per persoon gekocht a € 5,00 per stuk en.....het moest voor een vrouw en een man zijn. De genderneutralen waren er niet dus het was een makkie.
Nou ben ik degene die ook de pakjes voor mijn lief moet kopen en dat vind ik niet erg, maar de verrassing is er wel een beetje af, maar goed.
Ik had gekocht, het blad ZIN, van december, lekker om te lezen deze tijd, het tijdschrift Landleven, ook de december uitgave, een combi pakje van een 1/3 staatslot voor januari met een puzzeltje en chocolade kikkers {jammie}, een kraslot, is ook altijd goed, een handdoek met een washandje, en { deze vond ik zelf heel leuk} een oliebol en daarin verstopt € 5,00 voor een halve zak oliebollen op oudejaarsdag.
Iedereen had heel goed zijn best gedaan om verschillende pakjes te kopen, en dat is wel eens niet zo makkelijk.
En ons spel is verdeeld over 3 ronden van 30,20 en 10 minuten, dus tussen iedere ronde hadden we een kletspauze met een glaasje en wat lekkers, gewoon GEZELLIG....
En natuurlijk is er dan altijd een favoriet pakje. Je kan aan de buitenkant niet zien wat erin zit maar het prikkelt je geest zal ik maar zeggen. Ik zal over de details niet uitweiden.........het deed onze kaken pijn van het lachen......
Iedereen meende dat hij of zij dat pakje moest hebben en dan heb je met elkaar veel schik als je alles moet ruilen met je buurvrouw of je buurman.
Ik ging eigenlijk qua pakjes verzamelen erg lekker maar ik had aan het einde echt geen pakje meer over.
Zo kan het gaan, maar ik had wel een gezellige avond en natuurlijk hebben we erg gelachen en dat is heel belangrijk.
Dus dit spel kan je echt met bejaarden zoals wij spelen, want eigenlijk zijn we bejaard.....Wij houden op deze manier toch het Sinterklaasfeest nog in ere want we zijn er wel van overtuigd dat het er over een paar jaar niet meer is. Hoe jammer zal dat zijn.
Tot zover Sint en Piet...








Vanmiddag natuurlijk Maxmania......Onze Max kan gewoon wereldkampioen worden...
Hoe gaaf zou dat zijn ....Ik gun het hem echt....
Het is ook heel fijn dat heel Nederland kan kijken want Ziggo zendt het gratis voor iedereen uit, dus doe je voordeel.
In mijn familie zitten een paar echte Max fans....
Zwager Piet, ook wel bekend onder de naam Piet Speed, zijn zoon Sjors Blaauw, bekend van radio, tv en koelkasten...o nee, koelkasten niet....hij is wel sportverslaggever, dus gehoord hebben jullie hem vast wel eens. En deze Sjors is vader van Lenn, al ruim 18 maanden oud, en dat kleine mannetje is al vanaf zijn geboorte Max fan....hij kon niet anders met zo'n vader en opa. Als de raceauto's op de tv te zien zijn begint Lenn al race geluiden te maken, dus een echte fan......
Ik weet zeker dat hij vanmiddag ook op de bank bij opa zit te kijken. Gaaf toch....
En ik ?................ ja hoor ik ga ook kijken........

Wens jullie een fijne zondag, en voor de Max-fans een spannende eerlijke wedstrijd, en dat beste moge winnen.....

groetjes, Marion.










 

2 opmerkingen:

  1. Nou wat een gezellige avond was dat! En nu duimen voor Max! Ik hoop het ook voor hem, zou heeeel leuk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het lezen ervan was al n cadootje .
    Hopenlijk word het Max maar indd een eerlijke strijd is al een winstpunt .

    BeantwoordenVerwijderen