zaterdag 30 oktober 2021

Halloween staat voor de deur.....

 

Tot voor een paar jaar terug had ik nog nooit van Halloween gehoord hier in Nederland. Hoe anders is dat nu....het wordt gewoon gevierd.....
Ik haalde al wel altijd pompoenen en lag die heel decoratief neer, maar verder kwam het niet.
Dit jaar is het met de pompoenen slecht gesteld hier in de omtrek, er zijn er niet zo veel als anders en dat komt door het natte voorjaar.
Maar ik heb wat anders en dat is ook heel erg in de kleuren van Halloween.
Een oranjeboompje. Gekregen van lieve vrienden met de pot erbij....die pot is eigenlijk een hele oude soepterrine en daar hoort ook een deksel bij en een soeplepel. Zo leuk, en net wat voor mij.
Ik had hem eerst op een tafeltje staan maar dat was achteraf te dicht bij de verwarming dus ik heb hem verplaatst. Nu kan het deksel er niet bij liggen, dat is wel jammer......
Eerst zaten er nog niet zoveel oranje balletjes aan maar de plant heeft het vast naar zijn zin bij ons want hij zit inmiddels vol met oranje balletjes.
Dus een echte Halloween plant.

Wat kwam er verder op mijn pad...
Nou een leuke aanbieding bij de boekenwinkel.
Aangezien ik graag lees kom ik wel regelmatig in de boekenwinkel en daar lagen 2 boeken van Karin Slaughter die ik nog niet kende en dan kreeg ik er een 3e boek bij.
Dus ik 2 boeken en het 3e boek heb ik weggegeven aan iemand die ook graag leest.
Als je van deze schrijfster houdt dan ken je dit boek vast wel want het is een oud verhaal opnieuw uitgegeven. Zo mooi, het heeft je vanaf de 1e bladzijde in zijn greep, zo spannend....dus ja weer een heerlijk boek om te lezen.
En wie weet hoeveel ik nog kan lezen de komende tijd, nu Corona toch weer wild om zich heen grijpt.
Volgende week, 6 november heb ik een Quiltgilde regiodag, ik vraag me af of dat doorgaat.
Als ze dinsdag beslissen van mondkapje en de 1 1/2  meter maar weer van stal, dan kan het niet, zo simpel is het. En die maatregelen zijn het makkelijkst te nemen, dus....
Ik ben inmiddels zelf al weer voorzichtiger geworden, afstand ...afstand...en nog eens afstand.
De supermarktkar wil ik graag schoonmaken maar dat gaat niet meer, alles is opgeruimd, dus dan maar zelf natte doekjes mee en handschoenen aan.....pffff  daar gaan we weer.....
We wachten gelaten af.....




Gister wel een heerlijke paddenstoelen risotto gemaakt. Ik zal jullie even het recept geven.
Het is een recept uit de telegraaf van afgelopen week, niet moeilijk maar wel erg lekker.

Hier vind je het hele recept, misschien wel met wat reclame, maar dat is dan maar zo.
Succes met maken en .....
eet smakelijk alvast.
Wij hebben gesmuld.

En zo gaat de week dan weer voorbij, overigens ook nog wel wat quilterigs gedaan maar dat kan ik nog niet laten zien....het is nog in een begin stadium, vandaar.
Dus ik ga jullie een fijn weekend wensen, helaas zal het weer niet meewerken, dus dat wordt binnen gezelligheid maken.
Groetjes, Marion.

Een plaatje uit de oude doos, het kerkje van Fleurie, in de Franse Bourgogne.











Geen opmerkingen:

Een reactie posten