woensdag 13 oktober 2021

De dag begon met regen en eindigde in Zonneschijn.....

Wat een slecht weer gistermorgen, met bakken kwam het uit de lucht.....maar daar doe je niets aan, gelukkig....Anders kwam daar denk ik wel ruzie van.
Voor een dagje Atelier is regen altijd gunstig want dan heb ik geen verlangst naar buiten.....als het heel mooi weer is dan vind ik het buiten ook heel fijn. Lekker wandelen met Silka, of even op de fiets naar dit of dat.
Nu we het toch over de fiets hebben, daar hoort het Zonneplaatje bij....
en dan zal ik vertellen waarom......
Afgelopen zaterdag had ik wat advies ingewonnen bij een goede vriend van ons over het aanschaffen van een E-Bike. Ik had hem en zijn vrouw uitgenodigd voor een praatje, een hapje en een drankje. Het was heel gezellig en ik was wijzer geworden, en daar ging het om. Ik dacht ik kan wel van alles gaan lezen maar deze man weet alles over E-Bikes.
Met de opgeslagen kennis zijn we op zoek gegaan naar een fietsenwinkel hier in de buurt. Er zal ook af en toe een service beurt nodig zijn dus als het in de buurt kan, dan graag.
Een over- buurman van ons raadde ons de winkel van John van Duin aan in Hoogwoud. Zij hadden daar afgelopen zomer in totaal 6 fietsen gekocht, dat zegt wel wat vond ik.
Dus na de koffie zijn we daar heen gegaan. John van Duin is Gazelle dealer, en mijn vriend had gezegd dat ik voor een merk moest gaan, dus Gazelle, Batavus of Sparta. Nou dat was dus meteen al goed, Gazelle dealer, vroeger reed Pieter Pelle de hele wereld rond op zijn Gazelle, zo was het toch?
Er stonden natuurlijk hele mooie fietsen in allerlei variaties en prijsklassen. Sommigen waren zo prijzig daar heb je een 2e hands auto voor.
Maar goed, ik laat mij niet gek maken en zag een fiets die mij wel aan stond, ze lachte me toe. We gingen alleen ons licht opsteken en misschien nog verder kijken en vergelijken, ja, zo gaat dat toch.
Maar zo ging het helemaal niet.....
Want kijk, hier liggen de fietssleuteltjes op tafel......

En vannacht heeft deze Gazelle City go in ons schuurtje geslapen.....echt waar...

Ik kreeg zelfs hele mooie fietstassen erbij en een zadel waar ik goed op kan zitten en niet onbelangrijk een soort van kettingslot. Ja, zo'n slot is weer nodig omdat er mensen zijn die mijn fiets willen hebben, en ik wil dat niet, begrijp je.



Een echte Pieter Pelle Gazelle....
En zo kwam het dat ik in de zon vanuit Hoogwoud naar huis ben gefietst. Ik heb alles uitgeprobeerd, van langzaam naar snel en zelfs heel hard. 
G E W E L D I G 
heel blij mee. 
Nu kan ik mijn ding doen als mijn lief met auto's speelt , gewoon even op de fiets naar Zwaagdijk, of een koppie halen bij nicht Gerie, echt zo fijn.

Tot zover het fiets verhaal, is er nog wat te melden...
Jaaaaaaaaa......

Ben bezig met 2 fietskussentjes, deze is klaar om in elkaar gezet te worden, nog even zigzaggen en dan onder de machine...

Deze zit al in elkaar daar kan de vulling achter en dan kan ik hem doorquilten....De kussentjes zijn duurzaam, dat wil zeggen van restjes gemaakt, maar dat maakt ze ook uniek.
Iedereen kent natuurlijk de Mesthoop quilts van Trijntje vd Horst, nou dit zijn Muckheap quiltjes voor fiets van Marion. hahaha.... In het frans klinkt het nog leuker:  Tas de Fumier quiltjes.
Dus dat zijn leuke kussentjes aan het worden.

Wat heb ik nog meer gedaan, nou 4 tassen gemaakt met theekopjes.

2 rode met lepeltjes uiteraard, van gewoon een klein sjaaltje wat ik had gekregen. Er konden precies 2 kopjes van gemaakt worden, dat vind ik dan weer een uitdaging.

Deze kopjes zijn ook van een sjaaltje gemaakt, het was even puzzelen om de ruit op het kopje te krijgen maar het is gelukt.
Lekker bezig geweest, al zeg ik het zelf.

Nu ga ik afsluiten met een deurtje,
fijne dag, groetjes, Marion.












 

2 opmerkingen:

  1. Prachtige fiets en je tassen en kussentjea zijn prachtig ♥️🌸

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Top fiets mam! Goed gedaan, daar zul je veel plezier van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen