zondag 24 oktober 2021

Zondag, even tijd voor een blogje.....

Een klein stukje IJsselmeer, gezien vanaf de stads-muurkant richting het Buitenmuseum in Enkhuizen. Het is een oud plaatje maar wel mooi, daarom mocht hij vandaag als eerste.......
Het was deze afgelopen week hier in de regio herfstvakantie en dat hebben we geweten ook. Heel veel wind en regen, dus dat is altijd jammer voor de kinderen die lekker vrij zijn. { ook wel jammer voor de ouders, want ze vervelen zich sneller}
Maar goed ik ben nog op pad geweest met mijn jongste dochter en haar 2 kinderen, Phlynn en Morgan.
We gingen zwemmen, en aangezien zij in haar eentje geen 2 kinderen in het water kan bijbenen mocht ik mee.
Ik werd woensdagmorgen om half 8!!! 's morgens al opgehaald want de tijden dat het zwembad voor recreanten beschikbaar was, waren heel bizar. Misschien wisten ze in het zwembad wel niet dat het vakantie was, ik heb geen idee...... Maar goed, mij maakt het niet uit, dus we waren heerlijk vroeg al in het zwembad van Enkhuizen. Een heel mooi zwembad, en het was er ook heerlijk warm, zowel in de zwemzaal als in het water. In Hoorn is het overal koud, en dat is onprettig vooral met kleine kinderen.
Kleine Morgan was ook in z'n element want ze deden op een gegeven moment ook muziek aan in het zwembad. Aangezien hij geboren is met ingebakken gevoel voor ritme kon hij het niet laten om zo af en toe even te gaan dansen in het pierenbad. Hij kan net lopen, maar dat dansen kan hij niet tegenhouden. Kostelijk om te zien.


Het was een gezellig zwemfestijn en om 10 uur waren we weer in Wognum en had opa de koffie klaar.
De glijbaan was wel heel erg in trek bij de mannetjes. Mijn dochter ging met Morgan op schoot er van af, en ik.....ik wachtte beneden op ze.....
Qua zwembad zeker een aanrader.....
Wat heb ik verder nog gedaan....
Ik heb met behulp van het internet een soort van rugzak gemaakt voor een achternichtje van me. Ze weet dit zelf nog niet maar dat komt nog wel. Haar moeder heeft paarden, dus zij is een echt paardenmeisje.....
Ik kreeg namelijk een borduurwerk in handen met 2 paardenhoofden erop, een moeder en haar veulen.
Mijn gedachte was meteen, die maak ik voor Liz, ons paardenmeisje in de familie.....
Zo is hij geworden....
Kijk wat een lief plaatje.....

Dit is de achterkant met het fietssleutel zakje, ja dat moet ook, en binnenin zit ook nog een zakje.


En als je dan de touwtjes strak trekt, kan hij op je rug.
Het geruite stofje had ik gevonden bij Dorcas en dat paste er perfect bij.....dat ik vind ik nou "geluk hebben"....
Gister was het zaterdag 23 oktober en hadden wij zowaar een Patchie meeting, live bij patchie Greet.
Zo gezellig om elkaar weer eens te spreken en te zien, en te horen waar iedereen mee bezig is. Echt Gezellig was het. Koffie met wat lekkers en een lunch van lekkere broodjes, en zo wie zo het met elkaar delen van toch ook ook lief en leed, kortom een geslaagde patchie dag.
We hadden ook nog een klein workshopje, we maakten een koelkast magneet. Gewoon simpel maar wel leuk.
Een gezellige bloem is het geworden.

 
We hadden ook nog een nieuw patchie lid in ons midden, Ellen....Ik had zelf al in gedachten wie het zou zijn en dat klopte....zo leuk. Een goeie aanvulling voor ons patchieteam. Ze doet heel veel aan handwerken, ze maakt de schattigste beertjes en ja, ze quilt ook. Hoe leuk kan het zijn en hoe leuk kan het nog worden.
We waren bij Greet en die spaart naaimachines, grote en kleine en mini's, en Ellen heeft een featherweight  Singer machine...dus dat maakt ook alweer een klik.
Kortom,  ik had een hele gezellige zaterdag.
Ellen, ik vond het fijn dat je er was, je bent een goede aanvulling binnen ons clubje.

O ja, ik kreeg ook nog 3 borduurtjes van Greet, bloemenkinderen, dat moet je hier aan denken...
Ik kan ze niet laten zien want ze liggen in hun Spa te relaxen....snap je wel....
Het zijn hele lieve plaatjes, dus het worden ook hele lieve tasjes, en als ze klaar zijn zal ik ze showen.
Gister ook nog mooie quilts gezien.
 Marja heeft er een bijna klaar die ze gemaakt heeft van de gekregen bloemen bij haar afscheid als regio leidster, jullie kunnen hem zekere zien op de regiodag 6 november a.s.
Ze is ook nog bezig met een quilt van wagenwielen, die is bijna af, en wordt heel mooi.
Greet is bijna klaar met haar driehoekjesquilt van zo'n kleine 9000!!!! driehoekjes, echt die wordt
ZO MOOI.....
Nee, die quilt gaat de regiodag van november nog niet halen maar volgend voorjaar zal hij zeker klaar zijn. 
Dit was een beetje mijn afgelopen week...
en de volgende week belt al weer aan, ik ga open doen want ik heb nog heel veel plannen. Kom maar op met die nieuwe WEEK.

Fijne zondag, groetjes, Marion.











 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten