zondag 17 oktober 2021

Een tochtje naar de markt.....

We beginnen vandaag gewoon weer eens met een deurtje, een lief Frans deurtje, dat vind ik.....
Lekker doorleefd, en dan die muur er omheen ook lekker bejaard, past allemaal goed bij elkaar.
Maar daar wilde ik het niet over hebben.
Ik ga jullie even vertellen hoe heerlijk ik gister op de E-bike even naar Hoorn ben gegaan.
Ik wilde  naar de markt, dus even voor 10 uur was ik in de stad. Nu heb ik de markt door corona al bijna een jaar niet meer bezocht en dus viel de markt mij tegen. Er staan nog steeds weinig kramen en daardoor lopen er ook weinig mensen, het viel gewoon op.
Ik wilde eigenlijk wat pompoenen scoren maar dat werd toch een probleem. De oogst is hier in de omgeving nogal mislukt door het koude, natte voorjaar, helaas....
Maar de markt bloemenman had wel hele mooie ingedroogde hortensias.....dat was ook een idee, ook had hij Artisjok bloemen, zo bijzonder en mooi.....
Wij moesten die avond bij kennissen eten en dan wil je toch wat mee.....Het is de hortensia geworden, een hele grote en bij de kringloop had ik nog een passend vaasje gescoord.




Voor mijzelf zag ik ook nog wat, een rozenbotteltak, zonder blaadjes, echt alleen de rozenbotteltjes hingen eraan.....die moest ook mee, maar ik was op de fiets en die tak was wel een meter lang.
Wat te doen, nou even naar mijn schoonzuster gefietst, dat ging want dat was niet ver, en later met de auto opgehaald. Het was wel dubbel werk en zeker niet energie zuinig, maar als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Ik ben er blij mee. 
Vanuit de stad dus nog even langs Dorcas, de kringloop, gefietst en daar een vaasje gevonden, en heel veel borduurtjes, en nog wat lappen stof.
Stevige stof om restjes op te naaien voor eventueel een quilt.....het idee is er al, alleen de uitvoering moet nog even wachten want ik heb het DRUK!
Nou is DRUK een groot woord maar ik ben met een paar dingen tegelijk bezig en dan zeg je dit gauw.
Aangezien ik een vrouw ben kan ik wel multitasken dus alles komt toch weer voor elkaar.
Op gordijnstof kan je namelijk op de achterkant heel goed sliertjes naaien en dan heb je gelijk een stevig blokje voor je quilt. De mesthoop quilts blijven bij mij favoriet, vandaar.
Waarom de achterkant, nou die is meestal crèmekleurig of wit en dan schijnt er niets door de stofjes heen. Deze TIP is gratis, hahaha....
En zo kwam het dat ik door de E-bike klokslag 11 uur weer thuis was.
Mijn lief, die nog in bed lag toen ik weg ging, had de koffie klaar, dus kon ik lekker genieten van een Latte Macchiato.

Ik maak die gewoon zelf met van die heerlijke opschuimmelk met mijn opschuimapparaatje. 
Zooooooooooo lekkerrrrrr.

En zo gingen wij gezellig eten bij kennissen in Enkhuizen. De laatste keer dat we hun hadden gezien was bij ons op 13 maart 2019, en op 16 maart ging toen de 1e lock down in. Dus het was al wel even geleden.
We hadden heel wat te kletsen zo onder een hapje en een drankje, heel gezellig.
Ik was de Bob......nou dat was nog een dingetje.....
Niet het autorijden maar om die stomme stad uit te komen.



Zo wie zo vind ik de stad Enkhuizen al vreselijk met de auto, een oud stadje met veel te smalle straatjes en dan ook nog allerlei afsluitingen echt grrrrrrrrr....
Ik raad iedereen aan, ga met de trein, alleen als je dat 's avonds wilt valt dat ook niet mee.
Maar goed we zijn thuis gekomen na allerlei omwegen.

Fijne zondag, groetjes Marion.

Deze deur vind je in Benningbroek.







 

2 opmerkingen: