woensdag 29 september 2021

Weer thuis en............De banden vol met wind.....

 

We zijn weer thuis, het zit er weer op.  Nee, dit is niet mijn huis maar een mooie gerestaureerde boerderij in mijn woonplaats Wognum. Ik vind het gewoon een mooi plaatje.
Zaterdag middag waren we weer op honk en daar het nog maar half 3 was konden we gelijk het een en ander doen qua opruimen. Ja, dat komt na het kampeerfeest gewoon weer op je pad. Niet erg hoor, want 14 dagen hoefde ik bijna niets te doen. Een caravan is zo doorgewerkt, en de vloer even vegen en de dweil erdoor en klaar is het huisvrouwen werkje. Dus wat dat betreft heb ik niets te klagen. Zondag hebben we nog even rustig aan gedaan en maandag heb ik het rijdende huis weer binnenste buiten gekeerd, alles is weer spic en span, dus de caravan mag naar de winterstalling en dan zeg ik tot over 8 maanden. Klinkt wel leuk als je hem wegbrengt.

Aangezien ik zondag wel wat wasgoed had weggewerkt, want het was redelijk weer, mocht ik dinsdag wat leuks doen van mezelf. Ik hoefde hier in huis nog niets te doen want ik was 14 dagen niet thuis dus met de stofzuiger erdoor en klaar was ik. Aangezien ik maandag wel even hard gewerkt had kon ik dinsdag niet zo goed staan en lopen door de artrose, dus deed ik rustig aan, en waar denken jullie dat ik dat deed?
Nou, ik heb lekker in het atelier gezeten en mezelf heel nuttig gemaakt.
Kijk maar even mee......
In het quilt-regioblad van maart 2021 stond een artikel over fietsquiltjes, oftewel kussentjes die je mee kan nemen als je gaat fietsen. Deze kussentjes waren voorzien van een mooi quiltpatroon. Zo'n kussentje is handig want meestal zijn bankjes in de natuur vies, of nat  dus dan is een kussentje handig.
Ik maakte een prototype en dat beviel goed dus er volgen er meer.....Ik heb namelijk nogal wat mensen om mij heen die regelmatig fietstochten maken en dan is dit een heel leuk kadootje, toch?

Er zit ook een beschrijving bij van een opberg hoes, die ga ik vandaag maken.....helemaal niet moeilijk, dus dat gaat lukken.

Hier zie je die kussentjes uit het regio blad, zo leuk om te zien.
Zal ik nu die van mij laten zien....
Deze zijn het geworden, een dames en een heren kussentje....hoe je dat kan zien? Nou aan de fiets natuurlijk...
Voor ik op vakantie ging was ik al van plan om die kussentjes te maken, alleen ik wil dan weer iets anders dan dat er in het blad staat. Dus ik dacht aan een geborduurde fiets of een lap stof met fietsen. Wij waren op een morgen in het plaatsje Gulpen en daar was een handwerkwinkel en in een bak lagen deze resten stramien. Ja, en dan is 1 + 1 = 2....borduurgaren had ik wel bij mij, dus ik toog aan de slag. Ik vond zelfs een patroon van een racefiets, die een beetje hier en daar aangepast en zie daar...een dames en een heren fiets.




En dan zit je te borduren en dan borrelen er natuurlijk fietsteksten op......Deze tekst van Daniel Lohues, zanger van de band Skik, of fietsen met haar kind, als hij maar geen voetballer wordt van Boudewijn de Groot, Bicycle race van Queen....en ga zo maar door....
En ik koos voor:
*Ik heb de banden vol met wind* van Skik....

Ja, in het patroon wordt ook gesproken over de achterkant, misschien een waterbestendige stof....goed idee.....vieze bank, thuis een doekje erover en schoon is je kussentje weer...
Goede raad is duur.....ik toog naar de Kruidvat en scoorde daar een plastic tafelkleed voor € 2,00!!
En dan heb je een paar achterkanten, het is niet te dik, dus het naait gemakkelijk op de naaimachine.
En zo heb ik lekker in het atelier zitten werken. Vandaag regen, dus straks ga ik er weer zitten.


Het kan ook gewoon want manlief is weer met auto's aan het spelen, hoewel je bij deze foto andere gedachten krijgt.
Ik wens jullie ook een leuke dag, helaas wel nat, maar ja die kant gaan we op.....Herfst heet dat...Ook wel weer leuk hoor en de natuur wordt dan ook zo mooi qua kleuren.....
groetjes, Marion.
Een doorkijkje in het Limburgse land....









2 opmerkingen: