dinsdag 14 september 2021

De hondenochtendwandeling..................

Vanaf de camping loop ik 's morgens de Prinses Maudlaan af naar de weg....de dochter van de boer heet Maud, vandaar de naam....
Dit is de oprijlaan van de camping, zo mooi, allemaal eikenbomen....nee, ik zag geen processie rupsen...gelukkig....

 
Links zie ik een kasteeltje, dat staat overigens in België, het is wat wazig want er hangt nog een beetje mist....

Even verder op de weg is ook een camping, Het Bovenste Bos, en daar staan ook nog veel hoogstam fruit bomen......
Na dit vakwerkhuis ga ik een wandelpad in......


Gelukkig een gezegend pad......
Kijk de boef gaan, lekker even water drinken uit de Terzieter beek....dat is het mooiste wat er is....ik ben alleen niet zo gek van de prutpoten daarna....Limburgse grond is nogal kleverig.....

Hoe zal ik gaan.....

nee hier kan het niet, te veel stroming.....
We lopen verder onder de kardinaalsmuts door.....zo'n mooie struik is dat....

Hier nog een ander bladerdak.....

En dan is het weer een beetje open.....de zon komt al zachtjes om de hoek kijken, het is dan zacht voor acht....zo zeggen ze dat op Radio 10....
We lopen verder, dat is prima te doen....

Dit is een heel leuk stukje van de wandeling....

Maar hier zijn we bij de brandnetels aangekomen....zo'n smal paadje, links en rechts brandnetels en bramenstruiken.....wordt je niet geprikt door het een dan wel door het ander....
Gelukkig heb ik een vest aan, want anders is het niet te doen....
Zie ik nog een echte wijngaardslak.....zo'n mooi wit huisje op zijn rug....alles beter als die naaktslakken bij ons thuis....alhoewel ze vreten wel hetzelfde...alle blaadjes van de planten...hmmm

En hier is ons laatste obstakel, een poortje omhoog naar de camping....

En dan staan we oog in oog met de stal, daar wonen 170 koeien.....Silka is not amused.....
En zo heb ik ieder ochtend een hele leuke wandeling.....

Gezellige avond, groetjes, Marion.



 







 














 


2 opmerkingen: