woensdag 10 juni 2020

Toeval bestaat toch echt wel........

Deze foto kwam ik weer tegen....een gevelsteen van Jonas in de Walvis op een pand in Enkhuizen. Gewoon toeval dat ik hem tegenkwam en ik zette deze foto op mijn FB ter illustratie. Tot nog toe een gewone handeling, maar...
Het toeval wil dat er zondag avond op NPO 2 een hele mooie documentaire kwam over  Bultruggen, een detective verhaal, zo stond het in de gids. Dat wilde ik zien dus ik nam het op...heb het inmiddels gekeken en ik was onder de indruk.
{ je kan het nog terugkijken, zondag avond, 7 juni, Bultruggen een detective, uitzending 19.40 }
Mijn oudste kleinzoon vind dit ook heel mooi, dus ik vertelde erover aan mijn dochter.
Zij zat maandagavond Netflix te kijken naar:
In the heart of the Sea.

In The Heart Of The Sea - Kijk nu online bij Pathé Thuis
Een prachtige film die eigenlijk gebaseerd is op het verhaal van Moby-Dick. Moby-Dick was een Bultrug van ongeveer 30 meter lang.
Dus zo zat ik dus ineens met 3 Bultruggen/Walvissen.
Hoe toevallig is dat?!

Er was ook nog wat anders te vertellen.....
Ik had het toch over de actie tegel eruit-plant erin.......
Afgelast - Gratis groen voor eigen tuin Tegel eruit, plant erin | IVN
Dat wilde ik doen bij mijn jongste dochter, en  daar zijn we mee bezig alleen er is een probleem....
Ik haalde de tegels die we eruit wilden eruit......toen moest ik zand scheppen....prima, dat zand was weg alleen daar onder voelde het zo hard als een tegel....mmmmmmmm....jullie begrijpen het vast al wel...onder de tegels en het zand lag nog een tegelplaats!!!!!
Kijk dit soort moeilijkheden lees je nooit bij die actie van tegel eruit-plant erin, dat hebben wij weer...
Wat baalde ik.....
Na de koffie verder weer tegels eruit gehaald........ik dacht, zo nu zijn we er, helaas.....daaronder lag ook nog tuindoek!!!
Uiteindelijk ben ik bezig geweest van 9 tot 12 met alleen maar weghalen van tegels en zand,pfffff
Morgen gaan we maar weer verder.
Tuinman John moet hier vast wel om lachen.
Ja, jullie kennen alleen tuinman Tom van eigen huis en tuin, wij kennen tuinman John, die weet ook heel veel, voor mij staat hij gelijk aan tuinman Tom.

Zo nu weten jullie weer het een en ander, vandaag werk ik thuis, dat moet ook zo af en toe nietwaar.
Wens jullie een lekkere, zonnige Wensdag......op deze Woensdag.
groetjes, Marion.
We eindigen maar weer eens met een deurtje.......Heel hoog in de franse Alpen kom je al wandelend dit soort deuren tegen. Ze zijn laag want er hoeven geen auto's door alleen maar mensen en dieren.






2 opmerkingen:

  1. Al die walvissen, ha ha! Puur toeval! In de ban van de bultrug 🐳🐳🐳😄😄😄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En gisteren heb ik met Ilay het detective verhaal gekeken. Wat een verhaal!!

    BeantwoordenVerwijderen